Kitina Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Hunden min som er fem måneder gammel fikk tak i en kyllingvinge som jeg mistet på gulvet. Han spiste hele med ben og alt. Bør jeg kontakte dyrlege? Når blir han syk? Hva gjør dyrlegen? 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Det er vel ikke farlig, hunden lever ennå? Det e rdet at man skal være forsiktig med å gi kylling til hunder pga de små beina, de setter seg lett i halsen, men virker hunden å være i fin form og ikke plaget har nok ikke noe bein satt seg fast. 0 Siter
Carwing Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Det er vel ikke farlig, hunden lever ennå? Det e rdet at man skal være forsiktig med å gi kylling til hunder pga de små beina, de setter seg lett i halsen, men virker hunden å være i fin form og ikke plaget har nok ikke noe bein satt seg fast. Min hund har stålet kylling mange ganger og lever i beste velgående. 0 Siter
Colette Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Det er vel ikke farlig, hunden lever ennå? Det e rdet at man skal være forsiktig med å gi kylling til hunder pga de små beina, de setter seg lett i halsen, men virker hunden å være i fin form og ikke plaget har nok ikke noe bein satt seg fast. Min hund, som jeg hadde for noen år siden, stjal en hel kylling fra en handlepose bak i bilen en gang..Han jafset i seg hele kyllingen - og det gikk bra. Så ingen grunn til panikk, tror jeg :-) 0 Siter
Gjest pasopp Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Pass på magen hans. Vår hund fikk i seg bein som satte seg fast i tarmen. Det måtte opereres ut og det var veldig kritisk. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 I de aller fleste tilfeller går det fint. Men hold øye med den, og se til at den går på do. Tenker den koste seg, hehe! :0) 0 Siter
brilleslangen Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Problemet er de små og spisse beina i vingen. Tror de er verre enn de større beinene..Så det kan være greit å være obs et par dager tror jeg. Selv gjorde jeg en tabbe da jeg var13 eller 14 år. (Ja du leste riktig, jeg...Jeg elsket kyllingvinger, og elsket å tygge istykker de små beina og riktig få i meg all smaken... Men så en gang vi spiste kyllingvinger svelgte jeg de istykkertygde beina i stedet for å kastedem i søpla. Det gikk jo forsåvidt bra, og jeghadde ingen problemer før det hadde passert hele fordøyelsessystemet og skulle ut. Da gjorde det til gjengjeld sinnsykt vondt(spisse beinsplintrer som stakk) Jeg greide rett og slett ikke å få ut klumpen på normalt vis, og måtte tilslutt finne fram engangshansker og pelle ut litt og litt...(svært udelikat, men å presse det ut gikk absolutt ikke) Hadde ikke det gått å få det ut ved hjelp av engangshansker hadde jeg sikkert endt opp hos legen jeg også, men unngikk det medet nødskrik... Når jeg bare hadde fått ut avføringen med beinsplinter var det ikke mer ubehag... Og siden den gang har jeg ikke engang så mye forsøkt å bite i et kyllingbein.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Den ene katten vår ble fryktelig syk for et par år siden. Hun spydde hele tiden og nekta å ta til seg mat eller vann. Vi ringte veterinæren og han mente vi skulle se det an til neste dag og heller komme da. Utpå kvelden ble jeg mer engstelig for henne. Jeg visste jo at hun verken hadde fått i seg vått eller tørt på lenge og hun ble bare slappere og slappere. Vi ringte veterinærvakta og fikk beskjed om å komme med det samme. Veterinæren kjente utenpå magen hennes og kunne kjenne at hun hadde et fremmedlegeme der. Det ble tatt røntgen og de fant et bein som satt helt fast i tynntarmen, så hun ble operert og frisk igjen:) Jeg tror ikke jeg ville bekymra meg dersom hunden spiser og drikker som normalt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.