Gå til innhold

Hvilken prevensjon? :-(

Gjest må ha ny prevensjon

Anbefalte innlegg

Aliza1365380759
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1240591241' post='4138062]

Jeg bruker p-piller, yasmin. Det er så individuelt hva vi tåler og ikke. Jeg har ingen bivirkninger på disse.

Det jeg synes er supert med Yasmin er at jeg spiser p-piller (de er like) i ca 3 mnd, da får jeg en liten småblødning som forteller meg at nå er det på tide med en pause snart. Da tar jeg en pillefri uke når det passer seg slik. Jeg vil unngå å ha mensen 1 gang i måneden.

Akkurat sånn gjør jeg også det, jeg har pillefri uke hver gang jeg har brukt opp en hel eske med Yasmin, så har mensen hver tiende uke.

Skrevet

Jeg synes ikke sterilisering er drastisk hvis du er _helt_ sikker på at du ikke skal ha flere barn. Derimot synes jeg det er mye verre å stappe kroppen full av kunstige hormoner i årevis.

Så jeg anbefaler nå sterilisering alikevel. :o)

Gjest minnah
Skrevet

Har ikke hatt blødning på over 2 år jeg, ikke en pitteliten flekk en gang.. For ikke å snakke om at man slipper magekramper og det å være uggen 1 gang i måneden.

Synes det høres litt "skummelt ut jeg, å ikke kunne vite om det plutselig skulle komme en blødning en dag... :-(

Skrevet

Etter at jeg sluttet med p-sprøyte for to år siden har jeg blødd og blødd og det vil enda ikke gi seg. Hver mens varer i ukesvis og etter en ukes opphold er det på han igjen. Mens jeg gikk på p-sprøyta hadde jeg ingen blødninger og var fornøyd ellers. Har vært til utredning men det feiler meg ingenting, bortsett ifra ast jeg blør, og blør....vurderer å fjerne hele livmoren, nå er jeg lei. Hadde jeg vist dette hadde jeg ikke begynt med sprøyta nei..

Uff det var ikke oppløftendes nei!

Det er jo helt pyton å blø hele tiden,vi skulle aldri ha begynt på den forbaska sprøyta : (

Men hva annet er det å gjøre,begynne igjen?

Da slutter vi å blø igjen,hmf.

Skrevet

Nei, det var heller sånn at det tok litt tid før jeg fikk tilbake mensen. Dette er noen år siden, så jeg husker ikke helt hvor lenge. Jeg blødde bittelitt den første gangen jeg skulle ha mensen etter å ha satt den første sprøyten, men etter dette blødde jeg ikke mer den tiden jeg brukte p-sprøyten.

Så det ble normalt med en gang omtrent?

Da var du heldig.

Gjest minnah
Skrevet

Uff det var ikke oppløftendes nei!

Det er jo helt pyton å blø hele tiden,vi skulle aldri ha begynt på den forbaska sprøyta : (

Men hva annet er det å gjøre,begynne igjen?

Da slutter vi å blø igjen,hmf.

Uff, det høres jo helt uholdbart ut. Jeg bruker noen tabletter som heter Cyklokapron, det reduserer mensblødningene drastisk.

Forøvrig fant jeg denne linken http://www.snl.no/.sml_artikkel/menoragi

Skrevet

Så det ble normalt med en gang omtrent?

Da var du heldig.

Det tok som sagt litt tid, men jeg husker ikke hvor lenge. Den dårlige hukommelsen har nok sammenheng med at min ettervirkning var manglende blødning, ikke det motsatte. Håper det bedrer seg for deg snart! :)

Skrevet

Uff, det høres jo helt uholdbart ut. Jeg bruker noen tabletter som heter Cyklokapron, det reduserer mensblødningene drastisk.

Forøvrig fant jeg denne linken http://www.snl.no/.sml_artikkel/menoragi

Det er det! Må være mulig å gjøre noe med det her,skal gå til legen og spørre. Takk for linken,skal ta det med til legen.

Skrevet

Det tok som sagt litt tid, men jeg husker ikke hvor lenge. Den dårlige hukommelsen har nok sammenheng med at min ettervirkning var manglende blødning, ikke det motsatte. Håper det bedrer seg for deg snart! :)

Mindre blødning er jo bra ; )

Får satse på at det ordner seg snart,har ikke lyst å blø i hele sommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...