Gå til innhold

Kiropraktor eller fysioteraput

Anbefalte innlegg

Gjest Mahema
Skrevet

Hva har funket best for dere med stiv nakke + spenningshodepine?

Gjest black ink
Skrevet

kiropraktor så absolutt. Fant ut at fysioterapeut behandlet symptomene, mens kiropraktor tok vekk plagene

Skrevet

En manuell terapeut har vel kompetanse på begge områder?

Gjest Elextra
Skrevet

Hadde problemer med dette for maaange år siden, og fikk hjelp av psykomotorisk fysioterapeut.

Har ellers veldig tro på naprapati, som jeg har skrevet om i flere tråder her. Om det er mulig ville jeg satset på en kombinasjon av naprapati og psykomotorisk fysioterapi :-).

Uansett - et besøk hos naprapat burde være forsøket verd.

Skrevet

Ingen av delene. Jeg ble kvitt mine plager med rosenterapi.

Gjest lang erfaring på området
Skrevet

Kiropraktor og manuell terapeut. Ikke fysioterapeut.

Skrevet

Jeg har prøvd begge deler flere ganger og kan ikke anbefale annet enn naprapati!

Gjest Mahema
Skrevet

Jeg har prøvd begge deler flere ganger og kan ikke anbefale annet enn naprapati!

Men naprat har ikke godkjent utdannelse, så dermed er jeg skeptisk til dem.

Skrevet

De har vel godkjent utdannelse, men man får ikke dekket noe av folketrygden. Naprapati er ikke noe hokus-pokus. De masserer akkurat som fysioterapeutene, men mer intenst. Samtidig manipulerer/knekker de på plass låsninger, akkurat som kiropraktorene - men de knekker på en mer skånsom måte.

Mange naprapater (alle?) kan også akupunktur (godkjent behandling i Norge).

Naprapati gir deg altså begge typene behandling på samme tid ;)

Skrevet

Naprapatutdannelsen er en kvalifisert spesialistutdannelse innefor manuell medisin. Som naprapat bruker du hendene dine for å behandle smerter og funksjonelle plager i rygg, nakke, ledd og muskler - et voksende samfunnsproblem

Sakset herfa http://www.studentum.no/Naprapatutdannelse_23159.htm

''I løpet av de fire årene som utdannelsen varer, veklses det mellom teori og praksis og de studerer fag som anatomi, fysiologi, nevrologi, ortopedi, naprapati, idrettsmedisin og massasje. De metodene som naprapaten disponerer har til hensikt å gjenopprette funksjonen i kroppen, men det legges også vekt på å analysere og utrette bakenforliggende årsaker til plagene. ''

Skrevet

Naprapatutdannelsen er en kvalifisert spesialistutdannelse innefor manuell medisin. Som naprapat bruker du hendene dine for å behandle smerter og funksjonelle plager i rygg, nakke, ledd og muskler - et voksende samfunnsproblem

Sakset herfa http://www.studentum.no/Naprapatutdannelse_23159.htm

''I løpet av de fire årene som utdannelsen varer, veklses det mellom teori og praksis og de studerer fag som anatomi, fysiologi, nevrologi, ortopedi, naprapati, idrettsmedisin og massasje. De metodene som naprapaten disponerer har til hensikt å gjenopprette funksjonen i kroppen, men det legges også vekt på å analysere og utrette bakenforliggende årsaker til plagene. ''

Ble litt surr i quoten her. Det øverste avsnittet skulle også vært inne i quoten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...