Gå til innhold

Hvor lenge har man sterke følelser?

Anbefalte innlegg

Gjest ingen mellomting
Skrevet

Leste et innlegg på forum for samliv om en som var redd for å miste kjæresten sin da han ikke hadde de samme følelsene lenger. Terapauten svarte at det er vanlig å ha sterke følelser i ca ett år, i noen tilfeller lenger. Dette forstår jeg ikke helt.. Jeg må jo være svært unormal hvis dette er normen.

Jeg hadde en kjæreste i 7 år (mitt første og eneste alvorlige forhold), og jeg hadde de samnme sterke følelsene hele tiden jeg... Og etter at han forlot meg, hadde jeg følelser for han i over to år. Og jeg er fortsatt ikke 100% over han nå etter tre år...

Jeg må jo være helt ekstrem? Litt trist å tenke på at om jeg noensinne treffer en ny fyr så vil han kun ha sterke følelser i ett år eller to. For meg er det litt enten eller, jeg må være hodestups forelsket...nesten besatt (og når jeg først føler det slik forsvinner det ikke, har jeg erfart...). Ellers kan det være det samme, da får jeg heller være singel.

Det hører med til historien at forholdet jeg var i var ganske turbulent. Kan det være derfor jeg følte det sånn? Om forholdet hadde vært mer trygt, så hadde jeg også blitt mer "normal"?

Hva tenker dere andre om dette?

Skrevet

Kjæresten og jeg har 4-årsdag straks og jeg er vel ikke så himmelstormende forelsket nå, men gudbedre som jeg elsker ham! Jeg blir varm i hele meg og kjenner det godt i brystet når jeg tenker på ham og det aller beste jeg vet i hele verden er å ligge nakne, hud mot hud og bare være til. :o)

Så for min del er følelsene svært sterke fremdeles, ja, sterkere på mange måter, men ikke så himmelstormende forelsket, men på en annen måte.

Gjest ingen mellomting
Skrevet

Kjæresten og jeg har 4-årsdag straks og jeg er vel ikke så himmelstormende forelsket nå, men gudbedre som jeg elsker ham! Jeg blir varm i hele meg og kjenner det godt i brystet når jeg tenker på ham og det aller beste jeg vet i hele verden er å ligge nakne, hud mot hud og bare være til. :o)

Så for min del er følelsene svært sterke fremdeles, ja, sterkere på mange måter, men ikke så himmelstormende forelsket, men på en annen måte.

Kanskje det bare er det at jeg ikke merker forskjell på de to tingene? :-) Koselig å høre at dere har det sånn ;-)))

Skrevet

Kanskje det bare er det at jeg ikke merker forskjell på de to tingene? :-) Koselig å høre at dere har det sånn ;-)))

Når fagfolk snakker om at "de sterke følelsene barer bare ett års tid" så snakker de om den bortimot hysteriske forelskelsen, men ofte går jo den heldigvis over til dyp kjærlighet som jo kan vare livet ut om man er heldig. :o)

Skrevet

Når fagfolk snakker om at "de sterke følelsene barer bare ett års tid" så snakker de om den bortimot hysteriske forelskelsen, men ofte går jo den heldigvis over til dyp kjærlighet som jo kan vare livet ut om man er heldig. :o)

De følelsene man har i starten av en forelskelse, tror jeg ikke er sunne i lengden... Hjertebank og stress ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

De følelsene man har i starten av en forelskelse, tror jeg ikke er sunne i lengden... Hjertebank og stress ;-)

Legg til at hue føles som det er fullt av bomull, og i magen er det komplett kaotisk hele tiden. Tankene spinner rundt inni bomullen og handler bare om denne Den Ene Rette.

Nei, slik er det ikke sunt å gå til over tid, det er jeg sikker på! :-)

Skrevet

Legg til at hue føles som det er fullt av bomull, og i magen er det komplett kaotisk hele tiden. Tankene spinner rundt inni bomullen og handler bare om denne Den Ene Rette.

Nei, slik er det ikke sunt å gå til over tid, det er jeg sikker på! :-)

Hehe,- ja sånn var det visst - det begynner å bli noen år siden, for å si det sånn :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Hehe,- ja sånn var det visst - det begynner å bli noen år siden, for å si det sånn :-)

;-)

Gjest the secret
Skrevet

Fortsatt masse følelser her, etter snart 30 år. Ikke helt ny-forelsket, men nesten. Elsker som om det skulle være første gang..hver gang hehe.

Så ikke vær redd du, du er helt normal.

Skrevet

Forholdet jeg var i før jeg traff mannen min, var et svært lidenskapelig og også turbulent forhold.

Vi var sammen i litt over 3 år, og det var sterke følelser hele tiden.

I forholdet til mannen min er det helt anderledes. Vi har vært sammen i 15 år nå. Følelsene har variert fra sterke og intense til rimelig labert. Heldigvis har vi sjelden vært i labre perioder samtidig ;)

Forholdet vi har er rolig og solid, og veldig trygt.

Selv om jeg til tider kan savne litt av den romantikken og lidenskapen hos eksen, så vil jeg ikke bytte for alt i verden. Den kjærligheten og omsorgen mannen min gir meg er mer verdt!

Jeg tror de fleste vil oppleve at i langvarige forhold vil følelsene variere veldig. Man har deilige topper og vanskelige bunner og mange perioder som er sånn ganske på det jevne. Dette gjelder vel særlig når man har barn som krever en ganske mye. Fokuset blir flyttet bort fra forholdet og til barna i den perioden.

Gjest ingen mellomting
Skrevet

Fortsatt masse følelser her, etter snart 30 år. Ikke helt ny-forelsket, men nesten. Elsker som om det skulle være første gang..hver gang hehe.

Så ikke vær redd du, du er helt normal.

Godt å høre! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...