Gå til innhold

Jobbintervju igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest karrikari
Skrevet

På fredag ble jeg kalt inn på jobbintervju. Greit nok.

Det som imidlertid satte meg ut var at hun som kalt meg inn allerede på telefon begynte å spørre meg ut. Jeg ble litt tatt på senga, og svarte ikke akkurat slik man bør svare. Er dette noe jeg kan rette opp i selve intervjuet?

Jeg må reise fire timer med bil for å komme på dette intervjuet, eventuelt ta fly. Kan jeg regne med at selskapet refunderer dette? Hun nevnte ikke noe om det, og det vil vel gjøre et dårlig inntrykk om jeg spør?

Gjest netils
Skrevet

Vedr reise er slikt noe man spør om på forhånd. Du kan ikke regne med å få det om du ikke spør ;-)

Dersum du er arbeidsledig, og registrert arbeidsledig på nav, kan du dog søke nav om å få dekket reisen.

Gjest Elextra
Skrevet

''Det som imidlertid satte meg ut var at hun som kalt meg inn allerede på telefon begynte å spørre meg ut. Jeg ble litt tatt på senga, og svarte ikke akkurat slik man bør svare. Er dette noe jeg kan rette opp i selve intervjuet? ''

Om intervju er avtalt kan du selvfølgelig rette opp inntrykket da.

''Jeg må reise fire timer med bil for å komme på dette intervjuet, eventuelt ta fly. Kan jeg regne med at selskapet refunderer dette? Hun nevnte ikke noe om det, og det vil vel gjøre et dårlig inntrykk om jeg spør?''

Du kan ikke regne med å få r efundert utgifter til reisen om det ikke er avtalt på forhånd. Du kan evt. ringe og spørre, men tror jeg ville stusset litt om non gjorde det. Det stiller seg annerledes om du er bedt om å søke stillingen, da kan du spørre om de dekker reiseutgiftene (men spør i så fall på forhånd).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...