Gå til innhold

Bli-kjent-selskapslek?

Anbefalte innlegg

Gjest 29 enn så lenge!
Skrevet

Skal ha 30års dag neste helg, og det kommer en hel del som ikke kjenner hverandre. Noen som har tips til en selskapslek som går på det å bli kjent med hverandre?

Tips mottas med stor takk! :)

Skrevet

Lag en quiz :)

Den kan handle om yrker, ting som personen har gjort, antall barn, drinkfavoritt mm

Del inn i flere lag :)

Skrevet

Først får man alles oppmerksomhet, og sier de skal få en oppgave. Så sier du: Dere får 2 minutter til å stille dere opp på rad, i rekkefølge av skostørrelse. (skaper gjerne mye latter, mens de gjør oppgaven). Straks de er ferdige, gir du dem en ny oppgave, feks: Nå skal dere stille dere opp i alfabetisk rekkefølge etter fornavn... Du kan finne på flere ting, så som bosted, høyde - men det kan være lurt å droppe alder og vekt...

Du kan også be folk om å stille seg opp i rommet som om de lager et kart, utifra hvor i Norge (eller verden) de er født.

Slike bevegelsesleker pleier skape latter og samtidig blir folk litt bedre kjent med hverandre.

Skrevet

Først får man alles oppmerksomhet, og sier de skal få en oppgave. Så sier du: Dere får 2 minutter til å stille dere opp på rad, i rekkefølge av skostørrelse. (skaper gjerne mye latter, mens de gjør oppgaven). Straks de er ferdige, gir du dem en ny oppgave, feks: Nå skal dere stille dere opp i alfabetisk rekkefølge etter fornavn... Du kan finne på flere ting, så som bosted, høyde - men det kan være lurt å droppe alder og vekt...

Du kan også be folk om å stille seg opp i rommet som om de lager et kart, utifra hvor i Norge (eller verden) de er født.

Slike bevegelsesleker pleier skape latter og samtidig blir folk litt bedre kjent med hverandre.

Jeg har vært med på en slik lek under et jobbseminar en gang. :-) Det var artig. Blant kriteriene var slikt som å sortere seg geografisk etter hvor man kom fra opprinnelig, og det var vel også en viss sortering etter utdannelse (-sted).

''men det kan være lurt å droppe alder og vekt...''

Ja ihvertfall vekt! *grøss* Vi ble sortert etter alder også på nevnte seminar, og enda dette er noen år siden kom jeg deprimerende langt bak i rekka, gitt! ;-) Det verste var at jeg på forhånd tenkte at den og den _ihvertfall_ var eldre enn meg, og så var de kanskje 1-3 år yngre *hrmf*

Men jeg synes det var helt greit med alderssortering likevel, da:-)

Skrevet

Jeg har vært med på en slik lek under et jobbseminar en gang. :-) Det var artig. Blant kriteriene var slikt som å sortere seg geografisk etter hvor man kom fra opprinnelig, og det var vel også en viss sortering etter utdannelse (-sted).

''men det kan være lurt å droppe alder og vekt...''

Ja ihvertfall vekt! *grøss* Vi ble sortert etter alder også på nevnte seminar, og enda dette er noen år siden kom jeg deprimerende langt bak i rekka, gitt! ;-) Det verste var at jeg på forhånd tenkte at den og den _ihvertfall_ var eldre enn meg, og så var de kanskje 1-3 år yngre *hrmf*

Men jeg synes det var helt greit med alderssortering likevel, da:-)

Akkurat den episoden er det jo lett å ha en positiv vri på da: det betyr jo bare at du så betydelig yngre ut enn flere av de andre deltagerne :)

Skrevet

*Grøsser* Sånt er det verste jeg vet. Men jeg er sur og sær. :o)

Skrevet

Akkurat den episoden er det jo lett å ha en positiv vri på da: det betyr jo bare at du så betydelig yngre ut enn flere av de andre deltagerne :)

''Akkurat den episoden er det jo lett å ha en positiv vri på da: det betyr jo bare at du så betydelig yngre ut enn flere av de andre deltagerne :)''

Ihvertfall i egne øyne;-)

Skrevet

Selskapsleker er det kleineste jeg veit om. Styr unna, er mitt råd.

AneM1365380603
Skrevet

Enig!

Skrevet

Heeeeeeelt enig.

