Gå til innhold

Piercing i navel

Anbefalte innlegg

Gjest Fioletta
Skrevet

Noen som har piercing i navelen her inne? Jeg tok det for 3 månder siden, og jeg vet at navelen er en av de plassene som gror senest. Men, jeg trodde jeg skulle slippe å rense den så mye etter ca 6 uker. Jeg må fortsatt rense hver 2-3.dag. Da har det kommet ut "gugge" som gjør at piercingen sitter vast. Trodde dette skulle roe seg etter ca 6 uker?

Noen ganger har jeg trykt litt på sidene av det øveste hullet, og da kommer det ut en gul væske. Akkurat som man har klemt på en kvise.Har ikke vondt, så da kan det vel ikke være infeksjon? Eller kan det?

Noen med erfaring?

Skrevet

Bare fortsett å vask med den antibaktrielle såpa du antageligvis fikk, og asan eller Dr.Greve intimsåpe!

Ikke pill på piercingen, snurr den rundt etc, la den være i fred.

Så lenge du tok piercingen på en skikkelig plass med skikkelig kvalitet på piercingen kan den ikke gro fast.

I begynnelsen satte jeg en kopp med oppvarmet saltvann over navlen og satt med dette så lenge jeg hadde tålmodighet, ca 10 minutt i gangen, det renset skikkelig følte jeg.

Det gror kjempesent altså, jeg mistet piercingen min etter et år og gikk noen dagen uten før jeg fikk tak i ny, og det var et slit å få satt inn ny, måtte frem med stoppenåla og lage ny åpning, argh.

Men lykke til med piercingen di da : )

Gjest Fast bruker
Skrevet

Dette er ikke for å mobbe, men heter det ikke navle? Går det an å si navel? (Iflg vanlige norske rettskrivningsregler altså, ikke dialekt)

Skrevet

Dette er ikke for å mobbe, men heter det ikke navle? Går det an å si navel? (Iflg vanlige norske rettskrivningsregler altså, ikke dialekt)

Navel står ikke i Riksmålsordboka nei.

Gjest Fioletta
Skrevet

hehe, jo det stemmer:) Går litt raskt her. Vet egentlig at det skrives navle:P Vet ikke hvorfor jeg 2(3?) ganger presterte å skrive navel:P hehe. Ser ikke på det som mobbing! Men heller en takk for påminnelsen! :D

Gjest Fioletta
Skrevet

Navel står ikke i Riksmålsordboka nei.

Nei, det tviler jeg på at det gjør:P Jeg sier navel når jeg prater. Så da når man skriver litt i full fart, så kan det bli litt feil.

Gjest Fioletta
Skrevet

Bare fortsett å vask med den antibaktrielle såpa du antageligvis fikk, og asan eller Dr.Greve intimsåpe!

Ikke pill på piercingen, snurr den rundt etc, la den være i fred.

Så lenge du tok piercingen på en skikkelig plass med skikkelig kvalitet på piercingen kan den ikke gro fast.

I begynnelsen satte jeg en kopp med oppvarmet saltvann over navlen og satt med dette så lenge jeg hadde tålmodighet, ca 10 minutt i gangen, det renset skikkelig følte jeg.

Det gror kjempesent altså, jeg mistet piercingen min etter et år og gikk noen dagen uten før jeg fikk tak i ny, og det var et slit å få satt inn ny, måtte frem med stoppenåla og lage ny åpning, argh.

Men lykke til med piercingen di da : )

Jeg vasker med saltvann kjøpt på apotek. Og så dr.greve av og til.

Tok den på leading light. De var veldig nøye på at alt var sterilt og uåpnet før de begynte.

Pirker ikke noe serlig på den uten om når jeg renser. Fikk beskjed om at jeg skulle snurre den opp og ned (har ring) noen ganger for å få renseveske inni hullet også. Ringen løsner med en gang når jeg fukter det osv.

Ble bare litt bekymra når det fortsatt kom væske ut av såret etter 3 månder. Men det er da ikke noe å bekymre seg for?

Skrevet

Jeg vasker med saltvann kjøpt på apotek. Og så dr.greve av og til.

Tok den på leading light. De var veldig nøye på at alt var sterilt og uåpnet før de begynte.

Pirker ikke noe serlig på den uten om når jeg renser. Fikk beskjed om at jeg skulle snurre den opp og ned (har ring) noen ganger for å få renseveske inni hullet også. Ringen løsner med en gang når jeg fukter det osv.

Ble bare litt bekymra når det fortsatt kom væske ut av såret etter 3 månder. Men det er da ikke noe å bekymre seg for?

Nei, med meg væsket det lenge, iallefall et halvår før det begynte å roe seg.

Det verker av å til litt enda også, selv om det er to år siden, men ikke så ofte, og da tar jeg det ved bruk av antseptisk såpe.

Ellers skiftet jeg sengeklær litt oftere i groperioden, altså det første halve året.

Jeg var i ferd med å gi opp hele piercingen når det tok så lang tid før den grodde, men hadde en venninne som tok rundt samme tid, og hun hadde samme problemet, så jeg holdt ut, og det ble bedre etterhvert!

Gjest Fioletta
Skrevet

Nei, med meg væsket det lenge, iallefall et halvår før det begynte å roe seg.

Det verker av å til litt enda også, selv om det er to år siden, men ikke så ofte, og da tar jeg det ved bruk av antseptisk såpe.

Ellers skiftet jeg sengeklær litt oftere i groperioden, altså det første halve året.

Jeg var i ferd med å gi opp hele piercingen når det tok så lang tid før den grodde, men hadde en venninne som tok rundt samme tid, og hun hadde samme problemet, så jeg holdt ut, og det ble bedre etterhvert!

Det var godt å høre at at det ikke er unormalt da. Da er det bare å vente å se. :)

Men du, når byttet du ut piercingen for første gang?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...