Gå til innhold

Svigerfamilien og bursdager...

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Kanskje er de sånn som meg, som er ute av stand til å lagre bursdager som har "oppstått" etter at jeg ble voksen. Jeg klarer ganske enkelt ikke å huske dem, men har ingen problemer med å ramse opp bursdagene til venninnene mine fra barneskolen.''

Jeg har det også slik - fødselsdager til svogere osv sitter ikke i ryggmargsrefleksen på samme måte som dem jeg har vokst opp sammen med.

Men jeg tar meg sammen for å huske:-)

Nå sist tok jeg meg sammen for å huske bursdagen til min mors kjæreste - like vanskelig hvert år å huske eksakt dato;-)

Husker barna til mannen din på din bursdag, da?

''Husker barna til mannen din på din bursdag, da?''

Nei, de aner ikke når på året jeg har bursdag og har aldri spurt. Jeg vet ikke eksakt dato for deres bursdager heller, men vet hvilken måned de har. Jeg vet hvilket år de er født, det er da noe!

Skrevet

''Husker barna til mannen din på din bursdag, da?''

Nei, de aner ikke når på året jeg har bursdag og har aldri spurt. Jeg vet ikke eksakt dato for deres bursdager heller, men vet hvilken måned de har. Jeg vet hvilket år de er født, det er da noe!

:-)

Det aller viktigste er dog å vite at noen i det hele tatt ER født! :-D

Skrevet

:-)

Det aller viktigste er dog å vite at noen i det hele tatt ER født! :-D

Men skrekken er når hele kantina på jobben stemmer i med bursdagssangen. Hvis jeg fikk velge, ville jeg heller sitte i tannlegestolen akkurat da.

Så det gjelder å være bortreist på runde dager eller håpe de har vett til å falle på en fridag.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Kanskje er de sånn som meg, som er ute av stand til å lagre bursdager som har "oppstått" etter at jeg ble voksen. Jeg klarer ganske enkelt ikke å huske dem, men har ingen problemer med å ramse opp bursdagene til venninnene mine fra barneskolen.

Med nød og neppe husker jeg kjærestens, men det hadde ikke gjort noe om jeg glemte den, for det gjør han selv og alle barna hans. (Men heldigivs husker han sine barns bursdager). Kort sagt er vi ikke bursdagsmennesker her i huset, og jeg ville aldri ha forventet gave eller gratulasjon fra andre enn min egen mor. Svigerforeldre har jeg ikke, så der har jeg ingenting å sammenligne med.

Hvis jeg hadde hatt barn og svigerforeldre ville jeg utelukkende ha vært opptatt av oppmerksomhet overfor barna, ikke meg selv. Jeg synes heller ikke det er noe rart om folk gjør forskjell på barn og svigerbarn.

''Kanskje er de sånn som meg, som er ute av stand til å lagre bursdager som har "oppstått" etter at jeg ble voksen.''

Mobiltelefon er en fin ting. Den tipser meg om fødselsdager. Jeg husker noen som jeg har blitt kjent med i voksen alder, og de andre legges inn på mobilen. Enkelt og greit. ;)

Skrevet

Men skrekken er når hele kantina på jobben stemmer i med bursdagssangen. Hvis jeg fikk velge, ville jeg heller sitte i tannlegestolen akkurat da.

Så det gjelder å være bortreist på runde dager eller håpe de har vett til å falle på en fridag.

Jeg hadde siste runde dag på en lørdag. Det var jo i grunnen ganske bra planlagt av mine foreldre;-)

Skrevet

''Kanskje er de sånn som meg, som er ute av stand til å lagre bursdager som har "oppstått" etter at jeg ble voksen.''

Mobiltelefon er en fin ting. Den tipser meg om fødselsdager. Jeg husker noen som jeg har blitt kjent med i voksen alder, og de andre legges inn på mobilen. Enkelt og greit. ;)

Ja, jeg er klar over at det går an, men jeg gidder liksom ikke. Sannsynligvis fordi jeg ikke liker oppmerksomhet selv.

Skrevet

Det var da merkelig... Ikke sikkert de mener noe vondt med det, men snåle virker de iallefall...

Jeg får gave tilsvarende den summen mannen min får i gave av foreldrene sine. Jeg har aldri opplevd at de har gjort forskjell på oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...