Gå til innhold

Bekymrer du deg for svine-influensaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ,å innrømme jeg synes det er skummelt.. Virker ikke som om det er under kontroll overhodet. Håper ikke det kommer til Norge, men det gjør det vel.. Vi har jo vaksiner, men uansett da...

Synes reporteren fra NRK i går virket fjollete som sto og smålo og gliste da hun rapporterte fra Mexico. Alt er kontrollert sa hun.. Dødstallene har stedet fra 81 til over 100.. virker ikke kontrollert i det hele tatt. I hvert fall ikke når myndighetene anbefaller folk å holde seg hjemme, bruke munnbind og unngå store forlkemengder. Jeg liker det ikke, og blir litt småstressa av sånt.

Gjest mallet
Skrevet

Det at myndighetene ber folk holde seg hjemme og bruke munnbind er jo en del av kontrollen.

Jeg er ikke nervøs enn så lenge. Foreløpig har vi ikke sett smitteutbrudd andre steder i verden.

Håpløst liv
Skrevet

Nei overhodet ikke. Det kan hørest hovmodig ut, men vi hører jo tilstadighet om ulike sykdommer som kan smitt, men de slår jo aldri til i Norge.

Skrevet

Nei, jeg bekymrer meg ikke. Men jeg synes det er fint at helsemyndighetene verden over ser ut til å ta dette på alvor.

Den reporteren du snakker om, så jeg ikke, men jeg er enig i at det ikke tar seg ut å stå og småle når man rapporterer slikt.

Gjest ViViola
Skrevet

Nei, jeg bekymrer meg ikke.

Ble nok i større grad "grepet av panikk" (i den grad jeg kan hauses opp til slikt) da fugleinfluensaen herjet som verst. Husker vi snakket med ungene om døde fugler og slikt, og jeg fulgte godt med i nyhetssendingene.

Folkehelselegen sa på radioen i dag at de ikke engang kan knytte dødsfallene i Mexico - med sikkerhet - til influensaen, så foreløpig tar jeg ting med ro.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, jeg bekymrer meg sjelden om sånt, men må innrømme at jeg sjenker dette en tanke i forbindelse med USA-tur om ikke veldig lenge.

Gjest firepile
Skrevet

Nei. Dette blir overdramatisert av (tabloid) pressen.

Skrevet

Nei, jeg bekymrer meg ikke. Selv om det var litt rart å se at staten i USA som jeg skal til snart er rammet.

Kommer likevel til å dra - uten å være bekymret.

Dette blir litt som fugleinfluensaen. "Alle" fikk panikk, men få ble berørt.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, jeg bekymrer meg ikke. Selv om det var litt rart å se at staten i USA som jeg skal til snart er rammet.

''Dette blir litt som fugleinfluensaen. "Alle" fikk panikk, men få ble berørt.''

Akkurat slik tenker jeg også.

Skrevet

Jeg tenker også slik, nå har det vært så mange krisetilstander i forbindelse med diverse influensaer at jeg ikke reagerer lenger... Ikke er det så innmari farlig for normale, friske mennesker heller - og ellers er de svake gruppene i risikosonen ved alle former for influensa likevel...

Så nei, jeg bekymrer meg ikke over dette (som ved fugleinfluensaen og Sars...)

Skrevet

''Dette blir litt som fugleinfluensaen. "Alle" fikk panikk, men få ble berørt.''

For ikke å glemme ebola og SARS....

Skrevet

Det at myndighetene ber folk holde seg hjemme og bruke munnbind er jo en del av kontrollen.

Jeg er ikke nervøs enn så lenge. Foreløpig har vi ikke sett smitteutbrudd andre steder i verden.

Spania. Også danser og svensker testes..

Skrevet

For ikke å glemme ebola og SARS....

hadde noia da og jeg. Synes sånt er skummelt. Mest redd for at guttungen min skal bli syk, også har jeg dårlig immunforsvar.

Gjest zanadia
Skrevet

Jeg er jo et stort svin, så jeg burde vel bekymre meg :-). Neida, skal til USA om noen dager, bekymrer meg ikke. Mange andre ting som er mye farligere, det er jeg sikker på, f.eks å kjøre bil .

Skrevet

Jeg er litt bekymret, men orker ikke bli veldig bekymret. Det jeg synes er bekymringsfullt er at det virker som denne influensaen smitter lettere mellom mennesker enn det fugleinfluensaen gjorde. Men heldigvis bor vi i et land langt borte og har god helsetilstand og god tilgang på medisinressurser, så vi bør være godt rustet.

Skrevet

Jeg tenker også slik, nå har det vært så mange krisetilstander i forbindelse med diverse influensaer at jeg ikke reagerer lenger... Ikke er det så innmari farlig for normale, friske mennesker heller - og ellers er de svake gruppene i risikosonen ved alle former for influensa likevel...

Så nei, jeg bekymrer meg ikke over dette (som ved fugleinfluensaen og Sars...)

Akkurat denne virusvarianten tar faktisk like ofte livet av unge, friske mennesker, som av de som er svake. Den er altså annerledes enn vi er vant til i så måte.

Men jeg skal på ingen måte oppfordre til bekymring eller hysteri før de ansvarlige gjør det.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er jo et stort svin, så jeg burde vel bekymre meg :-). Neida, skal til USA om noen dager, bekymrer meg ikke. Mange andre ting som er mye farligere, det er jeg sikker på, f.eks å kjøre bil .

''Mange andre ting som er mye farligere, det er jeg sikker på, f.eks å kjøre bil .''

Men til forskjell fra svineinfluensaen tar du ikke med deg smitte hjem om du blir påkjørt/kræsjer med bil mens du er borte.

Forøvrig helt enig i at en ikke skal bekymre seg for mye.

Skrevet

Akkurat denne virusvarianten tar faktisk like ofte livet av unge, friske mennesker, som av de som er svake. Den er altså annerledes enn vi er vant til i så måte.

Men jeg skal på ingen måte oppfordre til bekymring eller hysteri før de ansvarlige gjør det.

Du har sikkert rett i det, jeg har ikke engang orket å sette meg inn i hele saken her, jeg bare observerer at det holder på å spre seg, og nå er det bekreftet et tilfelle i Europa også.

Men bekymret er jeg fortsatt ikke:-)

Gjest zanadia
Skrevet

''Mange andre ting som er mye farligere, det er jeg sikker på, f.eks å kjøre bil .''

Men til forskjell fra svineinfluensaen tar du ikke med deg smitte hjem om du blir påkjørt/kræsjer med bil mens du er borte.

Forøvrig helt enig i at en ikke skal bekymre seg for mye.

Det har du nå rett i, skal kun være på noen flyplasser her og der. Skal passe veldig godt på hygienen. Ikke bra om man tar dette med seg hjem og smitter sin familie og venner nei. Verre om de skulle dø enn om jeg dør av dette selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...