Gjest ViViola Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Sitter en dag på overtid og planlegger neste ukes meny - men mangler en dag. Noen forslag? Slik ser resten ut: Fredag (i dag, altså): Hjemmelaget pizza Lørdag: Grøt Søndag: Ovnsgratinert laks Mandag: ???? Tirsdag: Pannekaker og flesk Onsdag: Ovnsgratinert kylling Torsdag: Fersk fisk 0 Siter
....AV Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Pasta med spinat- og norzolasaus. Kyllingsuppe 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Enchiladas m/salat. Kan lages med karbonadedeig/kjøttdeig/kyllingkjøttdeig/kyllingfilet. 7-åringen her i huset elsker dette 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Enchiladas m/salat. Kan lages med karbonadedeig/kjøttdeig/kyllingkjøttdeig/kyllingfilet. 7-åringen her i huset elsker dette Det er kjempegodt! Alle 3 her liker det. Hm, kanskje vi skal ha det i dag/kveld. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Skinkebiff med masse grønnsaker og råstekte poteter? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Enchiladas m/salat. Kan lages med karbonadedeig/kjøttdeig/kyllingkjøttdeig/kyllingfilet. 7-åringen her i huset elsker dette ''7-åringen her i huset elsker dette'' Syvåringen vår også! *S* Og jeg også, særlig om jeg er forsiktig med Tacokrydderet (om det brukes) *S* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1240571039' post='4137879] Skinkebiff med masse grønnsaker og råstekte poteter? Hva er skinkebiff? *sulten, men litt skeptisk* 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Enchiladas m/salat. Kan lages med karbonadedeig/kjøttdeig/kyllingkjøttdeig/kyllingfilet. 7-åringen her i huset elsker dette Ah, ser godt ut - men det er slik vi havner ut med på fredag/lørdag. Mer i kategorien kosemat. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1240571039' post='4137879] Skinkebiff med masse grønnsaker og råstekte poteter? Skinkebiff? Hm... Hva er det? 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 ''7-åringen her i huset elsker dette'' Syvåringen vår også! *S* Og jeg også, særlig om jeg er forsiktig med Tacokrydderet (om det brukes) *S* Vi liker dette i grunn veldig godt alle 4 her i huset. Men dette er en av de få rettene 7-åringene kan si han elsker. Han er i grunn ikke noe særlig glad i middag - men har nå blitt bedre det siste halve året. Jeg bruker gjerne litt ekstra tacokrydder jeg, det er noe ala tacokrydder vi bruker. Vi pleier å kjøpe den pakka som inneholder tortillalefser (om det er det det heter) saus og krydder. 0 Siter
Aggathe Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Pasta av noe slag, spaghetti med kjøttsaus, carbonara? Ellers ser det bra ut, pannekaker har vi også, hver bidige tirsdag. Grøt har vi også en dag, men ikke på lørdag, for vi er alltid ute på et eller annet, så da blir det noe snacks til kvelds i stedet. Fersk fisk har vi stort sett bare på sommeren, når vi fisker selv, ellers blir det mest frossent fra fiskebil/frysedisk. En dag skal jeg også planlegge sånn, selv om jeg ser det blir omtrent det samme hver uke må jeg tilstå det ikke skyldes planlegging, men skikkelig dårlig fantasi. I noen uker hvert år får jeg ånden over meg og en dag i uka spiser vi noe vi aldri har prøvd før, sønnen elsker de periodene, men selv om matrettene er veldig gode, havner jeg på de samme kjedelige igjen etterpå. Typisk uke er: Mandag: Fiskepinner eller noe annet fra Findus! Tirsdag: Pannekaker Onsdag: Kyllingfilet/svinefilet med ris go salat. Torsdag: Grøt Fredag: Spaghetti med kjøttsaus Lørdag: Hjemmelaget pizza med restene av spaghettisausen, for det er visst den beste pizzasausen. Søndag: Biff, chips og peppersaus, evnt svinekotelletter stekt i ovn sammen med potetbåter med litt snadderkrydder, og rødvin-fløtesaus! Eller noe annet overdådig noe! