Gå til innhold

ang. svigerfamilie og bursdager

Anbefalte innlegg

Gjest også en litt skuffet
Skrevet

Helle dussen skriver hun ikke får gratulasjon engang av svigerfamilien. Det gjør nå jeg da. Men ikke gave. Vi har vært sammen i to år, og jeg kjøper gave fra oss til svigermor. Av svigerfar får jeg ikke gratulasjon engang. Får sms av svigermor.

Hun har lovt oss innflytningsgave, så sier hun at hun skal kjøpe utemøbler til oss. I samma slengen sier hun at da blir det bursdagsgave til meg og, så slipper hun å styre med å kjøpe noe til meg. Synes det var litt skuffende jeg da. ikke det at jeg skal ha noen dyr gave, men en liten blomst eller kort hadde jo vært hyggelig. Hun er invitert i selskap med min familie. Bare slenger inn bursdagsgave i innflytningsgaven som er lovt for lenge siden. Hadde du reagert på det, elelr er det jeg som er sår?

Skrevet

Her synes jeg kanskje du blir litt storforlangende ja, du får gratulasjoner, men reagerer på at du får en kombinert innflytnings/fødselsdagsgave? Utemøbler - er ikke billig det...

Blir en smule forskjell fra det Helle dussen beskriver, som ikke får gratulasjoner engang, mens du klager over antallet gaver og i hvilken anledning de blir gitt...

Skrevet

Jeg synes man skal ta med et eller annet (gjerne "bare" blomster) når man blir invitert i selskap til voksne bursdagsbarn.

Hvis det ikke feires (altså med selskap), synes jeg ikke det er obligatorisk å gi voksne presang. Men jeg synes selvfølgelig ikke det er greit å gi noen voksne barn / svigerbarn gave, men droppe andre. Altså under like forhold (selskap eller ikke, runde år eller ikke, osv).

Å si at en forhåndsvarslet innflytningsgave også inkluderer bursdagsgave, virker bare dumt på meg. I hvert fall når det ikke er noe mer personlig enn hagemøbler.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, det ville jeg faktisk overhodet ikke reagert på!

Synes ikke voksne mennesker skal forvente gaver eller annen oppmerksomhet fra andre voksne, med mindre man arrangerer bursdagsselskap. Da er det jo vanlig å gi en liten ting eller i det minste en blomst. Men selv da må det etter min mening være helt greit med en beskjed om at man ikke gir gave nå, idét man snart gir en større innflyttingsgave elns.

Min svigermor er av den "oppmerksomme" typen, og jeg har mange ganger fått en bursdaggave av henne. Men det er ingen regel, og det har aldri falt meg inn å bli skuffet om jeg ikke har fått det. Hun får ikke gave fra bare meg, men min mann og jeg pleier å kjøpe en liten gave sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...