Gå til innhold

Hvordan forandre på selvangivelsen?

Anbefalte innlegg

Gjest blond når det gjelder skatt..
Skrevet

Jeg skal føre inn at jeg har flytta i selvangivelsen. Har hørt at man kan trekke fra flytteutgiftene på skatten. Men sånn praktisk, hvordan gjør jeg dette? Skriver jeg et brev og legger ved selvangivelsen? Eller skal jeg skrive på selve selvangivelsen? Hvilken informasjon trenger de? Skal jeg likevel skrive under på selvangivelsen når jeg har disse forandringene?

Hvordan formulerer jeg meg?

Gjest Mirakelet
Skrevet

Vet ikke om man kan trekke fra flytteutgifter, kanskje hvis man har blitt tvunget til å flytte pga jobb osv??

Du får sjekke på skatteetaten.no.

Men uansett så må disse utgiftene dokumenteres, kvitteringer osv.

Gjest firepile
Skrevet

Selvangivelsen kan endres på altinn.no.

Alle flytteutgifter ved bytte av jobb er i utgangspunktet fradragsberettigede, men dette er utgifter som omfattes av minstefradraget. Hvis flytteutgiftene og andre arbeidsrelaterte utgifter overstiger minstefradraget får du i stedet fradrag for de faktiske utgiftene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...