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Pasta med spinat- og norzolasaus. Kyllingsuppe Hm... Kyllingsuppe er det lenge siden jeg har lagd, det er kjempegodt! Med masse pepper, det liker jeg! (Men ikke ungene, stakkars. Pepperen, altså.) Det andre lukter blåmuggost - det kommer IKKE inn i dette huset! :-) 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Ah, ser godt ut - men det er slik vi havner ut med på fredag/lørdag. Mer i kategorien kosemat. :-) Ja, egentlig vi også. Men det hender vi har det en ukedag innimellom også. Da har jeg gjerne laget det ferdig på forhånd, så det kun er igjen å steke det. Og da blir det jo lettvint den dagen også. 0 Siter
Speak Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Lasagne med fullkornspasta og salat. Kjøttkaker, poteter og årets kål. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Pasta av noe slag, spaghetti med kjøttsaus, carbonara? Ellers ser det bra ut, pannekaker har vi også, hver bidige tirsdag. Grøt har vi også en dag, men ikke på lørdag, for vi er alltid ute på et eller annet, så da blir det noe snacks til kvelds i stedet. Fersk fisk har vi stort sett bare på sommeren, når vi fisker selv, ellers blir det mest frossent fra fiskebil/frysedisk. En dag skal jeg også planlegge sånn, selv om jeg ser det blir omtrent det samme hver uke må jeg tilstå det ikke skyldes planlegging, men skikkelig dårlig fantasi. I noen uker hvert år får jeg ånden over meg og en dag i uka spiser vi noe vi aldri har prøvd før, sønnen elsker de periodene, men selv om matrettene er veldig gode, havner jeg på de samme kjedelige igjen etterpå. Typisk uke er: Mandag: Fiskepinner eller noe annet fra Findus! Tirsdag: Pannekaker Onsdag: Kyllingfilet/svinefilet med ris go salat. Torsdag: Grøt Fredag: Spaghetti med kjøttsaus Lørdag: Hjemmelaget pizza med restene av spaghettisausen, for det er visst den beste pizzasausen. Søndag: Biff, chips og peppersaus, evnt svinekotelletter stekt i ovn sammen med potetbåter med litt snadderkrydder, og rødvin-fløtesaus! Eller noe annet overdådig noe! Prøver å ha bare èn p-mat-middag pr. uke, og neste uke er det pannekaker fordi den eldste skal ha med ei ny venninne hjem fra skolen. Det er vel egentlig noe nytt og godt jeg "søker" etter... Har ei liste jeg plukker fra, men som du også sier - det blir gjerne det samme med knappe variasjoner... 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Lammekoteletter med gresk salat? Ikke dummen! DET er det lenge siden vi har hatt, det! Mmmmm! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Vi liker dette i grunn veldig godt alle 4 her i huset. Men dette er en av de få rettene 7-åringene kan si han elsker. Han er i grunn ikke noe særlig glad i middag - men har nå blitt bedre det siste halve året. Jeg bruker gjerne litt ekstra tacokrydder jeg, det er noe ala tacokrydder vi bruker. Vi pleier å kjøpe den pakka som inneholder tortillalefser (om det er det det heter) saus og krydder. Vi kjøper gjerne ferdig "tacokrydder", men jeg synse fort smaken blir for fremtredende og den er lett å bli lei. Er derfor forsiktig med dette krydderet og dynger heller på med sterk chili-/taco-/enciladasaus på toppen av enchiladaen/taco'en :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Ikke dummen! DET er det lenge siden vi har hatt, det! Mmmmm! Mariner gjerne lammekotelettene i rosmarin et par timer (evt. natten over) før du steker/griller dem.... Mmmm 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.