Gå til innhold

Kostnad sy ut bundad

Anbefalte innlegg

Gjest tjukkebolla
Skrevet

Jeg er nødt til å sy ut bunaden min, da jeg har gått opp en str, særlig over brystene. Noen som vet hva jeg bør regne med å betale for dette?

Fortsetter under...

Gjest detenkleste er nærmest
Skrevet

Er det ikke billigere å gå ned i vekt?

Skrevet

Ikke hvis det er silikon *tsk*

Skrevet

Kommer an på hva slags bunad du har, noen bunader er mer jobb å sy om enn andre.

Jeg fikk sydd inn Nordlandsbunaden min for noen år siden, bare selve bunaden, ikke skjorta. Da betalte jeg 800 kroner for spretting og oppsying av vest + regulering av midjen og montering av noen ekstra hemper/kroker.

Gjest tjukkebolla
Skrevet

Den kunne du vel spart deg? Går på noen medisiner som gjør det veldig vanskelig. Har gått på Grete Roede i 5 uker uten å gå ned mer enn 2 kg. Loggfører alt jeg spiser.

Skrevet

Jeg sydde inn bunaden min for et par år siden, og mener jeg betalte et sted mellom 600 og 1000 kroner.

Annonse

Skrevet

Den kunne du vel spart deg? Går på noen medisiner som gjør det veldig vanskelig. Har gått på Grete Roede i 5 uker uten å gå ned mer enn 2 kg. Loggfører alt jeg spiser.

Ikke bry deg om sånne kommentarer. Man skal da ha lov å kle seg fint selv om man er litt rundere enn før?

Selv kom jeg i en barnedåp for mange år siden, kjempestolt (og god og rund) iført min flunke nye bunad, da min svigermor kommenterte: "Gratulerer med bunad, men du skulle ikke ha ventet litt - til du hadde gått ned i vekt?"

DA lo jeg henne midt oppi fjeset, gitt...

Og just for the record: Hun er ikke svigermora mi lenger nå ;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Er det ikke enklere å holde kjeft - eventuelt svare på det trådstarter spør om?

Skrevet

For et utrolig flåsete og teit svar!

Skrevet

Jeg fikk sydd ut min bunad for et år siden, lagt ut vesten og justert foldene i livet. Jeg betalte kr.1500,-

Skrevet

Jeg har trønderbunad og har sydd både ut og inn vesten min. Det kostet i underkant av en tusing på Husfliden, men det er noen år siden nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...