Gå til innhold

Mandelopperasjon - hva kan jeg vente meg etterpå

Anbefalte innlegg

Gjest Snart opperert
Skrevet

Er det vondt i en uke som det sies og når klarer man å spise igjen?

Skrevet

Ja, det er vondt i en drøy uke. Jeg klarte ikke å spise eller drikke noe varmt på bortimot 3 uker faktisk. Men det går helt greit altså - det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det lenge før! :o)

Skrevet

Kan sikkert være greit å ha smertestillende stikkpiller i hus.

Skrevet

Kan sikkert være greit å ha smertestillende stikkpiller i hus.

Jeg fikk med meg resepter på 100 smertestillende stikkpiller - 50 paralgin forte + 30 bextra + 20 voltaren tror jeg det var! Brukte opp voltraenene, har vel fremdeles noen av bextraene og de fleste paralgin fortene liggende tror jeg, 4,5 år etter... Og jeg tok så mye at jeg ikke hadde smerter (morgen og kveld).

Skrevet

Jeg fikk med meg resepter på 100 smertestillende stikkpiller - 50 paralgin forte + 30 bextra + 20 voltaren tror jeg det var! Brukte opp voltraenene, har vel fremdeles noen av bextraene og de fleste paralgin fortene liggende tror jeg, 4,5 år etter... Og jeg tok så mye at jeg ikke hadde smerter (morgen og kveld).

Oi - det var mye!

Vil tro det er best med stikkpiller, ja, og ikke "svelgetabletter".

Skrevet

Oi - det var mye!

Vil tro det er best med stikkpiller, ja, og ikke "svelgetabletter".

Svelgetabletter kan man bare glemme gitt, man har ikke sjanse til å få dem ned den første uka i alle fall. :o)

Jeg trodde jo det skulle bli rene slankekuren de første par ukene etter å ha tatt mandlene, men det viste seg at man ikke går ned i vekt på aprikoskompott med krem og vanilljesaus... ;o)

Gjest Snart opperert
Skrevet

Ja, det er vondt i en drøy uke. Jeg klarte ikke å spise eller drikke noe varmt på bortimot 3 uker faktisk. Men det går helt greit altså - det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det lenge før! :o)

Tusen takk for svar begge to. Må si at jeg gruer meg en del. Skal begynne i ny jobb 14 dager etter operasjonen, når kan en snakke greit igjen?

Er litt nervøs for operasjonen også, er redd noe skal gå galt.....

Skrevet

Tusen takk for svar begge to. Må si at jeg gruer meg en del. Skal begynne i ny jobb 14 dager etter operasjonen, når kan en snakke greit igjen?

Er litt nervøs for operasjonen også, er redd noe skal gå galt.....

Du blir sykemeldt et par ukers tid på grunn av infeksjonsfaren, så det vil nok gå greit å begynne i ny jobb etter to uker.

Jeg mener å huske at jeg "visket" en stund etter operasjonen, at det var ubehagelig å snakke normalt, men etter 2 uker var nok det meste ved det normale igjen. Med unntak av at kaffekoppen kan være litt ubehagelig noen dager ennå. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...