Gå til innhold

endelig har jeg skjønt det......

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jeg forstår egentlig ikke helt dette med "min tråd", synes det blir et merkelig eieforhold på et forum som dette.... :-)

Jeg personlig synes ofte det er morsomt hvis mitt kjedelige hovedinnlegg utvikler seg i flere retninger.. :-)''

Helt enig. Og spesielt om man poster på "åpent" må man være innstilt på at digresjonene kommer - og at der velkomne blant de fleste. Selv prøver jeg å være mer forsiktig med avsporingene f.eks. på psykiatri.

''Og spesielt om man poster på "åpent" må man være innstilt på at digresjonene kommer - og at der velkomne blant de fleste. Selv prøver jeg å være mer forsiktig med avsporingene f.eks. på psykiatri.''

Jeg har nok svart en del i hytt og pine ettersom jeg stort sett leser fra 100 nyeste og ikke ser hvilket forum jeg svarer i... :o)

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Dorthe

11

• Lillemus

7

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*Fnis* Beklager, Dorthe, det skal virkeilig ikke gjenta seg.

LOL, jeg er et seriøs menneske og vil taes alvorlig hver gang jeg skriver :o)

Fra spøk til alvor, er det ikke noe av moroa med dol at trådene utvikler seg til å handle om noe helt annet enn de startet med. De aller fleste vet jo hvilke tråder man bør holde seg til tema og når man kan fleipe.

Gjest Elextra
Skrevet

''Og spesielt om man poster på "åpent" må man være innstilt på at digresjonene kommer - og at der velkomne blant de fleste. Selv prøver jeg å være mer forsiktig med avsporingene f.eks. på psykiatri.''

Jeg har nok svart en del i hytt og pine ettersom jeg stort sett leser fra 100 nyeste og ikke ser hvilket forum jeg svarer i... :o)

Ja, det kan vel skje de fleste.

Skrevet

Fra spøk til alvor, er det ikke noe av moroa med dol at trådene utvikler seg til å handle om noe helt annet enn de startet med. De aller fleste vet jo hvilke tråder man bør holde seg til tema og når man kan fleipe.

''De aller fleste vet jo hvilke tråder man bør holde seg til tema og når man kan fleipe.''

Ja, med noen få usmaklige unntak. Men man vet jo aldri om den som har startet tråden blir dritsur over en avsporing - det har jo forekommet det. Derfor er jeg litt forsiktig med å spore av i ukjentes tråder. :o)

Skrevet

Jeg er så enig, så enig!

Og folk som klager over avsporing og mener folk bare burde være "saklige" ser ikke ut til å ta inn over seg følgende:

1. Mange synes det er nettopp slikt "utenomsnakk" som gjør dol til et sted de vil oppsøke,

2. Det at flere ønsker å oppsøke stedet øker sjansen for at det er noen som har svar på det folk lurer på også.

Det hadde nok vært ganske få folk til å komme med gode råd hvis det var det eneste man "fikk lov" til å gjøre, så da kunne man ihvertfall ikke ha klaget over få svar! ;-)

Skrevet

''De aller fleste vet jo hvilke tråder man bør holde seg til tema og når man kan fleipe.''

Ja, med noen få usmaklige unntak. Men man vet jo aldri om den som har startet tråden blir dritsur over en avsporing - det har jo forekommet det. Derfor er jeg litt forsiktig med å spore av i ukjentes tråder. :o)

Det er jeg enig i. De faste nickene vet man hvor man har og er derfor mye lettere å forholde seg til

Gjest høstløv
Skrevet

Jo.

Og nå skal jeg spore helt av.

Jeg sitter her og ser ut i på et grantre i naboens hage, et skærepar har i et par uker vært travelt opptatt av å bygge reir i dette treet, det var morsomt å se på for noen ganger kom de med greiner som var så store at de nesten ikke kunne fly.

Nå har kråkene altså fått øye på dette skjærereir, og rett utenfor vinduet mitt er det regelrett krig mellom skjærene og kråkene.

(Lite å være opptatt av, når en ikke kommer så mye ut) Men morsomt å se på likevel.

Skrevet

Jeg er så enig, så enig!

Og folk som klager over avsporing og mener folk bare burde være "saklige" ser ikke ut til å ta inn over seg følgende:

1. Mange synes det er nettopp slikt "utenomsnakk" som gjør dol til et sted de vil oppsøke,

2. Det at flere ønsker å oppsøke stedet øker sjansen for at det er noen som har svar på det folk lurer på også.

Det hadde nok vært ganske få folk til å komme med gode råd hvis det var det eneste man "fikk lov" til å gjøre, så da kunne man ihvertfall ikke ha klaget over få svar! ;-)

Jeg har fått kjeft når jeg har kommet med gode råd fordi jeg ikke er lege. Men hvor mange av oss er leger her inne og når folk skriver uten å betale for legesvar så lurer jeg på hva de forventer.

