Gå til innhold

jobbintervju, kinki sak...

Anbefalte innlegg

Gjest veggogssolv
Skrevet

Skal på jobbintervju, og mangler et par eksamener fra fullendt studium. Dette skjedde fordi det var alvorlig sykdom i familien på den tiden. Jeg valgt å begynne å jobbe, for fikk en jobb jeg trivdes med. Pleier si på intervjuer når dette kommer opp, at jeg valgte å kompendsere de eksamenene med arbeidserfaring. Men så spør de hvor jeg ikke tok de opp osv...hva er best å si? Jeg valgt å jobbe, og har fortsatt med det. Nå er det også uaktulet å ta de opp. Hva er best å si?

Gjest vitnemål?
Skrevet

Fikk du vitnemål da, når du mangler de eksamenene?

Gjest veggogssolv
Skrevet

Fikk du vitnemål da, når du mangler de eksamenene?

nei, karakterutskrift. har opplyst det også i cvn, så når jeg kommer på intervju vet de det, men spørsmålet kommer alltid opp, hvorfor har du ikke fullført....føler jeg virker "lat" siden jeg har valgt å fortsette å jobbbe, i stedet for å fullføre...

Skrevet

''Dette skjedde fordi det var alvorlig sykdom i familien på den tiden. Jeg valgt å begynne å jobbe, for fikk en jobb jeg trivdes med. Pleier si på intervjuer når dette kommer opp, at jeg valgte å kompendsere de eksamenene med arbeidserfaring. ''

Det høres jo ut som om du har en grei forklaring her, da. Bare jobb litt med formuelringene dine.

Gjest minnah
Skrevet

nei, karakterutskrift. har opplyst det også i cvn, så når jeg kommer på intervju vet de det, men spørsmålet kommer alltid opp, hvorfor har du ikke fullført....føler jeg virker "lat" siden jeg har valgt å fortsette å jobbbe, i stedet for å fullføre...

Da blir det vel opp til arbeidsgiver om de vil vektlegge arbeidserfaring på lik linje som et par eksamener. Med mindre du søker på en jobb med beskyttet tittel, eller ikke egentlig er godkjent til yrket, som sykepleier el.l.. ?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du virker "lat" når du valgte jobbe. Og jeg syns du kan si sannheten. Det er ikke noe rart at du begynte jobbe, og fortsatte jobbe når du faktisk trivdes der.

I jobbe-perioden har du opparbeidet deg masse nyttig erfaring som kan være av verdi i fremtidige jobber.

Gjest veggogssolv
Skrevet

Da blir det vel opp til arbeidsgiver om de vil vektlegge arbeidserfaring på lik linje som et par eksamener. Med mindre du søker på en jobb med beskyttet tittel, eller ikke egentlig er godkjent til yrket, som sykepleier el.l.. ?

neida, er ikke det, så sånn sett er det ikke noe problem:)

Skrevet

Det er jo ikke noe rart at de spør hvorfor du ikke tok de siste eksamenene eller hvorfor du ikke har tatt dem opp i ettertid. Det hadde jeg også lurt på. Stor forskjell på "jeg gadd ikke" og "min mor lå på dødsleiet og siden prioriterte jeg arbeidserfaring fremfor å ta opp igjen de to siste eksamenene".

Forklaringen har du jo - alvorlig sykdom i familien.

Gjest minnah
Skrevet

neida, er ikke det, så sånn sett er det ikke noe problem:)

Da tror jeg du bør ha en grei "sak" :-)

Skrevet

En av grunnene til at de spørr om dette er jo fordi de lurer på om du har tenkt å begynne å studere igjen, og fullføre det studiet du har påbegynt.

Om du har planer om å begyne å studere i nærmeste fremtid er jo ikke de så intressant for arbeidstaker å invistere i en som om et par år vil begynne å studere igjen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...