Gå til innhold

Ikke lov å sende elver på gangen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om loven er ny eller ikke vet jeg ikke, men det har nettopp blir prøvet i rettssystemet etter at en elevorganisasjon tok det videre. Og der ble det altså slått fast at det ikke er lov til å sende elever på gangen.

Merkelig!

Gjest zanadia
Skrevet

Ja, det er nettopp det - den gjelder alle skoler i landet - lærerne har ikke lov til å bruke slike sanksjoner overfor elvene...

Er det i det hele tatt noe lærerne har lov til idag? Hva KAN de egentlig gjøre hvis et barn ikke hører etter?

Hadde jeg oppdradd barn i dag på samme måte som mine ble oppdradd på, så hadde sikkert barnevernet kommet inn i bildet. Nei, vi har ikke slått ungene våre, men de har nå måttet lære seg hvor "skapet skal stå."

Vokste selv opp uten at noen "brydde seg og satte grenser." DET er skadelig det. Du blir en unge som ingen liker pga dårlig oppførsel. Du blir veldig usikker på alt mulig fordi ingen har fortalt deg hva som er rett og galt.

Så hjemmet har jo en stor del av jobben her, mener jeg. Barna bør lære folkeskikk hjemme først og fremst. Når en unge ikke kan oppføre seg på skolen, bør læreren ta dette opp med foreldrene og finne en felles løsning og grenseoppgang. Tror det er mange usikre barn jeg som oppfører seg dårlig. Ikke alle selvsagt, men mange.

Skrevet

Om loven er ny eller ikke vet jeg ikke, men det har nettopp blir prøvet i rettssystemet etter at en elevorganisasjon tok det videre. Og der ble det altså slått fast at det ikke er lov til å sende elever på gangen.

Leste om det på nettet,det er visst lov likevel nå.

Skrevet

* Klør seg i hodet*

Hvordan klarer Bookworm å sende elver på gangen? Bruker hun sluser? Og snakker vi om alle elver, eller bare Ganges?

Skrevet

* Klør seg i hodet*

Hvordan klarer Bookworm å sende elver på gangen? Bruker hun sluser? Og snakker vi om alle elver, eller bare Ganges?

Har du forresten hørt om de to russiske politikerne som skulle dra til München på et møte om internasjonalt samarbeid?

De startet med vodkadrikking allerede på flyplassen i Moskva, og fortsatte å drikke fra en lommelerke underveis. Da de landet, måtte begge noe veldig på toalettet.

De lette i gangene for å se hvor det var, og da sa den ene:

"Å,nei!! Vi har havnet på feil fly! Vi er i India!"

"Å, hvordan fant du ut det?", sa den andre

"Jo, ser du ikke skiltet der da? der står det'Die Toiletten sind auf der anderen Seite des Ganges."

Skrevet

Har du forresten hørt om de to russiske politikerne som skulle dra til München på et møte om internasjonalt samarbeid?

De startet med vodkadrikking allerede på flyplassen i Moskva, og fortsatte å drikke fra en lommelerke underveis. Da de landet, måtte begge noe veldig på toalettet.

De lette i gangene for å se hvor det var, og da sa den ene:

"Å,nei!! Vi har havnet på feil fly! Vi er i India!"

"Å, hvordan fant du ut det?", sa den andre

"Jo, ser du ikke skiltet der da? der står det'Die Toiletten sind auf der anderen Seite des Ganges."

ha ha, den var god.

Skrevet

* Klør seg i hodet*

Neida, vi snakker om helt lokale, små elver her - jeg graver diker og leder vannet - mye jobb, men jeg får skikk på elvene:-)

Kjære vene, jeg skriver elver når jeg mener elever nesten hver eneste gang jo:-) Nå MÅ jeg skjerpe meg!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...