Gå til innhold

forverring av astma


Gjest kisseypooh

Anbefalte innlegg

Gjest kisseypooh

Hallo!!

Nå er det lenge siden jeg var innpå her sist.

Problemet mitt er at astmaen min alltid forverrer seg når jeg kommer tilbake til skolen. Har vært på skolen i 2 uker nå og det er rett før jeg ikke orker mer. Er så tett at jeg tar dobbelt så mye medisin. PEF som har basisverdi 550 er nede på 300-400 varierende for dagsformen. De har sjekket skolen men alle verdier er innenfor det loven sier.

Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre??

Takknemlig for svar

Koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Hei igjen

Ja, nå er det en stund siden jeg har hørt fra deg. Jeg håper det tyder på at du har hatt en god sommer så langt.

Siden du alltid reagerer når du kommer tilbake til arbeidsplassen din, er det noe på den plassen du reagerer på. Det er umulig å se alt hva en astmatiker kan reagere på, så derfor må du prøve å finne ut av det selv, hva nå dette kan være. Tørr luft (bok-luft) kan være nok selv om dette ikke kan måles. Der hvor det er bøker og unger, er det mye støv, som du kan reagere på. Så mulighetene er mange. Det er igrunnen bare du som kan finne ut av det.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kisseypooh

Hei igjen

Ja, nå er det en stund siden jeg har hørt fra deg. Jeg håper det tyder på at du har hatt en god sommer så langt.

Siden du alltid reagerer når du kommer tilbake til arbeidsplassen din, er det noe på den plassen du reagerer på. Det er umulig å se alt hva en astmatiker kan reagere på, så derfor må du prøve å finne ut av det selv, hva nå dette kan være. Tørr luft (bok-luft) kan være nok selv om dette ikke kan måles. Der hvor det er bøker og unger, er det mye støv, som du kan reagere på. Så mulighetene er mange. Det er igrunnen bare du som kan finne ut av det.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Hei Wenke!!

Ja sommer min har vært fin,har vært ute av landet det meste av tiden og det tror jeg at jeg skal fortsette med så lenge det hjelper.

Ja det kan godt være at det er for at lufta er tørr,jeg prøver å komme meg ut så ofte som mulig og lufter ut hele tiden. Alle verdiene i luften er på grensa,det vil vel si at de kan være problematiske for en astmatiker fordi om de ikke anses å være skadelige!?!

Koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...