Gå til innhold

endelig har jeg skjønt det......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det føles nok bare slik for dem som ser at flere her inne "husker" de andre og kjenner til ting de har sagt før osv.

Hehe, etter så mange år så burde vi huske noe om noen da ellers hadde vi vært demente alle sammen.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Dorthe

11

• Lillemus

7

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe, etter så mange år så burde vi huske noe om noen da ellers hadde vi vært demente alle sammen.

Sant nok! :-)

Skrevet

Jeg har også vært på Dol i mange mange år, men har aldri kommet inn i klikken av faste brukere. Det er fordi jeg skriver altfor sjeldent.

De gangene jeg starter tråder er det få eller ingen svar.

Det morsomme er at NÅ kommer alle de faste brukerne og sier at det ikke finnes noen klikk, hvem er med i den, og sånt piss. Klarer de ikke å se sannheten selv, eller føler de at må forsvare utestengningen av nye brukere?

Jeg nøyer meg med å lese her inne stort sett, jeg.

Men jeg tror at hvis du vil bli med i klikken, så bruk et fast nick, pludre og sludre med alle brukere, svar i mange tråder, og vær generelt med.

Jeg gidder ikke det lenger, så jeg fortsetter å sitte på sidelinjen.

Skrevet

Jeg har også vært på Dol i mange mange år, men har aldri kommet inn i klikken av faste brukere. Det er fordi jeg skriver altfor sjeldent.

Det morsomme er at NÅ kommer alle de faste brukerne og sier at det ikke finnes noen klikk, hvem er med i den, og sånt piss. Klarer de ikke å se sannheten selv, eller føler de at må forsvare utestengningen av nye brukere?

Men jeg tror at hvis du vil bli med i klikken, så bruk et fast nick, pludre og sludre med alle brukere, svar i mange tråder, og vær generelt med.

Jeg synes det er en grov overdrivelse å kalle det utestengning.

Det er nødvendigvis en sterk sammenheng mellom antall innlegg man skriver og antall svar man får.

Jeg svarer fortrinnsvis på ting jeg har greie på / erfaring med / brenner for, fortrinnsvis på foreldreforumene. Det gjør jeg enten jeg kjenner nicket eller ikke. Jeg starter nokså sjelden nye tråder, og i så fall er det som regel når jeg trenger råd, ikke for å skravle.

På mer pludrende innlegg er jeg ikke like fast kommentator. Men det kan tenkes at jeg slenger inn en spydighet eller tullekommentar hvis det er noen jeg "kjenner" som har startet tråden. Jeg kan ikke tenke meg at relativt nye brukere synes det er trist at jeg ikke slenger med leppa til dem på samme måte?

Det er så mange her at man nesten bør skrive et lite presentasjonsinnlegg hvis man ønsker å bli fast inventar fort. I tillegg bør man velge et fast nick folk klarer å huske. Undertegner man med noe av typen 78vjq eller skifter signatur hele tiden, er det urimelig å hevde at man blir dårlig mottatt

synes

Gjest 10 år gammel doler
Skrevet

Selv tenker jeg ikke over om jeg får mange svar eller ikke. Syns selvsagt det er hyggelig om jeg får gode råd, men jeg opplever det overhodet ikke som noen klikk her inne.

Selv har jeg vært her i ca 10 år, men har skiftet nick underveis og bruker dessuten ofte "situasjons-nick", så da vet ingen hvem jeg er uansett.

Trives helt greit her jeg - men det er jo ikke et sted jeg finner "venner" akkurat, dem finner jeg i real life!

Skrevet

''Det morsomme er at NÅ kommer alle de faste brukerne og sier at det ikke finnes noen klikk, hvem er med i den, og sånt piss. Klarer de ikke å se sannheten selv, eller føler de at må forsvare utestengningen av nye brukere?''

Jeg skjønner godt hva de mener med klikk, men vi (jeg antar at jeg også regnes med der av de som er "nyere"?) tenker ikke over det selv og regner ikke oss selv som noen klikk.

Selv svarer jeg på det som er interessant for meg og der jeg føler jeg har noe å komme med.

