Gå til innhold

endelig har jeg skjønt det......

Anbefalte innlegg

Gjest Takk for meg!
Skrevet

sitter her og føler meg dum!! Så dum at jeg ikke vil bruke mitt nick. Dere finner jo snart ut hvem jeg er likevel, (hvis det interesserer) men da er ikke jeg her mer. For lyset har endelig gått opp for meg. Har ikke skjønt hvorfor mine innlegg og svar får utrolig få eller ingen svar. Ikke før nå. Jeg har nemlig ikke vært på DOL mer enn i ett snaut år, og er ikke kommet inn i den "klikken" hvor tydeligvis alle kjenner hverandre mer eller mindre personlig og sender hverandre private meldinger i nesten enhver tråd. Jeg er "anonym" og derfor får jeg ikke svar. Jeg tror nemlig ikke at det skal være fordi mine innlegg eller svar er så mye dummere, teitere eller uinteressante enn andres. Det her er som å være innflytter i ei lita bygd. Du er fremdeles en fremmed selv om du har bodd 20 år ett sted. Og jeg gidder ikke bruke "20 år" på DOL for å prøve å bli "en av de innvidde". Nå er det vår, sol, og ikke lenger til sommer, og jeg skal bruke tid på familien, hagen og mine gode venner.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Dorthe

11

• Lillemus

7

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke bry deg om du ikke får svar da. Det får skjelden jeg heller. Jeg er innom når jeg har lyst, leser det som interesserer, og svarer kun når jeg har ånden. Tror noen kan tenke det samme om meg også...hvorfor svarer hun aldri (skjønt de fleste gir nok blaffen)

Venner har man andre steder. Dette er kun en slags tidsfordriv, skjønt enkelte nick/innlegg blir man mer glad i enn andre...sånn er det bare :)

Skrevet

Hvis du med "anonym" mener at du ikke bruker samme nick mesteparten av tiden, så kan du nesten ikke forvente noe annet.

Skrevet

Hei! Jeg kjenner absolutt ikke alle. Men jeg får da en del svar av og til. Tror kanskje det har med hvor interessant innlegget er for omverden. Av og til kan det være de trådene der du ventet det minst, at det blir mange svar. Av og til får man nesten ingen svar.

Hvis du vil blir poppis på Dol kan du sikkert bli det. Det er bare å henge inne store deler av tiden din, og svar på mye og lag engasjerende tråder. Men så spørs det om det er verdt å bruke så mye tid på det?!

Klem

Gjest kaller meg sonja nå
Skrevet

Skjønner veldig godt hva du mener.

Husker at jeg stilte et lignende spørsmål for noen måneder siden. Det har også slått meg at det ikke er noe sammenheng mellom hvor "interessant" en tråd er og hvor lang den blir. Jeg følte som du, at jeg fikk lite respons på mine svar og innlegg, men etter at jeg klarte å gi f... i det har det løsnet noe og jeg får ofte flere svar enn forventet. (legger listen for forventninger ganske lavt)

ps. jeg har heller ikke fast nick (jeg bruker det som faller meg inn der og da - og av og til bruker jeg nicket jeg er registrert på)

Ikke ta det personlig ihvertfall.

Skrevet

Det blir liksom ikke ordenlig effekt når en anonym doler tar avskjed. Før i tiden hadde vi mange sånne; jeg kommer ALDRI tilbake! innlegg, de hadde en viss svung og stil over seg. To dager senere var de tilbake.

Når noen vi ikke kjenner, ikke husker og ikke har lagt merke til i utgangspunktet tar avskjed, da drypper det dessverre ikke så mange tårer.

Skrevet

Hvis du med "anonym" mener at du ikke bruker samme nick mesteparten av tiden, så kan du nesten ikke forvente noe annet.

''Hvis du med "anonym" mener at du ikke bruker samme nick mesteparten av tiden, så kan du nesten ikke forvente noe annet.''

Det der henger ikke helt på greip spør du meg, det må da være innholdet heller enn signaturen som burde telle!

Skrevet

Det blir liksom ikke ordenlig effekt når en anonym doler tar avskjed. Før i tiden hadde vi mange sånne; jeg kommer ALDRI tilbake! innlegg, de hadde en viss svung og stil over seg. To dager senere var de tilbake.

Når noen vi ikke kjenner, ikke husker og ikke har lagt merke til i utgangspunktet tar avskjed, da drypper det dessverre ikke så mange tårer.

Heri ligger det nok mye sannhet :)

Skrevet

''Hvis du med "anonym" mener at du ikke bruker samme nick mesteparten av tiden, så kan du nesten ikke forvente noe annet.''

Det der henger ikke helt på greip spør du meg, det må da være innholdet heller enn signaturen som burde telle!

Bare delvis. Jeg har ikke noe personlig forhold til andre dolere, men det er enklere å forholde seg til de som man kjenner igjen, og det starter med et fast nick.

Skrevet

Been there! :-)

Det blir som å sitte ved siden av en ukjent på bussen kontra å sitte ved siden av en man kjenner litt fordi man har barn på samme skole;-)

Jeg kjenner godt igjen den følelsen av at mine innlegg ikke legges så godt merke til, for de første årene jeg var her inne var jeg veldig til og fra, og bare svarte nøkternt på ting uten å "småprate".

