Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan det er med utbetaling av uførekapital,når en er tidsbegrenset ufør ? Gjelder denne forsikringen kun ved varig ufør ?

Skrevet

Ikke helt sikker på hva du mener med uførekapital, men jeg har en uføreforsikring som ble opprettet via jobben og den vil jeg får utbetalt hvis/når jeg blir ufør i minst to år, altså ved tidsbegrenset ufør...

Skrevet

Ikke helt sikker på hva du mener med uførekapital, men jeg har en uføreforsikring som ble opprettet via jobben og den vil jeg får utbetalt hvis/når jeg blir ufør i minst to år, altså ved tidsbegrenset ufør...

Uførekapital er en engangsutbetaling.Kjøpte denne forsikringen i 1995,så da var det ikke noe som het tidsbegrenset ufør.Er derfor spent på om forsikringsselskapet vil utbetale pengene siden jeg nå har fått innvilget TU.

Skrevet

Uførekapital er en engangsutbetaling.Kjøpte denne forsikringen i 1995,så da var det ikke noe som het tidsbegrenset ufør.Er derfor spent på om forsikringsselskapet vil utbetale pengene siden jeg nå har fått innvilget TU.

Ja, da er det det samme som jeg har, og jeg får som sagt utbetalt ved uføre i minst to år. Har en kusine som jobber med forsikring, og hun sier også at det er to år som er avgjørende.

Gjest zanadia
Skrevet

Hos meg krever de at jeg skal være varig ufør i minst 2 år før jeg får utbetaling. Kjenner ei som også fikk samme svar, så tror dette er det vanlige.

Skrevet

Hos meg krever de at jeg skal være varig ufør i minst 2 år før jeg får utbetaling. Kjenner ei som også fikk samme svar, så tror dette er det vanlige.

Kan ikke forstå at du må vente i to år på utbetaling,hvis du er varig ufør.Varig ufør betyr jo at du er ufør resten av livet,så da er det rart at de holder igjen pengene så lenge.

Gjest zanadia
Skrevet

Kan ikke forstå at du må vente i to år på utbetaling,hvis du er varig ufør.Varig ufør betyr jo at du er ufør resten av livet,så da er det rart at de holder igjen pengene så lenge.

Dette er fakta ja, har undersøkt dette. Vet, som sagt, at dette gjelder i andre forsikringsselskap også. De tror nok vi blir uføre for å få tak i disse pengene :-). Men egentlig så hadde nok jeg vært rikere om jeg ikke ble syk.

Skrevet

Hvis det er slik at du får vedtak om _varig_ ufør, vil du få utbetalingen med én gang. Nå er det derimot slik at så godt som ingen lenger får vedtak om varig ufør, bare tidsbegrenset, og da settes det en grense på 2 år...

Den forsikringen jeg har fungerer slik at jeg får halvparten av beløpet utbetalt når jeg får vedtaket, og andre halvparten etter 2 år...

Gjest Uføre
Skrevet

Fikk tidsbegrenset uføre i 4 år, gikk over til varig uføre og fikk uførekapital med en gang.

Sånn var reglene i 2008.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...