Gå til innhold

Kjenner du en pedofil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner du en pedofil? Venn, familie, bekjent? Praktiserende eller ikke, hvordan fant du ut?

Hvordan forholder du deg til dette mennesket? Oppfører deg vanlig eller viser/forteller om din misnøye?

Skrevet

Kjenner et par pedofile, en i slekta. Ikke noe smalltalk for å si det sånn. Alminnelig høflig, men hilser ikke først, går omveier, inviterer kona men ikke han.

Gjest overgrepsoffer
Skrevet

ja,min far og min farmor. jeg har IKKE kontakt med noen av dem!

Skrevet

Stefaren til ei venninne av meg forgrep seg på hun og mange andre barn. Blir dårlig når jeg ser han. Går unnveier osv som fyrlykt sier. Men har hilst i situasjoner hvor jeg har møtt han og følt meg tvunget til det.

Skrevet

Kjenner et par pedofile, en i slekta. Ikke noe smalltalk for å si det sånn. Alminnelig høflig, men hilser ikke først, går omveier, inviterer kona men ikke han.

Hvorfor blir kona hos han da?

Gjest ikke koselig nabo jeg har
Skrevet

ja, naboen min. jeg har tre barn og min nærmeste nabo er pedofil. jeg er nødt til å snakke med han av og til, er nødt til å forholde meg til han gjennom jobben min og. jeg har sagt i fra til han at barna mine trenger han ikke ha kontakt med, vil han oss noe er det meg eller mannen min han skal snakke til. tror søren meg ikke han merker noe til dommen, han går og gliser å trur han er veldig til kar.

Gjest Vemmelig
Skrevet

ja,min far og min farmor. jeg har IKKE kontakt med noen av dem!

Farmora di? Oisan... Visste det fantes forferdelige kvinnfolk altså, men pedofile??? Usj... At det går an!

Heldigvis kjenner jeg ikke til noen pedofile selv.

Lurer på hvordan det er mulig å bli så forskrudd og psyk og ond...

Gjest overgrepsoffer
Skrevet

Farmora di? Oisan... Visste det fantes forferdelige kvinnfolk altså, men pedofile??? Usj... At det går an!

vemmelig ja,men fullt ut like sant:(

Skrevet

Hvorfor blir kona hos han da?

Det har jeg også lurt på mange ganger. For noen er ekteskapsløftet hellig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En velger ikke sin seksuelle legning.

Derimot velger en sin adferd dvs hvordan en lever ut sin legning.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg har en onkel som er/var pedofil...

han prøvde å tukle med broren min da han var liten, husker han kom hjem gråtende...

Men vi har aldri tatt opp dette temaet mer i familien, eneste som skjedde var at han ikke lenger fikk være alene med onkelen min.

Nå virker alt å være "tilgitt" men ikke glemt.

Gjest Elis31 - ingen tilhenger av Staff
Skrevet

En velger ikke sin seksuelle legning.

Derimot velger en sin adferd dvs hvordan en lever ut sin legning.

Men av og til lurer jeg på om pedofili er legning egentlig. Det høres ut som mange overgripere har blitt misbrukt selv. At det gjør noe med enkelte mennesker slik at de blir overgriper selv.Mange blir jo heldigvis ikke det.

Gjest MayLynn
Skrevet

Men av og til lurer jeg på om pedofili er legning egentlig. Det høres ut som mange overgripere har blitt misbrukt selv. At det gjør noe med enkelte mennesker slik at de blir overgriper selv.Mange blir jo heldigvis ikke det.

Enig - kan ikke forstå at pedofili er noe man er født med. (Slik som jeg tror homofili er).

Gjest Hiromaria
Skrevet

Har vært borti flere pedofile på den psykiatriske institusjonen hvor jeg jobber. Felles for alle, er at de selv ble misbrukt som barn.

Skrevet

Enig - kan ikke forstå at pedofili er noe man er født med. (Slik som jeg tror homofili er).

Noen har sikkert legning. Men virker som om noen blir det av miljøpåvirkning.

Gjest la det swinge
Skrevet

Kjenner flere, har ikke noe forhold til dem. Møter jeg dem hilser jeg, men er ikke interessert i kontakt utover dette. Ble misbrukt selv av en slik og holder stooooor avstand for om mulig og unngå at mine barn skal oppleve det samme.

Skrevet

Ja, jeg kjenner en mann. Var vår nabo i alle år, og far til en kamerat. Misbrukte både sønn og datter.

Forholder meg normalt til han. Hilser og snakker med han når vi møtes. Han har sonet sin straff.

Men jeg hadde aldri latt mine unger vært alene med han. Tilliten får han ikke selv om han har sonet....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...