Gå til innhold

Fastlege

Anbefalte innlegg

Gjest tinzytown
Skrevet

Hei. Hva gjør jeg nå, legen min er komplett udugelig!

Jeg fikk kyssesyka, hadde alle tegn. Men han mente at det kunne det jo ikke være, brukte en uke på å krangle meg til en test og joda jeg hadde kyssesyka, hoven milt og leverbetennelse.

Han har ikke peiling på medisiner, hva jeg trenger og ikke trenger. Skal han ta blodprøver vet han som oftest ikke hva han skal skrive på skjemaet.

For tiden sover jeg nesten ikke, har rast ned over 8 kilo og sliter med å få i meg mat, da er jeg kronisk kvalm og kaster opp.

Legens løsning på det er at jeg holder meg våken i 2 døgn. For da vil jeg få et normalt søvnmønster igjen, pluss at det ville gi meg matlysten tilbake og ta vekk kvalmen..

Er dette bare meg som reagerer på dette ?

Skrevet

Det er jo bare å bytte lege hvis du ikke er fornøyd!

Gjest tinzytown
Skrevet

Hadde det ikke vært for at nav klarte å melde meg ut av fastlege ordninga så hadde jeg bytta lege.

Men da jeg kom inn i fastlege ordninga igjen, så satt jeg igjen uten bytter og de ville ikke la meg bytte før det ble skikkelig ille med legen jeg hadde fått.

Kunne jo ikke ta sorgene på forskudd nemlig, ifølge den hyggelige damen på nav :P

Gjest høstløv
Skrevet

Hadde det ikke vært for at nav klarte å melde meg ut av fastlege ordninga så hadde jeg bytta lege.

Men da jeg kom inn i fastlege ordninga igjen, så satt jeg igjen uten bytter og de ville ikke la meg bytte før det ble skikkelig ille med legen jeg hadde fått.

Kunne jo ikke ta sorgene på forskudd nemlig, ifølge den hyggelige damen på nav :P

Sitat: "Du kan bytte fastlege to ganger pr. kalenderår."

http://www.nav.no/page?id=361

Gjest Shira :o)
Skrevet

Oj, dette hadde ikke jeg tolerert. Holder legen din til på ett legesenter? Det er mulig å få time hos andre, men da koster det litt mer. Jeg hadde spurt om en annen lege hadde mulighet til å ta deg inn.

Samtidig hadde jeg nok snakket med NAV, det er jo idiotisk at du ikke skal ha bytterett fordi NAV gjorde en feil.

Annet alternativ er rett og slett Volvat, men det koster jo.

Skrevet

Dette finnes det jo bare én løsning på - bytt fastlege!

Skrevet

Oj, høres litt merkelig ut, ja...

Bytt fastlege du :)

Skrevet

Men det er jo skikkelig ille! Så krangle med NAV, og få deg ny fastlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...