Gå til innhold

Erfaring med naprapat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en del plaget med nakke/skuldre og har blitt anbefalt naprapat.

Er det noen her som har prøvd det? Hva syns dere? Hjalp det? Ble det mange behandlinger før dere merket effekt? Var det vondt?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har noe erfaring med naprapat, og har veldig tro på denne behandlingen. Det jeg spesielt liker ved naprapati er at den tar hensyn til både muskulatur og skjelett, og samspillet mellom disse. De to naprapatene jeg har vært borti har begge funnet kjernen i mitt problem mye raskere enn lege og fysioterapeut jeg har vært hos.

Behandlingen kan være litt ubehagelig, særlig om du er redd for å bli "knukket" (nesten som hos kiropraktor). Også noe av massasjen kan være ubehagelig og litt vond. Men hva gjør man ikke om det hjelper!? :-)

Jeg merket bedring etter å ha vært hos naprapat én gang, men må følge opp selv med øvelser for at bedringen skal forbli. Har siden vært til behandlinger med ulike mellomrom, men om jeg ikke er flink til å følge opp med trening og tøyinger selv kommer plagen min tilbake.

Vil absolutt anbefale deg å prøve!

Skrevet

Ut fra beskrivelsen til Elextra så er dette omtrent det samme som Osteopat. Der har jeg veldig god erfaring. Han har fikset nakkeproblemer, bekken og kne.

Skrevet

Bare positive erfaringer.

Heller naprapat, enn fysio på meg heretter.

Plagdes med smerter i hofte/fot. 30 behandlinger hos naprapat uten bedring. Gnikk/gnukk av hofta.

Gikk så til naprapat. Problemet viste seg å sitte i ryggen. Bedring etter 2-3 behandlinger.

*anbefales*

Skrevet

Bare positive erfaringer.

Heller naprapat, enn fysio på meg heretter.

Plagdes med smerter i hofte/fot. 30 behandlinger hos naprapat uten bedring. Gnikk/gnukk av hofta.

Gikk så til naprapat. Problemet viste seg å sitte i ryggen. Bedring etter 2-3 behandlinger.

*anbefales*

Mente selvfølgelig 30 behandlinger hos FYSIO uten bedring.

Skrevet

Naprapati kan virkelig anbefales!

Jeg har vært til både fysioterapeut, kiropraktor og naprapat.

Ofte har man låsninger i rygg og nakke. Går man til fysioterapeut, vil man få løst opp stive muskler, men låsningene er der jo fortsatt. Da blir man kjapt like stiv igjen.

Går man til kiropraktor får man løst opp låsningene, men musklene rundt låsningene er like stive og ryggen låses lett igjen.

Dette er kun mine egne erfaringer og jeg føler dette virker logisk?

Hos naprapaten får man _både_ løst opp låsninger og massert stive muskler.

Å få opp låsningene er mye mindre ubehagelig hos naprapat enn hos kiropraktor. Naprapaten bruker mer "manipulasjon" enn "knekking".

Massasjen er hardere hos naprapat enn hos fysioterapeut, og den kan nok føles noe ubehagelig for enkelte. Selv synes jeg det er vondt-deilig ;) Jeg må innrømme at det var såpass vondt at jeg begynte å svette kraftig. Mannen min ble også litt kvalm når han tok naprapatbehandling (men han er mer følsom for ryggmassasje enn meg).

Jeg hadde med glede tatt naprapatbehandinger ofte, for det føles utrolig godt etterpå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...