Gå til innhold

Pris på å skifte hjul på sykkelen min

Anbefalte innlegg

Gjest anna72
Skrevet

Noen som har anelse på hva det vil koste å skifte begge hjulene på sykkelen min.

Bakhjulet har fått seg en trøkk, er litt 8-tallsformet. Og framhjulet siver luft.

Ellers er jeg veldig fornøyd med sykkelen min, selv om den er 15 år gammel. Sykler ikke så mye at jeg vil investere i en helt ny sykkel, ikke ettersom jeg er fornøyd med sykkelen min ellers.

Skrevet

Du må med andre ord ha ny felg + slange + dekk bak + en fiks av giret vil jeg tro + ny slange og muligens nytt dekk foran. Tja - bare materialene vil vel komme seg på en tusing og vel så det + arbeidspenger. Jeg hadde vurdert ny sykkel. Byttet bakhjul på en så gammel sykkel selv for et par år siden, men da kjøpte vi nytt hjul med slange og dekk og skiftet det selv. Hjulet med slange og dekk kostet rundt 700,- tror jeg, offroad da.

Gjest anna72
Skrevet

Du må med andre ord ha ny felg + slange + dekk bak + en fiks av giret vil jeg tro + ny slange og muligens nytt dekk foran. Tja - bare materialene vil vel komme seg på en tusing og vel så det + arbeidspenger. Jeg hadde vurdert ny sykkel. Byttet bakhjul på en så gammel sykkel selv for et par år siden, men da kjøpte vi nytt hjul med slange og dekk og skiftet det selv. Hjulet med slange og dekk kostet rundt 700,- tror jeg, offroad da.

Hm, takk for svar.

Får ta en telefon til butikken og høre, kommer på det på over 1000 kan jeg kanskje like gjerne kjøpe ny sykkel. Selv om jeg er aldri så glad i min lilla killimanjaro....

Gjest ViViola
Skrevet

Vet du, jeg hadde skifta hjul, jeg, selv om det kommer på en drøy 1000-lapp. Rett og slett fordi - som du selv sier - det er en god sykkel, og ikke søren om du får en ny, god sykkel til en drøy 1000-lapp!

Dessuten: Rent miljømessig er det jo kjempesmart å reparere, ikke hive.

Stell pent med den du har, det blir billigere å reparere enn å kjøpe ny.

:-)

Gjest mallet
Skrevet

Hm, takk for svar.

Får ta en telefon til butikken og høre, kommer på det på over 1000 kan jeg kanskje like gjerne kjøpe ny sykkel. Selv om jeg er aldri så glad i min lilla killimanjaro....

Tips: Det er ofte billigere på små enmanns sykkelverksteder enn hos de store butikkene.

Skrevet

Hm, takk for svar.

Jeg har også en lilla Kilimanjaro :-)

Kjøpt i 1996 - går så den suser fremdeles, men den er litt tung da.

Til mitt bruk er den imidlertid helt ok - men jeg sykler veldig lite.

Skrevet

Tips: Det er ofte billigere på små enmanns sykkelverksteder enn hos de store butikkene.

Ikke alltid at små enmannsverksteder er billigere. Jeg haropplevd akkurat motasatt.

En kar driver et lite sykkelveksted, han tok kr 650,- for en overhaling av min offroader, justerte bremser og gir og byttet noen bremseklosser. Året etter leverte jeg sykkelen inn på en stor G-sport butikk og samme prosedyre kostet kr.400,-

Gjest anna72
Skrevet

Vet du, jeg hadde skifta hjul, jeg, selv om det kommer på en drøy 1000-lapp. Rett og slett fordi - som du selv sier - det er en god sykkel, og ikke søren om du får en ny, god sykkel til en drøy 1000-lapp!

Dessuten: Rent miljømessig er det jo kjempesmart å reparere, ikke hive.

Stell pent med den du har, det blir billigere å reparere enn å kjøpe ny.

:-)

Jeg ringte sportsforretningen her hjemme, vil komme på ca 1000 med nytt bakhjul, justere brems og gir.

Så ja, jeg går for det denne gang. Liker godt denne sykkelen, som prust sier, er den litt tung, men til mitt bruk mer enn bra nok.

Takk for svar, og ja - greit å spare miljøet når det er mulig også.

Gjest anna72
Skrevet

Jeg har også en lilla Kilimanjaro :-)

Kjøpt i 1996 - går så den suser fremdeles, men den er litt tung da.

Til mitt bruk er den imidlertid helt ok - men jeg sykler veldig lite.

Min er kjøpt i 94 :)

Liker den sykkelen veldig godt. Og ja, litt tung er den nok. Men bruker den ikke veldig mye. Til butikken nå og da, sykle sammen ungen til treninga og slike ting. Og en og annen søndagstur m/familien.

Ringte den lokale sportsforretningen, kommer på ca 1000 for å bytte bakhjulet, justere gir og brems. Så går nok for det denne gang.

Så får jeg heller kjøpe ny når jeg sykler mye.

Takk for svar

Gjest anna72
Skrevet

Fikk pris på ca 1000 hos den lokale sportsforretningen, da skifter de bakhjul, justerer gir og brems.

Vet ikke om det er noen andre her i nærområdet som kan gjøre dette, men skal sjekke litt.

Takk for svar.

Gjest mallet
Skrevet

Ikke alltid at små enmannsverksteder er billigere. Jeg haropplevd akkurat motasatt.

En kar driver et lite sykkelveksted, han tok kr 650,- for en overhaling av min offroader, justerte bremser og gir og byttet noen bremseklosser. Året etter leverte jeg sykkelen inn på en stor G-sport butikk og samme prosedyre kostet kr.400,-

Nei, det varierer sikkert. Lurt å sjekke priser hos flere i alle fall. Det lokale enmannsverkstedet der jeg bor er veldig billig og greit.

Skrevet

Hm, takk for svar.

Jeg har også en 15 år gammel lilla Kilimanjaro! :o))) Elsker den! Selv om den er svinetung (18 kg visst!) så er den knallgod å sykle på. :o))))

Gjest anna72
Skrevet

Jeg har også en 15 år gammel lilla Kilimanjaro! :o))) Elsker den! Selv om den er svinetung (18 kg visst!) så er den knallgod å sykle på. :o))))

Ja, den er tung. Men jeg er så glad i den sykkelen, at jeg tror nok jeg får skifte hjul på den i denne omgang.

Kommer på ca 1000 for skifte av bakhjul, justere gir og bremser.

Kan da ikke skrote den? Hehe

Begynner jeg å sykle mer enn jeg har gjort til vanlig kan det være greit å kjøpe en ny lettere sykkel. Men da skal den gamle lilla stå på hytta. Greit å slippe å dra med sykkel opp og ned til hytta hele sommeren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...