Gå til innhold

endelig har jeg skjønt det......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvem klikken er. Og den har blitt snakket om i mange år. Jeg antar det er de som skriver under faste nick og er aktive og dermed føler folk at man kjenner dem, om bare online.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Dorthe

11

• Lillemus

7

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest yes her inne er det klanen som teller, men who cares?
Skrevet

Enig med deg at folk her inne er klikkete. Men selv så gir jeg f.. i det og ønsker ikke mine tråder ødelagt av småprat som ikke har med mitt spørsmål å gjøre! Det er en uting synes jeg. Vil kun ha seriøse svar og da vil jeg heller ha få svar enn mange svada svar!

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Hvorfor vil du absolutt bli en av de 'innvidde'? Jeg er heller ikke det, og har heller ikke noe problemer med det. Jeg kommer og går som jeg vil, og slipper pes hvis jeg er inaktiv en periode. Men jeg får da svar jeg også, men det kommer vel helt an på hva en skriver om. Vil du ha svar, så er det bare å provosere noen av de vanlige, tenker jeg, så blir det nok svar på deg også. hehe...

Gjest minnah
Skrevet

Enig med deg at folk her inne er klikkete. Men selv så gir jeg f.. i det og ønsker ikke mine tråder ødelagt av småprat som ikke har med mitt spørsmål å gjøre! Det er en uting synes jeg. Vil kun ha seriøse svar og da vil jeg heller ha få svar enn mange svada svar!

"ønsker ikke mine tråder ødelagt av småprat som ikke har med mitt spørsmål å gjøre! Det er en uting synes jeg."

men.. du kan jo ikke kontrollere hva andre mennesker gjør. Dette er jo et diskusjonsforum, dermed oppstår digresjoner slik det som regel gjør i RL også. Og de svarer jo hverandre, det havner ikke i din "svar til meg". Selvsagt er det unntak om tråden i utgangspunktet er seriøs og kanskje handler om noe personlig/vanskelig, men da tror jeg folk flest har vett til å holde seg til saken?

Jeg forstår egentlig ikke helt dette med "min tråd", synes det blir et merkelig eieforhold på et forum som dette.... :-)

Jeg personlig synes ofte det er morsomt hvis mitt kjedelige hovedinnlegg utvikler seg i flere retninger.. :-)

Skrevet

Jeg får også sjelden svar når jeg har svart andre. Prøv å starte en tråd du, da får du nok svar;o)

Den der er nok ganske gjengs! Ikke alltid like vanlig å svare den som har svar en.

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvem klikken er. Og den har blitt snakket om i mange år. Jeg antar det er de som skriver under faste nick og er aktive og dermed føler folk at man kjenner dem, om bare online.

''Jeg har alltid lurt på hvem klikken er. ''

He he...

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

For meg er det ikke spesielt viktigå få masse respons, men jeg må innrømme at det var en stor overgang fra Adopsjon og til resten av DOL. Ser også det samme som trådstarter nevner - at enkelte i utgangspunktet meningsløse tråder vokser seg lengre enn lange - og da er det gjerne et kjent nick som er trådstarter, evt. to-tre kjente nick som holder dialogen gående seg imellom ett eller annet sted i tråden.

For meg personlig er det ikke så nøye - muligens bortsett fra de gangene en eller to (for meg, ihvertfall) uinteressante tråder fyller så godt som hele 100 siste.

Da skulle nok disse isteden pratet sammen på en chattekanal egenltig. Eller? Eller bruke meldinger her på DOL. En skal ikke lage en ny tråd i tråden, om helt andre og private ting, det er litt uhøflig, synes jeg.

Skrevet

"ønsker ikke mine tråder ødelagt av småprat som ikke har med mitt spørsmål å gjøre! Det er en uting synes jeg."

men.. du kan jo ikke kontrollere hva andre mennesker gjør. Dette er jo et diskusjonsforum, dermed oppstår digresjoner slik det som regel gjør i RL også. Og de svarer jo hverandre, det havner ikke i din "svar til meg". Selvsagt er det unntak om tråden i utgangspunktet er seriøs og kanskje handler om noe personlig/vanskelig, men da tror jeg folk flest har vett til å holde seg til saken?

