Gå til innhold

Fritt ord-prisen

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Og jeg er uenig med dere begge:-) jeg synes det bare skulle være borgerlige vielser som "tells" for at man skal være sivilrettslig gift, så kan dem som ønsker det få en krikelig velsignelse i etterkant:-)

Og som troende er jeg helt enig i det - det burde skilles, som i en rekke andre land. Juridisk bindende ekteskapsinngåelse i statlig regi, og en separat religiøs seremoni for de som måtte ønske det.

Samtidig håper jeg selvsagt at riktig mange prester sier ja til å vie (og/eller velsigne) homfile par.

Skrevet

Nja, hun har vel kommet med kommentarer på kanten... Personlig synes jeg Friele er ekkel, men meg om det.

Som troende er jeg imot homofile som på død og liv _må_ gifte seg i kirka, og lager stort nummer av det, hvis de får nei. Jeg er skilt og kunne aldri forlange at kirka skulle vie meg inn i et nytt ekteskap....

Ellers så må alle gjøre hva de føler, men ytringsfriheten bør holdes svært høyt av alle;)

''Nja, hun har vel kommet med kommentarer på kanten... ''

På kanten...hmm...hun er vel litt provoserende, men argumentene er greie nok, synes jeg. Ellers gir du mange gode svar, mye bedre enn de fleste andre.

Skrevet

Nå har jeg lest tråden her og fått noen linker som jeg skal kikke på.

Jeg vil ikke nå legge meg opp i hva som er riktig eller galt her, har ikke fått satt med inn i saken enda.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Nja, hun har vel kommet med kommentarer på kanten... ''

På kanten...hmm...hun er vel litt provoserende, men argumentene er greie nok, synes jeg. Ellers gir du mange gode svar, mye bedre enn de fleste andre.

Tusen takk, ecbole, jeg faller glatt for fine ord;))

Gjest xbellax
Skrevet

Irriterer meg noe grenseløst at hun fikk den. Fritt ord er riktig nok fritt ord, jeg ser den og dette handler ikke kun om at jeg er dybt uenig med dette spetakkelet men jeg forundrer meg (og irriterer meg noe kolossalt) over ..hva i alle dager har hun gjort for å få prisen? Hun har sterke meninger, og ytrer dem, det er helt ok og det skal hun da virkelig få lov til å gjøre til det gror mose på henne, men hva i alle dager har hun gjort?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...