Gå til innhold

Vi trenger forslag til reisemål!

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

I desember hadde jeg med alle de ansatte til Riga, og nå skal vi planlegge ny tur.

Den blir i september eller oktober, og skal gå fra onsdag kveld til søndag, torsdag kveld til mandag, eller fredag kveld til tirsdag. Det er ikke fastsatt noen helg ennå, ettersom det kommer litt an på priser osv.

Vi som skal reise er fra 20 til 30 år, vi blir 10 personer - og vi skal til en by. Sist var det spa-hotell, så nå blir det ikke det.

Det må være noe å se og noe å gjøre der, som er interessant for alle. Flytiden bør ikke være mer enn fem timer - og det må ikke være så dyrt å være der. Flybillettene kan være noe dyrere om det er billig å spise/bo, eller omvendt.

Så, har noen forslag til reisemål?

Skrevet

Hva med Amsterdam? Jeg har tips til hotell om du ønsker det og noen gode spisesteder, pluss morsomme ting å få med seg :)

delphina1365380402
Skrevet

Berlin er en fin by eller hva med Glascow eller Edinburgh?

Skrevet

Utifra hvordan du har stillt spørsmålet, så kan du nok risikere å få 100 forskjellige forslag!

Det er jo temmelig mange byer å velge imellom innen 5 timers flytur. Og billige billetter kan man få til nesten "hvorsomhelst"

Når vi ikke vet hva slags interesser dere har, er det vanskelig å anbefale noe som er "interessant for alle"

Er dere f.eks. ute etter historie og kultur-opplevelser, bra shopping, eller fest og uteliv?

Skrevet

Helsinki!

Masse kultur, flott arkitektur, design, shopping...

Skrevet

Hva med Amsterdam? Jeg har tips til hotell om du ønsker det og noen gode spisesteder, pluss morsomme ting å få med seg :)

Kan jeg slenge meg inn her også?

Skal ha "kjæresteferie" med mannen i Amsterdam i sommer, og tar veldig gjerne imot tips om gode spisesteder osv.

På forhånd takk.

Skrevet

Kan jeg slenge meg inn her også?

Skal ha "kjæresteferie" med mannen i Amsterdam i sommer, og tar veldig gjerne imot tips om gode spisesteder osv.

På forhånd takk.

Amsterdam har mange svært gode indonesiske restauranter. Det var i løpet av et besøk på en av disse jeg virkelig oppdaget indonesisk mat, så jeg foreslår dere tar en tur innom en av følgende restauranter: Restaurant Blue Pepper (dyr) eller Si-Joe Indonesian Restaurant (billig og like ved blomstermarkedet).

Ellers fant vi en hjemmekoselig tapas restaurant som bør besøkes: Paso Doble. De har ikke den mest spennende tapasen i Amsterdam, men i motsetning til mange andre restauranter er den mest frekventert av lokalboere. Betjeningen er svært hyggelig og det er et slikt sted man kan bli sittende i timevis.

Når det kommer til ting å gjøre, så foreslår jeg at dere finner markedet som foregår hver tirsdag og lørdag (tror jeg, lørdag er i alle fall korrekt). Her selges det masse rart. Om du finner mannen som selger vesker laget av 70-talls stoff, så burde du slå av en prat. Han snakker norsk, for han har bodd på Hønefoss en periode sammen med sin norske kone (det er hun som lager veskene).

I samme åndedrag må jeg jo da nevne veskemuseet, om du er interessert i slikt.

Anne Franks Hus må selvfølgelig besøkes, det er veldig stemningsfullt.

Ellers foreslår jeg masse, masse gåing! Amsterdam har massevis av spennende, små butikker og kafeer. Byen oppleves definitivt best ved å oppdages ved gatevandring. Men obs! Kjøp et kart. Det kan være vanskelig å få hjelp til å finne fram.

Sjekk også om det går en trikk, de gangene dere har et bestemt mål. Taxi er ikke like dyrt som i Norge, men dyrt nok.

Spør om det er mer du lurer på :) Som du forstår elsker jeg den byen.

