Gå til innhold

P-piller og hoppe over mensen...

Gjest ønsker i grunn og slippe unna dritten

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker i grunn og slippe unna dritten
Skrevet

Jeg har p piller hvor siste uke på brettet er "sukkerpiller". Hvis man vil hoppe over mansen, kan man bare starte på nytt brett i stedet for å ta den uken med falske piller, det vet jeg:o)

Men så lurer jeg på om dette er skadelig og gjøre på noen måte? Jeg er i grunnen ute etter om jeg kan gjøre dette hver mnd? Sånn at jeg ikke har mensen noe særlig i det hele tatt?? Eller om jeg burde holde meg til å kun bruke dette ved spesielle grunner?

Jeg har så veldig kraftig og lange blødninger og jeg hoppet over nå sist, det var sååå digg å slippe...

Kunne tenke meg og gjøre dette alltid, men klusser jeg fælt med mine hormoner da? Er det dumt?

Gjest Diane her
Skrevet

lange og kraftigere blødninger? hmm...trodde et av argumentene for p piller var at det var mindre blødning.

selv hopper jeg over ved behov,og legen min synes det er helt greit.men mulig det er variasjon på pillene? (diane her,der er det ikke "sukker-piller",men tre uker med medisisner og en uke uten...for de som ønsker en blødning)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hvordan du skal gjøre det med å hoppe over eller utsette mensen kommer an på hvilke merke du bruker.

Gjest mensfri
Skrevet

Jeg hopper alltid over mensen, etter avtale med legen. Mener å huske det var en gynekolog her inne også engang som sa det var helt greit å droppe mensen helt.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Oj, jeg svarte deg helt feil, sorry. Kanskje jeg kan skylde på at jeg er helt svimeslått av den varmen som er på verandaen min i dag? ;o)

Jeg har snakket med legen min om dette, og det er helt OK å hoppe over. Hos meg tar jeg ca hver tredje måned en pillefri uke. Grunnen til jeg gjør det er at jeg gjerne får noen mini blødninger som forteller meg at nå er OK med en pillefri periode.

Søker du her inne, så ligger det ganske mye info om det å hoppe over mensen. Og, jeg mener å ha lese at gynekologen her sier det er OK, det finner du også ved å søke.

Forøvrig så fikk jeg mindre blødninger da jeg byttet merke for noen år siden. Så det kan du jo prøve. Jeg har sinnsyke blødninger når jeg ikke bruker p-piller, forferdelige smerter, men når jeg går på Yasmin så har jeg helt vanlige blødninger, ikke smerter og jeg blir ikke så surmaga som jeg blir uten.

Jeg har gjort dette i mange år nå, og når jeg må slutte (pga at jeg har tatt endel operasjoner, da må jeg være p-pillefri 4 uker først) så kommer jeg med en gang inn i vanlig syklus igjen. Andre jeg kjenner kan bruke litt lengre tid, men andre er som meg, rett på normal syklus.

Gjest Reddix
Skrevet

Dette har jeg gjort i årevis, og har hatt "mensen" 3-4 ganger i året for å rense slimhinnene - legene har alltid sagt at det går heeeeeelt fint!

Skrevet

Jeg har gjort det i mange år, det er ikke farlig. Min gynekolog sier at det er helt greit, ikke skadelig for kroppen. Blødningen er kunstig uansett (når en går på p-piller).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...