Gjest gnien sunnmøring
Skrevet

De forventer gratis legesvar.

-endelig noen som forstår hvor skoen trykker....

Skrevet

Jeg synes alle innlegg får svar, jeg? Og når man får svar, så bør man svare tilbake igjen. De som ikke viser at de leser svarene de får, får også kortere tråder med færre svar.

Det er nok slik at når folk "kjenner" hverandre, så svarer man raskere. For å bli "kjent" her inne bør du svare på andres innlegg også. Da blir du lagt merke til, folk "husker" deg og svarer deg dermed hyppigere.

Det er jo naturlig at det er sånn. Man svarer der man har lyst til å svare, og det er kanskje lettere å svare folk man "kjenner"? Sånn er det jo også i RL..

''Jeg synes alle innlegg får svar, jeg? Og når man får svar, så bør man svare tilbake igjen. De som ikke viser at de leser svarene de får, får også kortere tråder med færre svar.''

Når jeg stiller spørsmål vil jeg helst bare ha svar på spørsmålet mitt, jeg. Og jeg svarer definitivt ikke alle de som har svart, og hadde gjerne sett om ikke alle kommenterte på mine svar også (om de ikke hadde noe nytt matnyttig å komme med). Men jeg har heller aldri savnet å være i noen "klikk" her inne, så sånn er vi vel veldig forskjellige

Skrevet

''Jeg synes alle innlegg får svar, jeg? Og når man får svar, så bør man svare tilbake igjen. De som ikke viser at de leser svarene de får, får også kortere tråder med færre svar.''

Når jeg stiller spørsmål vil jeg helst bare ha svar på spørsmålet mitt, jeg. Og jeg svarer definitivt ikke alle de som har svart, og hadde gjerne sett om ikke alle kommenterte på mine svar også (om de ikke hadde noe nytt matnyttig å komme med). Men jeg har heller aldri savnet å være i noen "klikk" her inne, så sånn er vi vel veldig forskjellige

Det er jo helt greit å gjøre det på den måten, men hvis man ønsker å få flere svar her inne, så må man nesten bidra mye selv også :)

Skrevet

Det er jo helt greit å gjøre det på den måten, men hvis man ønsker å få flere svar her inne, så må man nesten bidra mye selv også :)

Det er jeg helt enig i :)

Skrevet

Jeg er tildels enig med deg, det føles veldig klikkete her inne. De som er med i denne såkalte klikken, er ikke medlemmer bevisst, men de har faste nick og kjenner derfor hverandre (eller jeg bør vel egentlig skrive "vi").

Jeg følte slik som deg veldig lenge (har vært her i 11 år, 2 forskjellige nick i løpet av den perioden). Fikk svar på det jeg spurte om, men ikke noe mer enn det.

Men så er det dette med å se litt på seg selv og sitt eget engasjement. Jeg begynte helt bevisst å svare mye mer på andres tråder, starte egne tråder og dermed eskalerte antall svar og nicket mitt ble mer og mer kjent av de andre brukerne her inne (på godt og vondt).

En kan jo strengt tatt ikke klage på lite svar, hvis en skriver lite selv. Og hvis man starter en tråd, så vil den vokse parallellt med hvor engasjert man selv er i den. Hvis jeg skriver et åpningsinnlegg og et par-tre svarer på den, og jeg ikke gir noen tilbakemelding stopper den jo der. Men hvis jeg følger opp og svarer hver enkelt (ikke ALLE nødvendigvis da), så vil tråden vokse.

Så jeg tror det blir litt feil å klage på en klikk som stenger andre ute - en må bare "bli med" på samtalene da og engasjere seg selv. Nå bruker jo du et nick jeg aldri har sett før, så det er jo vanskelig for meg så ha noen formening om hvor aktiv du har vært her, men jeg tror kanskje det kan være greit å gå litt i seg selv før man klager på andre.

Gjest Tatjana
Skrevet

Da stikker jeg også hodet fram...

