Gå til innhold

høytfungerende autisme

Anbefalte innlegg

Gjest pårørende
Skrevet

har en sønn som nå, i en alder av 23, har fått diagnosen høytfungerende autisme. endelig kom vi til en psykolog som tok ham på alvor! lurer på om andre har erfaringer med diagnosen, hva slags rettigheter han kan ha, f.eks. han bor fortsatt hjemme, men kunne hatt godt av å bo for seg selv. har et tankekaos uten like, og lurer på hvordan framtiden vil bli... har alltid visst, og fikk bekreftet av psykolog, at han vil ikke kunne jobbe på en "normal" arbeidsplass.

anyone?

Gjest Også en aspergermamma
Skrevet

Er det asperger han har fått som diagnose? Vet det finnes en nettside for de som har lidelsen og pårørende, men husker ikke navnet akkurat nå. Ta et søk, så finner du nok mye info. Søk på asperger, det er iallefall en form for høytfungerende autisme.

Jeg har også en sønn som hr mye symptomer på en slik lidelse, vanskelig for å innordne seg vanlige sosiale regler og slikt. Men han bor for seg selv da, studerer. Går sønnen din på skole også? Jeg er veldig spent på hvordan det skal gå når min sønn skal søke seg ut i arbeidslivet, det blir spennende.

Lykke til! Godt å få diagnose sikkert.

Skrevet

Hvis det er asperger det er snakk om, så kan folk med dette være svært intelligente og klare en god del ting. Det varierer selvsagt i forhold til grad man har. Det er det sosiale som ofte kan være vanskeligst, og at man blir veldig "sær".

Så fint at dere endelig har fått en diagnose, det burde han ha fått for lengst. Håper dere nå kan få kontakt med andre med samme diagnose, og deres pårørende.

Gjest Lilje30
Skrevet

Det er mulig at han kunne ha søkt på en kommunalbolig som var tilknyttet en miljøarbeidertjeneste. Jeg jobber på et slikt sted. Der jeg jobber er det stort sett utviklingshemmede som bor, men de bor spredt i et borettslag med alle type mennesker. Jeg synes det fungerer bra og brukerne våre med pårørende ser ut til å være fornøyde. Her jobber vi med å gjøre folk selvstendige, samtidig som de får hjelp og støtte til ting de ikke mestrer. Noen trenger hjelp flere ganger for dagen, andre kontakter oss hvis det er noe.

Håper gutten din og dere pårørende får den hjelpen dere trenger.

Gjest pårørende
Skrevet

Er det asperger han har fått som diagnose? Vet det finnes en nettside for de som har lidelsen og pårørende, men husker ikke navnet akkurat nå. Ta et søk, så finner du nok mye info. Søk på asperger, det er iallefall en form for høytfungerende autisme.

Jeg har også en sønn som hr mye symptomer på en slik lidelse, vanskelig for å innordne seg vanlige sosiale regler og slikt. Men han bor for seg selv da, studerer. Går sønnen din på skole også? Jeg er veldig spent på hvordan det skal gå når min sønn skal søke seg ut i arbeidslivet, det blir spennende.

Lykke til! Godt å få diagnose sikkert.

nei, det er ikke asperger syndrom han fikk som diagnose. men hun kalte det barneautisme, siden han har hatt symptomer siden han var to år.( men hun sa at det var i grenseland til asperger, men det er ikke diagnosen.) han er ikke særlig intelligent, for å være ærlig. leter på nettet etter autismeforening osv. men de sidene jeg finner, synes jeg ikke er så veldig innholdsrike.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

nei, det er ikke asperger syndrom han fikk som diagnose. men hun kalte det barneautisme, siden han har hatt symptomer siden han var to år.( men hun sa at det var i grenseland til asperger, men det er ikke diagnosen.) han er ikke særlig intelligent, for å være ærlig. leter på nettet etter autismeforening osv. men de sidene jeg finner, synes jeg ikke er så veldig innholdsrike.

Det er noe som heter foreldrehjelpen.net og autismeforeningen. Prøv det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...