Gå til innhold

Sykle Atlanterhavsveien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest på nettet så har jeg fått fryktelig lyst til å ta med syklene og sykle Atlanterhavsveien. Det er ca. 8,3 km en vei og det er jo ikke noe problem, men hvordan er det med stigningene? Vi er vel normalt trente syklister, for den som er kjent i Trondheim så sykler jeg opp Bøckmannsveien. :o)

Skrevet

Null problem å sykle der. :-)

Har bare kjørt der, men vil si at du kommer til å fikseden biten fint.

Har du god tid, ville jeg kanskje tatt med meg syklene ned til sunnmøre og traktene rundt Runde. Mye,mye flottere enn Atlanterhavsveien. :-)

Skrevet

Null problem å sykle der. :-)

Har bare kjørt der, men vil si at du kommer til å fikseden biten fint.

Har du god tid, ville jeg kanskje tatt med meg syklene ned til sunnmøre og traktene rundt Runde. Mye,mye flottere enn Atlanterhavsveien. :-)

Vi har i grunnen snakket lenge om Atlanterhavsveien, men vi kan være litt trege av oss så jeg har fryktelig lyst til å sykle den. :o) På denne tiden av året er det kanskje ikke så mye trafikk der heller? For såvidt jeg ser på bildene så sykler man i veien? Ingen sykkelvei på siden?

Gjest mamma til 2 gutter(01og08)
Skrevet

Sykler du opp hele Bøckmannsveien?.Det er tøft det :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har fått tilsendt en brosjyre fra turistkontoret i Molde, og i den er det et flott bilde av Atlanterhavsveien, det ser ut som om at veien er tilnærmet helt flatt, unntatt hvor broene stiger, slik at skipene kan seile under.

Her ser du animasjon av vegen.

http://www.atlanterhavsvegen.no/

Brosjyren fikk jeg fra www.visitmolde.com

Skrevet

Sykler du opp hele Bøckmannsveien?.Det er tøft det :-)

Jeg har syklet hele også ja, men vanligvis sykler jeg opp til Prixen. :o) Tungt, men ikke noe problem i letteste gir og med god tid. :o)

Skrevet

Jeg har fått tilsendt en brosjyre fra turistkontoret i Molde, og i den er det et flott bilde av Atlanterhavsveien, det ser ut som om at veien er tilnærmet helt flatt, unntatt hvor broene stiger, slik at skipene kan seile under.

Her ser du animasjon av vegen.

http://www.atlanterhavsvegen.no/

Brosjyren fikk jeg fra www.visitmolde.com

Den så jo helt grei ut! Takker! Har bestilt brosjyre (i går), håper jeg rekker å få den før neste helg da. :o)

Skrevet

Vi har i grunnen snakket lenge om Atlanterhavsveien, men vi kan være litt trege av oss så jeg har fryktelig lyst til å sykle den. :o) På denne tiden av året er det kanskje ikke så mye trafikk der heller? For såvidt jeg ser på bildene så sykler man i veien? Ingen sykkelvei på siden?

Smalt over broene ja. Og sikkert et bra tidspunkt å gjøre det på... :-)

Skrevet

Sykler du opp den veien uten å stoppe, så tror jeg du klarer å sykle opp hvor som helst. Den bakken er laaang og drøy!

Gjest Elextra
Skrevet

Høres veldig lurt ut å sykle der. Selv har jeg bare kjørt der, og det gikk skuffende fort - etter å ha gledet meg til strekningen et par dager.

Det går jo langs vannet, så det er grenser for hvor store stigninger det blir - temmelig flatt og kanskje ørlite småkupert, så vidt jeg husker.

Skrevet

Sykler du opp den veien uten å stoppe, så tror jeg du klarer å sykle opp hvor som helst. Den bakken er laaang og drøy!

*Hehe* Bøckmannsveien er drøy ja. Som regel tar jeg av ved Prixen og sykler videre opp paralellveien, men jeg har syklet hele Bøcker'n opp også. Jeg må vel prøve det igjen dag! :o)

Skrevet

Høres veldig lurt ut å sykle der. Selv har jeg bare kjørt der, og det gikk skuffende fort - etter å ha gledet meg til strekningen et par dager.

Det går jo langs vannet, så det er grenser for hvor store stigninger det blir - temmelig flatt og kanskje ørlite småkupert, så vidt jeg husker.

Det var en som protesterte villt da jeg nevnte ordene "sykle Atlanterhavsveien" så det blir med bil, men jeg nektet å ligge i telt som han ville så vi overnatter i en nusselig, liten rød stuga.

Skrevet

*Hehe* Bøckmannsveien er drøy ja. Som regel tar jeg av ved Prixen og sykler videre opp paralellveien, men jeg har syklet hele Bøcker'n opp også. Jeg må vel prøve det igjen dag! :o)

S*****vegen er vel like drøy den og, eller? Vet ikke, jeg har bare fartet rundt der i sene nattetimer i bil ;)

Skrevet

S*****vegen er vel like drøy den og, eller? Vet ikke, jeg har bare fartet rundt der i sene nattetimer i bil ;)

Jeg vet ikke hvilken vei du mener, men det er mange, bratte veier i Trondheim. :o)

Skrevet

Jeg vet ikke hvilken vei du mener, men det er mange, bratte veier i Trondheim. :o)

Parallellveien til Bøckmannsveien når man svinger inn ved Prix ;) Mange bratte veier der ja... har vært glad for piggdekk en del ganger i vinter!

Skrevet

Parallellveien til Bøckmannsveien når man svinger inn ved Prix ;) Mange bratte veier der ja... har vært glad for piggdekk en del ganger i vinter!

Jeg måtte jo sjekke om jeg klarte hele Bøckmannsveien i forrige uke og det gikk helt greit. :o) Viste seg å være 2,2 km oppoverbakke fra Stavne - Munkvoll! *Pes*

Skrevet

Jeg måtte jo sjekke om jeg klarte hele Bøckmannsveien i forrige uke og det gikk helt greit. :o) Viste seg å være 2,2 km oppoverbakke fra Stavne - Munkvoll! *Pes*

Imponert ;) Skal prøve å sykle fra Fossegrenda og hjem jeg, for der står det en sykkel som jeg har fått, meeen.. aner ikke hvor lang tid jeg vil bruke. Litt dumt å sykle på Omkjøringsveien, så det blir mange småveier ved siden av, tenker jeg... hmm...

Skrevet

Imponert ;) Skal prøve å sykle fra Fossegrenda og hjem jeg, for der står det en sykkel som jeg har fått, meeen.. aner ikke hvor lang tid jeg vil bruke. Litt dumt å sykle på Omkjøringsveien, så det blir mange småveier ved siden av, tenker jeg... hmm...

''Litt dumt å sykle på Omkjøringsveien, så det blir mange småveier ved siden av, tenker jeg... hmm...''

Litt dumt, i tillegg til ulovlig. Hvor langt østover skal du ca? Kan testsykle raskeste vei, jeg :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1241607596' post='4144153]

''Litt dumt å sykle på Omkjøringsveien, så det blir mange småveier ved siden av, tenker jeg... hmm...''

Litt dumt, i tillegg til ulovlig. Hvor langt østover skal du ca? Kan testsykle raskeste vei, jeg :-)

Hehe... over kommunegrensa ;) Jeg tror det går raskere å sykle over Bratsberg og Dragvoll... da unngår jeg Omkjøringsveien. Gud, så sprek jeg egentlig er, når jeg drømmer meg bort!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...