Jeg er gammel her på forumet, har vært litt til og fra, men med samme nick i alle år. Jeg er ikke en del av noen "klikk", men jeg klarer heller ikke helt å se at det er noen "klikk". Mulig det er jeg som er ekstremt naiv...

For øvrig er det veldig viktig å tenke på det noen skrev lenger ned i tråden her: Du må gi for å få!

Det betyr at dersom du vil ha lange tråder, med masse svar av typen "Hei, hvordan går det med deg?", ja da må du skrive den typen svar selv. Til mange. Bruke mye tid her, være aktiv og melde deg inn sjøl. For jeg tror at det du opplever som en klikk, er åpent for flere hvis du bare sjøl melder deg inn.

Skrevet

Jeg er gammel her på forumet, har vært litt til og fra, men med samme nick i alle år. Jeg er ikke en del av noen "klikk", men jeg klarer heller ikke helt å se at det er noen "klikk". Mulig det er jeg som er ekstremt naiv...

For øvrig er det veldig viktig å tenke på det noen skrev lenger ned i tråden her: Du må gi for å få!

Det betyr at dersom du vil ha lange tråder, med masse svar av typen "Hei, hvordan går det med deg?", ja da må du skrive den typen svar selv. Til mange. Bruke mye tid her, være aktiv og melde deg inn sjøl. For jeg tror at det du opplever som en klikk, er åpent for flere hvis du bare sjøl melder deg inn.

''For jeg tror at det du opplever som en klikk, er åpent for flere hvis du bare sjøl melder deg inn.''

*Nikker* Vi er ingen bevisst klikk, men ettersom vi er så mange som har vært i 8-12 år så er det ikke så rart at vi kjenner hverandre på en litt annen måte enn de som skriver 2 innlegg på en mnd og så klager over lite svar.

På den annen side kan det sikkert hende at vi som har vært her så lenge glemmer at vedkommende som spør om ett eller annet er ny og derfor ikke vet at samme sak har vært diskutert her inne 9 ganger tidligere... ;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Godt sagt, Tatjana ;))

Skrevet

''For jeg tror at det du opplever som en klikk, er åpent for flere hvis du bare sjøl melder deg inn.''

*Nikker* Vi er ingen bevisst klikk, men ettersom vi er så mange som har vært i 8-12 år så er det ikke så rart at vi kjenner hverandre på en litt annen måte enn de som skriver 2 innlegg på en mnd og så klager over lite svar.

På den annen side kan det sikkert hende at vi som har vært her så lenge glemmer at vedkommende som spør om ett eller annet er ny og derfor ikke vet at samme sak har vært diskutert her inne 9 ganger tidligere... ;o)

Det er slik jeg spesielt tenker når noen skriver inn og lurer på om de kan være gravide.

Jeg gidder ikke å svare på dem lenger, ingen av oss her inne kan vite om noen er gravide eller ikke - de må jo bare ta en test el. gå til legen...

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er slik jeg spesielt tenker når noen skriver inn og lurer på om de kan være gravide.

Jeg gidder ikke å svare på dem lenger, ingen av oss her inne kan vite om noen er gravide eller ikke - de må jo bare ta en test el. gå til legen...

Jeg gidder heller ikke å svare, men de må jo få lov til å spørre, synes jeg;)

Skrevet

Selvfølgelig skal de få lov til å spørre, det er jo ikke det jeg sier. Men der kan kanskje noe av årsaken ligge til at endel får lite svar, og de kan jo ikke vite at spørsmålet har blitt stilt hundre ganger før.

hidi, the scorpion
Skrevet

Selvfølgelig skal de få lov til å spørre, det er jo ikke det jeg sier. Men der kan kanskje noe av årsaken ligge til at endel får lite svar, og de kan jo ikke vite at spørsmålet har blitt stilt hundre ganger før.

Helt enig;)

Og så er det et av de viktigste spørsmålene i livet vårt!

Skrevet

Selvføglelig må de få lov til å spørre! Jeg svarer av og til på spørsmål som "kan jeg være gravid?", men som oftest er jo svaret på akkurat det spørsmålet "ta en test!" og det er jo ikke nødvendig at 12 stykker svarer det samme heller...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...