;)

Gjest 29 enn så lenge!
Skrevet

*Grøsser* Sånt er det verste jeg vet. Men jeg er sur og sær. :o)

Interessant at 4 personer skriver at de hater selskapsleker....?! Utrolig, når jeg faktisk liker det, og spør om tips....da er det lite festlig å lese "kjedeligste jeg vet", "enig" og andre duste-svar!

Skrevet

Interessant at 4 personer skriver at de hater selskapsleker....?! Utrolig, når jeg faktisk liker det, og spør om tips....da er det lite festlig å lese "kjedeligste jeg vet", "enig" og andre duste-svar!

Men når du ser at mange misliker selskapsleker, så kanskje du i alle fall legger opp til noen leker hvor man kan velge å ikke delta eller hvor man kan være lite aktiv...? Sånn at alle trives...

Skrevet

Joda, _du_ synes det er kjempefestlig, men sannsynligheten er nok ganske stor for at en god del av gjestene dine er av samme oppfatning som flyfly, AAA, AneM og meg...

Jeg var i et 30-årslag i fjor hvor man skulle sitte sammen med folk man ikke kjente osv - helt pyton synes jeg. Jeg koser meg ikke når jeg må sitte med folk jeg overhodet ikke kjenner (og ikke har noe ønske om å bli kjent med heller for jeg kommer aldri til å møte dem igjen!), da vil jeg heller sitte sammen med min kjære og andre jeg kjenner og omgås fra tid til annen og prate med dem.

Skrevet

Jeg vært med på en Quiz der alle fikk utdelt spørsmål som Hvem har bodd i New York?, Hvem har danset med Jørn Hoel? Hvem har badet naken i Fontana di Trevi? osv. Alle hadde navnelapper, og så skulle vi gå omkring og gjette hvem det var. Ved bordet måtte rette vedkommende reise seg når spørsmålet ble lest, og så var det ei flaske champagne til den som hadde flest riktige. Vi retta svarkortene for hverandre der og da.

Vær bare obs på at selskapsleker fort kan være en skikkelig nedtur for mange. Meg inklusive. Føler meg veldig lite vel i situasjoner der jeg presses innpå et fremmed menneske og skal bli kjent på fem minutt. Mannen min misliker sånne situasjoner så sterkt at han nekter å bli med til et vennepar av meg som eeeelsker å sette gjestene i sånne pinlige situasjoner.

Gjest 29 enn så lenge
Skrevet

Joda, _du_ synes det er kjempefestlig, men sannsynligheten er nok ganske stor for at en god del av gjestene dine er av samme oppfatning som flyfly, AAA, AneM og meg...

Jeg var i et 30-årslag i fjor hvor man skulle sitte sammen med folk man ikke kjente osv - helt pyton synes jeg. Jeg koser meg ikke når jeg må sitte med folk jeg overhodet ikke kjenner (og ikke har noe ønske om å bli kjent med heller for jeg kommer aldri til å møte dem igjen!), da vil jeg heller sitte sammen med min kjære og andre jeg kjenner og omgås fra tid til annen og prate med dem.

Hæh? så sært! Selvsagt skjønner jeg det dersom det er et bryllup feks med 70 gjester, at man vil sitte med mannen. men i en 30årsdag der det f-eks kommer 15 venninner av bursdagsbarnet, så må man da ha interesse av å bli kjent med de andre damene? Sånnt skjønner ikke jeg altså...men for all del, jentene er en festlig gjeng og jeg vet de vil like EN selskapslek for å bli kjent. Så det så...

Skrevet

Hæh? så sært! Selvsagt skjønner jeg det dersom det er et bryllup feks med 70 gjester, at man vil sitte med mannen. men i en 30årsdag der det f-eks kommer 15 venninner av bursdagsbarnet, så må man da ha interesse av å bli kjent med de andre damene? Sånnt skjønner ikke jeg altså...men for all del, jentene er en festlig gjeng og jeg vet de vil like EN selskapslek for å bli kjent. Så det så...

''men i en 30årsdag der det f-eks kommer 15 venninner av bursdagsbarnet, så må man da ha interesse av å bli kjent med de andre damene?''

Det er samboeren til svogeren min. Vi har liten kontakt med dem og det virker ikke som om de er interesserte i noe mer kontakt med oss heller, så det er greit.

Jeg har ingen interesse av å bli kjent med hennes venninner som jeg ikke har noen kontakt med ellers og heller ikke kommer til å ha noen kontakt med fremover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...