Gå til innhold

Middagsliste for kommende uke - hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Sitter en dag på overtid og planlegger neste ukes meny - men mangler en dag. Noen forslag?

Slik ser resten ut:

Fredag (i dag, altså): Hjemmelaget pizza

Lørdag: Grøt

Søndag: Ovnsgratinert laks

Mandag: ????

Tirsdag: Pannekaker og flesk

Onsdag: Ovnsgratinert kylling

Torsdag: Fersk fisk

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

3

• ....AV

2

• pusi

1

• Aggathe

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda
Skrevet

Enchiladas m/salat. Kan lages med karbonadedeig/kjøttdeig/kyllingkjøttdeig/kyllingfilet. 7-åringen her i huset elsker dette

Gjest Shira :o)
Skrevet

Enchiladas m/salat. Kan lages med karbonadedeig/kjøttdeig/kyllingkjøttdeig/kyllingfilet. 7-åringen her i huset elsker dette

Det er kjempegodt! Alle 3 her liker det. Hm, kanskje vi skal ha det i dag/kveld.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Skinkebiff med masse grønnsaker og råstekte poteter?

Gjest Elextra
Skrevet

''7-åringen her i huset elsker dette''

Syvåringen vår også! *S* Og jeg også, særlig om jeg er forsiktig med Tacokrydderet (om det brukes) *S*

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240571039' post='4137879]

Hva er skinkebiff?

*sulten, men litt skeptisk*

Gjest ViViola
Skrevet

Ah, ser godt ut - men det er slik vi havner ut med på fredag/lørdag. Mer i kategorien kosemat. :-)

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240571039' post='4137879]

Skinkebiff? Hm... Hva er det?

Gjest annlovinda
Skrevet

''7-åringen her i huset elsker dette''

Syvåringen vår også! *S* Og jeg også, særlig om jeg er forsiktig med Tacokrydderet (om det brukes) *S*

Vi liker dette i grunn veldig godt alle 4 her i huset.

Men dette er en av de få rettene 7-åringene kan si han elsker. Han er i grunn ikke noe særlig glad i middag - men har nå blitt bedre det siste halve året.

Jeg bruker gjerne litt ekstra tacokrydder jeg, det er noe ala tacokrydder vi bruker. Vi pleier å kjøpe den pakka som inneholder tortillalefser (om det er det det heter) saus og krydder.

Skrevet

Pasta av noe slag, spaghetti med kjøttsaus, carbonara?

Ellers ser det bra ut, pannekaker har vi også, hver bidige tirsdag.

Grøt har vi også en dag, men ikke på lørdag, for vi er alltid ute på et eller annet, så da blir det noe snacks til kvelds i stedet.

Fersk fisk har vi stort sett bare på sommeren, når vi fisker selv, ellers blir det mest frossent fra fiskebil/frysedisk.

En dag skal jeg også planlegge sånn, selv om jeg ser det blir omtrent det samme hver uke må jeg tilstå det ikke skyldes planlegging, men skikkelig dårlig fantasi.

I noen uker hvert år får jeg ånden over meg og en dag i uka spiser vi noe vi aldri har prøvd før, sønnen elsker de periodene, men selv om matrettene er veldig gode, havner jeg på de samme kjedelige igjen etterpå.

Typisk uke er:

Mandag: Fiskepinner eller noe annet fra Findus!

Tirsdag: Pannekaker

Onsdag: Kyllingfilet/svinefilet med ris go salat.

Torsdag: Grøt

Fredag: Spaghetti med kjøttsaus

Lørdag: Hjemmelaget pizza med restene av spaghettisausen, for det er visst den beste pizzasausen.

Søndag: Biff, chips og peppersaus, evnt svinekotelletter stekt i ovn sammen med potetbåter med litt snadderkrydder, og rødvin-fløtesaus! Eller noe annet overdådig noe!

Gjest ViViola
Skrevet

Pasta med spinat- og norzolasaus.

Kyllingsuppe

Hm... Kyllingsuppe er det lenge siden jeg har lagd, det er kjempegodt! Med masse pepper, det liker jeg! (Men ikke ungene, stakkars. Pepperen, altså.)

Det andre lukter blåmuggost - det kommer IKKE inn i dette huset! :-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Ah, ser godt ut - men det er slik vi havner ut med på fredag/lørdag. Mer i kategorien kosemat. :-)

Ja, egentlig vi også.

Men det hender vi har det en ukedag innimellom også. Da har jeg gjerne laget det ferdig på forhånd, så det kun er igjen å steke det. Og da blir det jo lettvint den dagen også.

Skrevet

Lasagne med fullkornspasta og salat. Kjøttkaker, poteter og årets kål.

Gjest ViViola
Skrevet

Pasta av noe slag, spaghetti med kjøttsaus, carbonara?

Ellers ser det bra ut, pannekaker har vi også, hver bidige tirsdag.

Grøt har vi også en dag, men ikke på lørdag, for vi er alltid ute på et eller annet, så da blir det noe snacks til kvelds i stedet.

Fersk fisk har vi stort sett bare på sommeren, når vi fisker selv, ellers blir det mest frossent fra fiskebil/frysedisk.

En dag skal jeg også planlegge sånn, selv om jeg ser det blir omtrent det samme hver uke må jeg tilstå det ikke skyldes planlegging, men skikkelig dårlig fantasi.

I noen uker hvert år får jeg ånden over meg og en dag i uka spiser vi noe vi aldri har prøvd før, sønnen elsker de periodene, men selv om matrettene er veldig gode, havner jeg på de samme kjedelige igjen etterpå.

Typisk uke er:

Mandag: Fiskepinner eller noe annet fra Findus!

Tirsdag: Pannekaker

Onsdag: Kyllingfilet/svinefilet med ris go salat.

Torsdag: Grøt

Fredag: Spaghetti med kjøttsaus

Lørdag: Hjemmelaget pizza med restene av spaghettisausen, for det er visst den beste pizzasausen.

Søndag: Biff, chips og peppersaus, evnt svinekotelletter stekt i ovn sammen med potetbåter med litt snadderkrydder, og rødvin-fløtesaus! Eller noe annet overdådig noe!

Prøver å ha bare èn p-mat-middag pr. uke, og neste uke er det pannekaker fordi den eldste skal ha med ei ny venninne hjem fra skolen.

Det er vel egentlig noe nytt og godt jeg "søker" etter... Har ei liste jeg plukker fra, men som du også sier - det blir gjerne det samme med knappe variasjoner...

Gjest ViViola
Skrevet

Lammekoteletter med gresk salat?

Ikke dummen! DET er det lenge siden vi har hatt, det!

Mmmmm!

Gjest Elextra
Skrevet

Vi liker dette i grunn veldig godt alle 4 her i huset.

Men dette er en av de få rettene 7-åringene kan si han elsker. Han er i grunn ikke noe særlig glad i middag - men har nå blitt bedre det siste halve året.

Jeg bruker gjerne litt ekstra tacokrydder jeg, det er noe ala tacokrydder vi bruker. Vi pleier å kjøpe den pakka som inneholder tortillalefser (om det er det det heter) saus og krydder.

Vi kjøper gjerne ferdig "tacokrydder", men jeg synse fort smaken blir for fremtredende og den er lett å bli lei. Er derfor forsiktig med dette krydderet og dynger heller på med sterk chili-/taco-/enciladasaus på toppen av enchiladaen/taco'en :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke dummen! DET er det lenge siden vi har hatt, det!

Mmmmm!

Mariner gjerne lammekotelettene i rosmarin et par timer (evt. natten over) før du steker/griller dem.... Mmmm :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...