Gå til innhold

Tidsb. ufør og fremsette krav om forlengelse

Anbefalte innlegg

Gjest Rattlesnake
Skrevet

Hei,

Må jeg sende inn nytt krav ved å fylle ut en uføresøknad igjen?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ja. Husk å søke i god tid før ditt nåværende vedtak går ut.

Gjest Rattlesnake
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240582453' post='4138004]

Takk for svar begge.

Gjest Rattlesnake
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240582453' post='4138004]

Ok, :)

Det tok 8 mnd. ta jeg først framsatte krav, trenger de like lang tid ved et krav om forlengelse?

Skrevet

Ok, :)

Det tok 8 mnd. ta jeg først framsatte krav, trenger de like lang tid ved et krav om forlengelse?

Hadde jeg bare kunne svare deg på det ;o)

I teorien skulle en jo tro at det kom til å gå fortere siden du er i systemet. I praksis, vel det er mye som spiller inn. Kapasiteten på NAV-kontoret, hvor raskt svarer legen din på henvendelsen fra NAV.

Så søk gjerne i god tid. Det er vel 4 mnd som skal være behandlings tid (her er jeg ikke sikker). Jeg har opplevd at det tok svært lang tid, for legen drøyet lenge med å fylle ut skjemaene fra NAV. Samtidig har jeg også opplevd at det tok 2-3 mnd.

Du kan jo snakke med saksbehandleren din, h*n skal kunne svare på hvor lenge før sånn ca du bør søke mtp behandlingstid hos NAV der du hører til.

Går det tid fra vedtaket ditt nå går ut, og til nytt, så står du uten inntekt. Da er det sosialkontoret du må oppsøke dersom du får økonomiske problem.

Gjest Rattlesnake
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240690786' post='4138867]

Hadde jeg bare kunne svare deg på det ;o)

I teorien skulle en jo tro at det kom til å gå fortere siden du er i systemet. I praksis, vel det er mye som spiller inn. Kapasiteten på NAV-kontoret, hvor raskt svarer legen din på henvendelsen fra NAV.

Så søk gjerne i god tid. Det er vel 4 mnd som skal være behandlings tid (her er jeg ikke sikker). Jeg har opplevd at det tok svært lang tid, for legen drøyet lenge med å fylle ut skjemaene fra NAV. Samtidig har jeg også opplevd at det tok 2-3 mnd.

Du kan jo snakke med saksbehandleren din, h*n skal kunne svare på hvor lenge før sånn ca du bør søke mtp behandlingstid hos NAV der du hører til.

Går det tid fra vedtaket ditt nå går ut, og til nytt, så står du uten inntekt. Da er det sosialkontoret du må oppsøke dersom du får økonomiske problem.

Takk for svar.

Skrevet

Takk for svar.

Bare hyggelig :o)

Jeg har stått uten penger i noen måneder, så det er derfor jeg anbefaler at du er tidlig ute med søknad. Ene gangen var det faktisk ikke NAV sin feil heller, men rett og slett manglende svar fra lege. Uansett ble jo jeg den tapende parten, og det får jo konsekvenser å ikke ha penger inn.

Lykke til med søknad :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...