Skrevet

Jeg har fått kjeft når jeg har kommet med gode råd fordi jeg ikke er lege. Men hvor mange av oss er leger her inne og når folk skriver uten å betale for legesvar så lurer jeg på hva de forventer.

*he he*

Gjest høstløv
Skrevet

De forventer gratis legesvar.

Skrevet

Jo.

Og nå skal jeg spore helt av.

Jeg sitter her og ser ut i på et grantre i naboens hage, et skærepar har i et par uker vært travelt opptatt av å bygge reir i dette treet, det var morsomt å se på for noen ganger kom de med greiner som var så store at de nesten ikke kunne fly.

Nå har kråkene altså fått øye på dette skjærereir, og rett utenfor vinduet mitt er det regelrett krig mellom skjærene og kråkene.

(Lite å være opptatt av, når en ikke kommer så mye ut) Men morsomt å se på likevel.

Jeg har et skjærepar som bygger rede over gata og følger med på dem gjerne hele våren og sommeren. Og så har vi et andepar som kommer opp fra elva og tigger etter mat.

Skrevet

De forventer gratis legesvar.

Har vi noen leger blandt de faste for tiden? Det er en stund siden vi hadde det, tror jeg

Gjest høstløv
Skrevet

Har vi noen leger blandt de faste for tiden? Det er en stund siden vi hadde det, tror jeg

Jeg vet ikke, men jeg tror ikke at leger sitter her og gir gratissvar.

Dessuten har alle dolerne et vell av kompetanse på mange forskjellige sykdomsbilder, mange av oss har levd i en årrekke med til dels store sykdomsplager. Samtidig som vi, som alle andre blir plaget av små og store sykdommer, som i sum gir oss en god del erfaring, som vi villig vekk gratis deler med andre dolere, og da blir det frekt når enkelte å kimser av denne kompetansen.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvem klikken er. Og den har blitt snakket om i mange år. Jeg antar det er de som skriver under faste nick og er aktive og dermed føler folk at man kjenner dem, om bare online.

''Jeg antar det er de som skriver under faste nick og er aktive og dermed føler folk at man kjenner dem, om bare online.''

Tror jeg også!

Jeg er i hvertfall ikke med i noen klikk her. I den grad jeg "kjenner" noen her, er det de som skriver ofte.

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg tror ikke at leger sitter her og gir gratissvar.

Dessuten har alle dolerne et vell av kompetanse på mange forskjellige sykdomsbilder, mange av oss har levd i en årrekke med til dels store sykdomsplager. Samtidig som vi, som alle andre blir plaget av små og store sykdommer, som i sum gir oss en god del erfaring, som vi villig vekk gratis deler med andre dolere, og da blir det frekt når enkelte å kimser av denne kompetansen.

Jeg innrømmer helt ærlig at jeg ble sur. Jeg svarer ikke på ting jeg ikke vet.

Skrevet

''Jeg antar det er de som skriver under faste nick og er aktive og dermed føler folk at man kjenner dem, om bare online.''

Tror jeg også!

Jeg er i hvertfall ikke med i noen klikk her. I den grad jeg "kjenner" noen her, er det de som skriver ofte.

Jeg blir like forbauset hver gang den klikken blir nevnt og den har blitt nevnt i mange år nå...

Skrevet

''Jeg har nok svart en del i hytt og pine ettersom jeg stort sett leser fra 100 nyeste og ikke ser hvilket forum jeg svarer i... :o)'' Signeres også herfra! I tillegg poster jeg i hytt og gevær. :D

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg innrømmer helt ærlig at jeg ble sur. Jeg svarer ikke på ting jeg ikke vet.

Ja, når en gjør seg umake med å gi et greit, utfyllende og opplysende svar på et spørsmål, så kan man i det minste få et takk til svar.

Men de aller fleste svarer ikke i det hele tatt.

Skrevet

Ja, når en gjør seg umake med å gi et greit, utfyllende og opplysende svar på et spørsmål, så kan man i det minste få et takk til svar.

Men de aller fleste svarer ikke i det hele tatt.

Det er i såfall unntaket :o(

Skrevet

Jeg blir like forbauset hver gang den klikken blir nevnt og den har blitt nevnt i mange år nå...

Det føles nok bare slik for dem som ser at flere her inne "husker" de andre og kjenner til ting de har sagt før osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...