Gå til innhold

Hvilken prevensjon? :-(

Gjest må ha ny prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken prevensjon bruker dere?

Jeg må fjerne spiral fordi jeg blør og får kviser av den. Har født barn og ønsker ikke flere. Det er for drastisk å steriliseres. Kondom er ikke aktuelt.

Minipille eller p-pille?

Skrevet

Jeg brukte P-pille fram til jeg steriliserte meg for noen måneder siden. Pillebruken var uproblematisk, hadde ingen bivirkninger. Det eneste var å huske på å ta den, la inn huskelapp på mobilen for sikkerhets skyld :-)

Steriliseringen gikk fort og greit, og det er deilig å slippe å tenke på det mer :)

Skrevet

Sterilisering for 18 år siden.

Eneste hormonpreparat som har funket for meg er p-plaster. :)

Skrevet

Sterilisering for 18 år siden.

Den skulle selvfølgelig til trådstarter.. ;-)

Gjest tinzytown
Skrevet

Jeg ville brukt p-sprøyta, du tar den 1 gang hver tredje måned. slipper mensen og pms.

Ikke noe piller som må huskes,veldig enkelt egentlig.

Gjest imzedimze
Skrevet

Jeg bruker Diane, for jeg hadde så fælt med kviser...

Hjalp masse, superfornøyd :)

Også tåler jeg den også, Yasmin p-pille tålte jeg IKKE.lol

Skrevet

Eneste hormonpreparat som har funket for meg er p-plaster. :)

Er det ingen bivirkninger?

Hvilke andre preventiver har du testet, og hvordan reagerte din kropp på dette?

Skrevet

Jeg bruker Diane, for jeg hadde så fælt med kviser...

Hjalp masse, superfornøyd :)

Også tåler jeg den også, Yasmin p-pille tålte jeg IKKE.lol

Hvilke bivirkinger hadde du?

Skrevet

Jeg ville brukt p-sprøyta, du tar den 1 gang hver tredje måned. slipper mensen og pms.

Ikke noe piller som må huskes,veldig enkelt egentlig.

Ingen blødning?

Gjest imzedimze
Skrevet

Hvilke bivirkinger hadde du?

på yasmin? endte opp på legevakta fordi jeg fikk synsforstyrrelser og ekstreme humørsvingninger, og veldig svimmel.

Skrevet

Jeg brukte P-pille fram til jeg steriliserte meg for noen måneder siden. Pillebruken var uproblematisk, hadde ingen bivirkninger. Det eneste var å huske på å ta den, la inn huskelapp på mobilen for sikkerhets skyld :-)

Steriliseringen gikk fort og greit, og det er deilig å slippe å tenke på det mer :)

Sterilisering er nok ikke aktuelt.

Skrevet

på yasmin? endte opp på legevakta fordi jeg fikk synsforstyrrelser og ekstreme humørsvingninger, og veldig svimmel.

Oi.

Jeg husker ikke hva mine p-piller het. Finnes det en oversikt over (uproblematiske) p-piller og mini-piller?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg bruker p-piller, yasmin. Det er så individuelt hva vi tåler og ikke. Jeg har ingen bivirkninger på disse.

Det jeg synes er supert med Yasmin er at jeg spiser p-piller (de er like) i ca 3 mnd, da får jeg en liten småblødning som forteller meg at nå er det på tide med en pause snart. Da tar jeg en pillefri uke når det passer seg slik. Jeg vil unngå å ha mensen 1 gang i måneden.

Skrevet

P.sprøyta er grei,lite bivirkninger og man stopper helt å blø,jeg gjorde iallefall det. Men når man slutter blør man konstant,sluttet for et år siden og har blødd i snart et år. Angrer på at jeg sluttet!!!

Skrevet

Er det ingen bivirkninger?

Hvilke andre preventiver har du testet, og hvordan reagerte din kropp på dette?

Jeg har brukt kobberspiral, p-piller, p-sprøyte, p-plaster og kondom. Kondom er uaktuelt for meg, liker det ikke, og kobberspiral får jeg veldig kraftige blødninger av. Både p-piller (jeg brukte marvelon) og p-sprøyte gjorde meg humørsyk og sentimental, mens p-plaster funker greit. Eneste skjær i sjøen er at det er litt dårlig lim, så det hender jeg må sette på en spripe syketeip den siste uken plastret skal sitter.

Skrevet

Jeg har brukt kobberspiral, p-piller, p-sprøyte, p-plaster og kondom. Kondom er uaktuelt for meg, liker det ikke, og kobberspiral får jeg veldig kraftige blødninger av. Både p-piller (jeg brukte marvelon) og p-sprøyte gjorde meg humørsyk og sentimental, mens p-plaster funker greit. Eneste skjær i sjøen er at det er litt dårlig lim, så det hender jeg må sette på en spripe syketeip den siste uken plastret skal sitter.

Beklager at jeg bryter inn her men...etter at du sluttet med p.sprøyta blødde du konstant da,i tilfellet når gav det seg?

Har blødd så lenge nå at jeg er lei av det.

Gjest tinzytown
Skrevet

Ingen blødning?

Har ikke hatt blødning på over 2 år jeg, ikke en pitteliten flekk en gang.. For ikke å snakke om at man slipper magekramper og det å være uggen 1 gang i måneden.

Skrevet

Beklager at jeg bryter inn her men...etter at du sluttet med p.sprøyta blødde du konstant da,i tilfellet når gav det seg?

Nei, det var heller sånn at det tok litt tid før jeg fikk tilbake mensen. Dette er noen år siden, så jeg husker ikke helt hvor lenge. Jeg blødde bittelitt den første gangen jeg skulle ha mensen etter å ha satt den første sprøyten, men etter dette blødde jeg ikke mer den tiden jeg brukte p-sprøyten.

Onsdag1365380628
Skrevet

Etter at jeg sluttet med p-sprøyte for to år siden har jeg blødd og blødd og det vil enda ikke gi seg. Hver mens varer i ukesvis og etter en ukes opphold er det på han igjen. Mens jeg gikk på p-sprøyta hadde jeg ingen blødninger og var fornøyd ellers. Har vært til utredning men det feiler meg ingenting, bortsett ifra ast jeg blør, og blør....vurderer å fjerne hele livmoren, nå er jeg lei. Hadde jeg vist dette hadde jeg ikke begynt med sprøyta nei..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...