Men man må jo ha et visst _ønske_ om å småprate, da, og man må selv finne ut om dette lar seg forene med ønsket om å trippe ut i hagen om våren osv:-)

Som en annen her sa: Ikke ta det personlig!

:-)

Skrevet

Jeg bruker både nicket mitt, og anonyme hvis det er noe som er gjenkjennlig.Jeg synes jeg får like mange svar stort sett uansett nick.

Gjest minnah
Skrevet

Syns det er synd du har fått så dårlig inntrykk, men forstår godt hva du mener.

Men vil nok si at det hjelper å ha et fast nick, da kjenner man hverandre bedre etterhvert, og dermed kan tråder også utvikle seg til chat og small talk a'la "hvordan gikk det med det du lurte på i går" osv. Akkurat som når man møter bekjente i det virkelige liv.

Bruker du ulike nick vet jo ikke andre at det var deg de "snakket" med i den tråden i går. :-)

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke kun det som teller.

Jeg har det hyggeligere her om jeg kan snakke med folk jeg kjenner :)

Gjest ..da blir dette nick nummer fire
Skrevet

Syns det er synd du har fått så dårlig inntrykk, men forstår godt hva du mener.

Men vil nok si at det hjelper å ha et fast nick, da kjenner man hverandre bedre etterhvert, og dermed kan tråder også utvikle seg til chat og small talk a'la "hvordan gikk det med det du lurte på i går" osv. Akkurat som når man møter bekjente i det virkelige liv.

Bruker du ulike nick vet jo ikke andre at det var deg de "snakket" med i den tråden i går. :-)

Det erslett ikke sikkert. Jeg var fast inventar på forum for adopsjon i mange år, og fikk masse respons fra folk der. Etter noe bråk der inne, fikk jeg et annet nick som jeg brukte i de andre forumet (og nei, jeg er ikke den som stadig lagde kvalm på adopsjon..!)

Med det andre nicket var jeg aktiv her inne i tre-fire år, og opplevde akkurat det samme som trådstarter. Sjelden svar, sjelden småprating om ditt og datt.

Nå er jeg her med mitt tredje nick, som jeg har brukt i... to-tre år, tror jeg? Får bare unntaksvis respons. Skriver vel sånn mellom 5-10 ganger i uka (mest svar til andre), og det kan gå uker for hver gang det er nye svar til meg.

Gjest minnah
Skrevet

Det erslett ikke sikkert. Jeg var fast inventar på forum for adopsjon i mange år, og fikk masse respons fra folk der. Etter noe bråk der inne, fikk jeg et annet nick som jeg brukte i de andre forumet (og nei, jeg er ikke den som stadig lagde kvalm på adopsjon..!)

Med det andre nicket var jeg aktiv her inne i tre-fire år, og opplevde akkurat det samme som trådstarter. Sjelden svar, sjelden småprating om ditt og datt.

Nå er jeg her med mitt tredje nick, som jeg har brukt i... to-tre år, tror jeg? Får bare unntaksvis respons. Skriver vel sånn mellom 5-10 ganger i uka (mest svar til andre), og det kan gå uker for hver gang det er nye svar til meg.

Men nå kommer det jo fryktelig an på hva du 1 - forventer av dette forumet, og 2 - hva du *tror* at andre får av respons.

Kanskje mottar du en helt gjennomsnittlig mengde svar i forhold til hvor mange innlegg du skriver? Og er det viktig å motta like mange/fler svar enn (enkelte) andre?

Hvem holder telling, lurer jeg på....

Jeg har ikke vært på adopsjonsforum, så kan ikke sammenligne aktiviteten der :-)

Gjest Reddix
Skrevet

Er det viktig å være endel av klikken her da?

trollemor;o)
Skrevet

Jeg er ikke med i noen klikk på DOL. Jeg kjenner ingen her inne og vil heller ikke kjenne noen.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg får også sjelden svar når jeg har svart andre. Prøv å starte en tråd du, da får du nok svar;o)

Skrevet

Men nå kommer det jo fryktelig an på hva du 1 - forventer av dette forumet, og 2 - hva du *tror* at andre får av respons.

Kanskje mottar du en helt gjennomsnittlig mengde svar i forhold til hvor mange innlegg du skriver? Og er det viktig å motta like mange/fler svar enn (enkelte) andre?

Hvem holder telling, lurer jeg på....

Jeg har ikke vært på adopsjonsforum, så kan ikke sammenligne aktiviteten der :-)

For meg er det ikke spesielt viktigå få masse respons, men jeg må innrømme at det var en stor overgang fra Adopsjon og til resten av DOL. Ser også det samme som trådstarter nevner - at enkelte i utgangspunktet meningsløse tråder vokser seg lengre enn lange - og da er det gjerne et kjent nick som er trådstarter, evt. to-tre kjente nick som holder dialogen gående seg imellom ett eller annet sted i tråden.

For meg personlig er det ikke så nøye - muligens bortsett fra de gangene en eller to (for meg, ihvertfall) uinteressante tråder fyller så godt som hele 100 siste.

Skrevet

Jeg får også sjelden svar når jeg har svart andre. Prøv å starte en tråd du, da får du nok svar;o)

Det er ikke viktig for meg å få mange svar. Jeg bruker DOL som tidtrøyte - og så er det veldig greit når jeg lurer på noe. Veldig sjelden at en trådstarter ikke får ett eneste svar :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...