Gjest Mahema Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Hva har funket best for dere med stiv nakke + spenningshodepine? 0 Siter
Gjest black ink Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 kiropraktor så absolutt. Fant ut at fysioterapeut behandlet symptomene, mens kiropraktor tok vekk plagene 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Kiropraktor har fungert best for meg. 0 Siter
songbirdy Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 En manuell terapeut har vel kompetanse på begge områder? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Hadde problemer med dette for maaange år siden, og fikk hjelp av psykomotorisk fysioterapeut. Har ellers veldig tro på naprapati, som jeg har skrevet om i flere tråder her. Om det er mulig ville jeg satset på en kombinasjon av naprapati og psykomotorisk fysioterapi :-). Uansett - et besøk hos naprapat burde være forsøket verd. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Ingen av delene. Jeg ble kvitt mine plager med rosenterapi. 0 Siter
Gjest lang erfaring på området Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Kiropraktor og manuell terapeut. Ikke fysioterapeut. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Jeg har prøvd begge deler flere ganger og kan ikke anbefale annet enn naprapati! 0 Siter
Gjest Mahema Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Jeg har prøvd begge deler flere ganger og kan ikke anbefale annet enn naprapati! Men naprat har ikke godkjent utdannelse, så dermed er jeg skeptisk til dem. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Men naprat har ikke godkjent utdannelse, så dermed er jeg skeptisk til dem. De har vel godkjent utdannelse, men man får ikke dekket noe av folketrygden. Naprapati er ikke noe hokus-pokus. De masserer akkurat som fysioterapeutene, men mer intenst. Samtidig manipulerer/knekker de på plass låsninger, akkurat som kiropraktorene - men de knekker på en mer skånsom måte. Mange naprapater (alle?) kan også akupunktur (godkjent behandling i Norge). Naprapati gir deg altså begge typene behandling på samme tid 0 Siter
Løvemamma Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Men naprat har ikke godkjent utdannelse, så dermed er jeg skeptisk til dem. Naprapatutdannelsen er en kvalifisert spesialistutdannelse innefor manuell medisin. Som naprapat bruker du hendene dine for å behandle smerter og funksjonelle plager i rygg, nakke, ledd og muskler - et voksende samfunnsproblem Sakset herfa http://www.studentum.no/Naprapatutdannelse_23159.htm ''I løpet av de fire årene som utdannelsen varer, veklses det mellom teori og praksis og de studerer fag som anatomi, fysiologi, nevrologi, ortopedi, naprapati, idrettsmedisin og massasje. De metodene som naprapaten disponerer har til hensikt å gjenopprette funksjonen i kroppen, men det legges også vekt på å analysere og utrette bakenforliggende årsaker til plagene. '' 0 Siter
Løvemamma Skrevet 26. april 2009 Skrevet 26. april 2009 Naprapatutdannelsen er en kvalifisert spesialistutdannelse innefor manuell medisin. Som naprapat bruker du hendene dine for å behandle smerter og funksjonelle plager i rygg, nakke, ledd og muskler - et voksende samfunnsproblem Sakset herfa http://www.studentum.no/Naprapatutdannelse_23159.htm ''I løpet av de fire årene som utdannelsen varer, veklses det mellom teori og praksis og de studerer fag som anatomi, fysiologi, nevrologi, ortopedi, naprapati, idrettsmedisin og massasje. De metodene som naprapaten disponerer har til hensikt å gjenopprette funksjonen i kroppen, men det legges også vekt på å analysere og utrette bakenforliggende årsaker til plagene. '' Ble litt surr i quoten her. Det øverste avsnittet skulle også vært inne i quoten. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. april 2009 Skrevet 27. april 2009 Kiropraktor - fullstendig uten tvil! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.