Gå til innhold

Middagsliste for kommende uke - hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Lasagne med fullkornspasta og salat. Kjøttkaker, poteter og årets kål.

Kjøttkaker er alltid en slager, og det har vi ikke hatt på et par uker.

Mulig, mulig...! :-)

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

3

• ....AV

2

• pusi

1

• Aggathe

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda
Skrevet

'Kjøttkaker, poteter og årets kål.'

Hm, hørtes godt ut.

Gjest ViViola
Skrevet

Lasagne er forresten også litt sånn helgemat her, lager bare den jeg fikk her inne av Blikkboks nå, og den tar _timer_ å tilberede. Ingen over, ingen ved siden! :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Mariner gjerne lammekotelettene i rosmarin et par timer (evt. natten over) før du steker/griller dem.... Mmmm :)

Åh, nå får jeg virkelig vann i munnen!

Denne kommer høyt opp på lista, ja!

Skrevet

Wraps (taco uten skjell men med lefser) er vår mandagsmat.

Er grøt den eneste lørdags-maten, eller har dere noe kveldskos?

(Vi har alltid pizza på lørdagskvelden)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hva er skinkebiff?

*sulten, men litt skeptisk*

Ytrefilet av svin. Veldig godt. Indrefilet er jo det beste, men koster dersto mer.

Gjest ViViola
Skrevet

Wraps (taco uten skjell men med lefser) er vår mandagsmat.

Er grøt den eneste lørdags-maten, eller har dere noe kveldskos?

(Vi har alltid pizza på lørdagskvelden)

Wraps er typisk fredagsmat her, så den vil jeg ikke nå gjennom med på en mandag! :-)

Lørdagene er litt ulike, men har vi grøt spises denne som oftest relativt tidlig på ettermiddagen. Og da er det litt ymse om vi fyller på igjen med mer mat senere, om vi er borte eller om vi får gjester. I morgen blir det neppe noe særlig mer mat, bare lørdagskos. :-)

Skrevet

Skinkebiff? Hm... Hva er det?

Ytrefilet av svin. Magert og godt så vi har det ganske ofte, siden jeg nesten ikke tåler mat av noe slag.

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240571789' post='4137910]

Ytrefilet av svin. Veldig godt. Indrefilet er jo det beste, men koster dersto mer.

Aha! Det kan være godt, ja, om man passer på at den ikke blir tørr.

Gjest Elextra
Skrevet

Wraps er typisk fredagsmat her, så den vil jeg ikke nå gjennom med på en mandag! :-)

Lørdagene er litt ulike, men har vi grøt spises denne som oftest relativt tidlig på ettermiddagen. Og da er det litt ymse om vi fyller på igjen med mer mat senere, om vi er borte eller om vi får gjester. I morgen blir det neppe noe særlig mer mat, bare lørdagskos. :-)

'' I morgen blir det neppe noe særlig mer mat, bare lørdagskos. :-)''

*lar være å spørre hva slags lumre planer ViViola har for lørdagskvelden*

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240571842' post='4137912]

Ytrefilet av svin. Magert og godt så vi har det ganske ofte, siden jeg nesten ikke tåler mat av noe slag.

OK - det må jeg da ha spist før, siden jeg bor sammen med en "kjøtt-og-potet"-mann??? Kaller det sikkert noe annet, vi. :-)

Skrevet

Aha! Det kan være godt, ja, om man passer på at den ikke blir tørr.

Derfor må sambo steke den her, jeg ihjel steker alt *rødme* Så det eneste jeg får lov til, er å steke strimler av svinekjøtt til woken. ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240572102' post='4137918]

Derfor må sambo steke den her, jeg ihjel steker alt *rødme* Så det eneste jeg får lov til, er å steke strimler av svinekjøtt til woken. ;o)

;)

Gjest ViViola
Skrevet

'' I morgen blir det neppe noe særlig mer mat, bare lørdagskos. :-)''

*lar være å spørre hva slags lumre planer ViViola har for lørdagskvelden*

He-he, da skal jeg la deg leve i uvisse, og ikke nevne at huset er hjemsøkt av plager av ymse karakterer om dagen på store og små. Så kan du jo tro at det blir en riktig heftig lørdagskveld i Viviola-huset! :-)

Skrevet

OK - det må jeg da ha spist før, siden jeg bor sammen med en "kjøtt-og-potet"-mann??? Kaller det sikkert noe annet, vi. :-)

Sikkert, det er mange variasjoner på middagsnavn.

Hva med wok da? Kylling eller svin (jeg krydrer eller marinerer alltid kjøttet), grønnsaker som dere lyster, og en god saus. Jeg bruker ofte en Chop Sueypose, men soyasaus og litt østersaus er også godt.

Kan ha fullkornsris til, men jeg trenger det ikke, for jeg har så mye grønnsaker oppi, og bruker litt maizenna jevner dersom sausen blir for tynn.

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240572230' post='4137921]

Sikkert, det er mange variasjoner på middagsnavn.

Hva med wok da? Kylling eller svin (jeg krydrer eller marinerer alltid kjøttet), grønnsaker som dere lyster, og en god saus. Jeg bruker ofte en Chop Sueypose, men soyasaus og litt østersaus er også godt.

Kan ha fullkornsris til, men jeg trenger det ikke, for jeg har så mye grønnsaker oppi, og bruker litt maizenna jevner dersom sausen blir for tynn.

Wok er kjempegodt og populært. Hm. Kanskje jeg burde ta det svinekjøttet jeg faktisk _har_ i fryser'n og lage wok? Det burde jeg sikkert. Hm... Har konkurranse nå mellom lammekoteletter og wok!

:-)

Skrevet

Wok er kjempegodt og populært. Hm. Kanskje jeg burde ta det svinekjøttet jeg faktisk _har_ i fryser'n og lage wok? Det burde jeg sikkert. Hm... Har konkurranse nå mellom lammekoteletter og wok!

Jeg stemmer for wok! Men det er fordi jeg ikke er så glad i lammekjøtt ;o)

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240572480' post='4137926]

Gjest Elextra
Skrevet

He-he, da skal jeg la deg leve i uvisse, og ikke nevne at huset er hjemsøkt av plager av ymse karakterer om dagen på store og små. Så kan du jo tro at det blir en riktig heftig lørdagskveld i Viviola-huset! :-)

;)

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240572480' post='4137926]

''Men det er fordi jeg ikke er så glad i lammekjøtt ''

Lammekjøtt som er _så_ godt!? ;P

(jada, smak og behag osv.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...