Gjest prust Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Nå har vi bodd på samme sted i snart 12 år, og det er ca 10 år siden jeg så hoggorm sist. Nå i dag lå det en lang ekling i hekken og solte seg :-( Vel - den fikk ikke leve lenge. Selv om jeg vet at hoggormen er fredet, så vil jeg absolutt ikke ha den i min hage, der ungene løper barbeint.... Fysj! 0 Siter
ekte nick Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Hvordan dreper man egentlig en huggorm? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Hvordan dreper man egentlig en huggorm? Kapper hodet av den, feks med en spade. 0 Siter
Colette Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Kapper hodet av den, feks med en spade. Hoggormen er fredet - så det er jo ikke lov å ta livet av den. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Hoggormen er fredet - så det er jo ikke lov å ta livet av den. Jeg vet det, men det var ikke det jeg svarte på. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Hoggormen er fredet - så det er jo ikke lov å ta livet av den. Dersom man gjør det for å hindre at hoggormen skal gjøre skade på noen så er det lov. Men det å knerte en orm som ligger og soler seg høres ikke akkurat ut til å være i "selvforsvar", jeg er enig i det. ) 0 Siter
Colette Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Jeg vet det, men det var ikke det jeg svarte på. ) Nei, det har du rett i :-) 0 Siter
Colette Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Dersom man gjør det for å hindre at hoggormen skal gjøre skade på noen så er det lov. Men det å knerte en orm som ligger og soler seg høres ikke akkurat ut til å være i "selvforsvar", jeg er enig i det. ) Jeg får intens trang til å drepe selv, når jeg ser en hoggorm. For noen år siden kom jeg valsende over gårdsplassen hjemme, og ante fred og ingen fare. Plutselig så jeg en hoggorm som lå klar like foran beina mine - med hodet klar til hugg. Jeg fant en stor stein for å kaste på den - men det skjønte den - og forsvant raskt under uthuset. Grøss :-( 0 Siter
Gjest prust Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Hvordan dreper man egentlig en huggorm? Vi tok først en spade for å kløyve den i to, men da glede den litt unna (myk jord unna). Så holdt en spaden så fast han kunne, mens en annen tok øks og delte den i tre :-D Blod på øksa! Vi gjorde kanskje litt voldsomt ute av det, men den døde i alle fall! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Skam seg! ;0) I fjor løp Snaxy laaaangt oppi heia med en stor buorm...Vi målte den til nesten 60 cm! Den var ekkel den...Så freste den, og spyttet, fysj som det luktet! 0 Siter
hulkert Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Dersom man gjør det for å hindre at hoggormen skal gjøre skade på noen så er det lov. Men det å knerte en orm som ligger og soler seg høres ikke akkurat ut til å være i "selvforsvar", jeg er enig i det. ) Det skal utrolig mye til før huggormen hugger. Jeg har sett mange som har nesten trødd på den uten at den har gjort noe. Den ser nok sin størrelsesbegrensning og biter kun i ytterste nødsfall. 0 Siter
morsan Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Skam seg! ;0) I fjor løp Snaxy laaaangt oppi heia med en stor buorm...Vi målte den til nesten 60 cm! Den var ekkel den...Så freste den, og spyttet, fysj som det luktet! Så utrolig flinke dere er! :-) Slik innsats står det respekt av! Heldigvis har jeg aldri opplevd slanger i hagen (annet enn helt ufarlige snoker, som junior da han var liten spurte om han kunne ta med inn og ha som kjæledyr!*S*), men tror faktisk jeg hadde tilta! *grøss* 0 Siter
3stakk Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Vi hadde orm i hagen i fjor, men siden jeg aldri så den vet jeg ikke om det var huggorm. Den ble observert av en nabo liggende på trappa (ormen altså), og av en annen nabo i hekken mellom husene. Den skulle visstnok ha sklidd inn under plattingen vår. Gubben gikk med stokk og høytrykkspyler - stakk og spylte mellom alle bord, så enten har vi et lik liggende under plattingen eller så tok den beina på nakken og stakk... Fy det var ekkelt altså. Jeg gikk på tåspissen i flere uker etterpå. Selvfølgelig "så" vi både hoder og haler som stakk opp hele sommeren. Skjønner godt at dere delte den i tre, selv om jeg ikke tror jeg hadde klart det heller, selv om jeg hater ormer og slanger *grøss* 0 Siter
3stakk Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Det skal utrolig mye til før huggormen hugger. Jeg har sett mange som har nesten trødd på den uten at den har gjort noe. Den ser nok sin størrelsesbegrensning og biter kun i ytterste nødsfall. Ååå, så betryggende! 0 Siter
morsan Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Vi hadde orm i hagen i fjor, men siden jeg aldri så den vet jeg ikke om det var huggorm. Den ble observert av en nabo liggende på trappa (ormen altså), og av en annen nabo i hekken mellom husene. Den skulle visstnok ha sklidd inn under plattingen vår. Gubben gikk med stokk og høytrykkspyler - stakk og spylte mellom alle bord, så enten har vi et lik liggende under plattingen eller så tok den beina på nakken og stakk... Fy det var ekkelt altså. Jeg gikk på tåspissen i flere uker etterpå. Selvfølgelig "så" vi både hoder og haler som stakk opp hele sommeren. Skjønner godt at dere delte den i tre, selv om jeg ikke tror jeg hadde klart det heller, selv om jeg hater ormer og slanger *grøss* ''eller så tok den beina på nakken og stakk...'' Da var det kanskje en slik en? ;-) http://www.unexplained-mysteries.com/gallery/albums/userpics/22445/normal_ajolote.jpg 0 Siter
org Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Å - herlighet! Jeg har _aldri_ i mitt liv sett en huggorm i levende live. Men jeg er livredd dem!!! 0 Siter
org Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 ''eller så tok den beina på nakken og stakk...'' Da var det kanskje en slik en? ;-) http://www.unexplained-mysteries.com/gallery/albums/userpics/22445/normal_ajolote.jpg Ouwæ! 0 Siter
3stakk Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 ''eller så tok den beina på nakken og stakk...'' Da var det kanskje en slik en? ;-) http://www.unexplained-mysteries.com/gallery/albums/userpics/22445/normal_ajolote.jpg Hææ, noe i markfamilien eller? Den var jo litt søt også da 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.