Jeg forstår egentlig ikke helt dette med "min tråd", synes det blir et merkelig eieforhold på et forum som dette.... :-)

Jeg personlig synes ofte det er morsomt hvis mitt kjedelige hovedinnlegg utvikler seg i flere retninger.. :-)

''Jeg personlig synes ofte det er morsomt hvis mitt kjedelige hovedinnlegg utvikler seg i flere retninger.. :-)''

Jeg også. :o) Men jeg har etterhvert begynt å se an hvem som startet tråden før jeg begynner med eller hiver meg på en real avsporing. Er det en gammel og kjent doler som jeg vet synes det er helt greit gjør det meg ingenting, er det noen jeg ikke "kjenner" så gjør jeg det ikke (stort sett) fordi noen blir lei seg / irriterte / forbanna over det.

Gjest ..da blir dette nick nummer fire
Skrevet

Da skulle nok disse isteden pratet sammen på en chattekanal egenltig. Eller? Eller bruke meldinger her på DOL. En skal ikke lage en ny tråd i tråden, om helt andre og private ting, det er litt uhøflig, synes jeg.

Det har vært diskutert før, og det er blitt bedre, i det minste ;-)

Skrevet

Jeg har hørt om klikking på dol i mange år, men vet fortsatt ikke hvem som er med?

I trådene jeg starter, blir det ofte litt utomsnakk, og det synes jeg er veldig koselig. Men så er det heller ikke de store problemene jeg tar opp, som regel.

Skrevet

Jeg synes alle innlegg får svar, jeg? Og når man får svar, så bør man svare tilbake igjen. De som ikke viser at de leser svarene de får, får også kortere tråder med færre svar.

Det er nok slik at når folk "kjenner" hverandre, så svarer man raskere. For å bli "kjent" her inne bør du svare på andres innlegg også. Da blir du lagt merke til, folk "husker" deg og svarer deg dermed hyppigere.

Det er jo naturlig at det er sånn. Man svarer der man har lyst til å svare, og det er kanskje lettere å svare folk man "kjenner"? Sånn er det jo også i RL..

Skrevet

Er det viktig å være endel av klikken her da?

Næh, synes ikke det :).

Gjest kaller meg sonja nå
Skrevet

Er det viktig å være endel av klikken her da?

Ja, vettu hva! Å være en del av klikken her, er selve meningen med livet!

Gjest kaller meg sonja nå
Skrevet

''....... og jeg skal bruke tid på familien, hagen og mine gode venner.''

Du er heldig som har alt dette. :))

Skrevet

MÅÅÅ jo bare svare på denne.

Jeg må innrømme at jeg ikke ser på signaturen i det hele tatt før jeg svarer. Jeg kjenner jo uansett ikke noen av personene her inne personlig. (I hvert fall vet jeg ikke om det)

Så jeg svarer på innlegg som jeg føler at jeg har en mening om.

Dersom jeg skal bedømme andres råd så synes jeg det er greit å sjekke hvem som har skrevet det. Enkelte her inne har litt mer tyngde enn andre. Og jeg stoler mer på de jeg har lest at han skrevet fornuftige innlegg tidligere.

Skrevet

''Jeg personlig synes ofte det er morsomt hvis mitt kjedelige hovedinnlegg utvikler seg i flere retninger.. :-)''

Jeg også. :o) Men jeg har etterhvert begynt å se an hvem som startet tråden før jeg begynner med eller hiver meg på en real avsporing. Er det en gammel og kjent doler som jeg vet synes det er helt greit gjør det meg ingenting, er det noen jeg ikke "kjenner" så gjør jeg det ikke (stort sett) fordi noen blir lei seg / irriterte / forbanna over det.

Viktig poeng!

Skrevet

Viktig poeng!

Jeg blir kjempesur hvis noen av mine tråder utvikler seg jeg altså ;o)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg synes at tråder som sporer helt av, ofte blir veldig morsomme.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg forstår egentlig ikke helt dette med "min tråd", synes det blir et merkelig eieforhold på et forum som dette.... :-)

Jeg personlig synes ofte det er morsomt hvis mitt kjedelige hovedinnlegg utvikler seg i flere retninger.. :-)''

Helt enig. Og spesielt om man poster på "åpent" må man være innstilt på at digresjonene kommer - og at der velkomne blant de fleste. Selv prøver jeg å være mer forsiktig med avsporingene f.eks. på psykiatri.

Skrevet

Jeg blir kjempesur hvis noen av mine tråder utvikler seg jeg altså ;o)

*Fnis* Beklager, Dorthe, det skal virkeilig ikke gjenta seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...