Skrevet

Amsterdam har mange svært gode indonesiske restauranter. Det var i løpet av et besøk på en av disse jeg virkelig oppdaget indonesisk mat, så jeg foreslår dere tar en tur innom en av følgende restauranter: Restaurant Blue Pepper (dyr) eller Si-Joe Indonesian Restaurant (billig og like ved blomstermarkedet).

Ellers fant vi en hjemmekoselig tapas restaurant som bør besøkes: Paso Doble. De har ikke den mest spennende tapasen i Amsterdam, men i motsetning til mange andre restauranter er den mest frekventert av lokalboere. Betjeningen er svært hyggelig og det er et slikt sted man kan bli sittende i timevis.

Når det kommer til ting å gjøre, så foreslår jeg at dere finner markedet som foregår hver tirsdag og lørdag (tror jeg, lørdag er i alle fall korrekt). Her selges det masse rart. Om du finner mannen som selger vesker laget av 70-talls stoff, så burde du slå av en prat. Han snakker norsk, for han har bodd på Hønefoss en periode sammen med sin norske kone (det er hun som lager veskene).

I samme åndedrag må jeg jo da nevne veskemuseet, om du er interessert i slikt.

Anne Franks Hus må selvfølgelig besøkes, det er veldig stemningsfullt.

Ellers foreslår jeg masse, masse gåing! Amsterdam har massevis av spennende, små butikker og kafeer. Byen oppleves definitivt best ved å oppdages ved gatevandring. Men obs! Kjøp et kart. Det kan være vanskelig å få hjelp til å finne fram.

Sjekk også om det går en trikk, de gangene dere har et bestemt mål. Taxi er ikke like dyrt som i Norge, men dyrt nok.

Spør om det er mer du lurer på :) Som du forstår elsker jeg den byen.

Tusen takk for gode tips. De er lagra, og blir nok brukt! :)

Det markedet med veske-mannen, husker du hvor det er?Sånn ca?

Tusen, tusen takk.

Skrevet

Jeg kom hjem fra St.Petersburg i går, så jeg er jo litt inhabil... Men vil absolutt anbefale det! Ellers har jeg gode erfaringer fra kollega- og venninneturer til Budapest, Firenze (dyrere, da) og Krakow.

Ilovenewyork
Skrevet

Jeg kan anbefale Stockholm på det varmeste.

Der er det mange vakre byggninger,kultur,museer,Gamla Stan og sist men ikke minst shopping og uteliv. Regner med de siste to alternativene er meget aktuelle for 10 jenter i alderen 20-30 :o).

Persille1365381127
Skrevet

Utifra hvordan du har stillt spørsmålet, så kan du nok risikere å få 100 forskjellige forslag!

Det er jo temmelig mange byer å velge imellom innen 5 timers flytur. Og billige billetter kan man få til nesten "hvorsomhelst"

Når vi ikke vet hva slags interesser dere har, er det vanskelig å anbefale noe som er "interessant for alle"

Er dere f.eks. ute etter historie og kultur-opplevelser, bra shopping, eller fest og uteliv?

Jeg har ti forskjellige ansatte - og nettopp derfor spesifiserte jeg ikke noe mer :)

De har forskjellige interesser alle sammen, så jeg må prøve å finne noe som alle kan like.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg kan anbefale Stockholm på det varmeste.

Der er det mange vakre byggninger,kultur,museer,Gamla Stan og sist men ikke minst shopping og uteliv. Regner med de siste to alternativene er meget aktuelle for 10 jenter i alderen 20-30 :o).

Vi har med oss noen gutter også ;)

Skrevet

Amsterdam, Brüssel, Berlin, Stockholm, København, Madrid, Barcelona, Roma, Venezia, Verona, Paris, Marseille, Nice, Warzawa, London, Edinburg, Dublin, Gent, Brügge, Hannover, Hamburg, Kiel, Aten...

Mulighetene er uendelige!!!

Ilovenewyork
Skrevet

Vi har med oss noen gutter også ;)

De kan jo sitte på pub mens dere shopper..;o)

Persille1365381127
Skrevet

Amsterdam, Brüssel, Berlin, Stockholm, København, Madrid, Barcelona, Roma, Venezia, Verona, Paris, Marseille, Nice, Warzawa, London, Edinburg, Dublin, Gent, Brügge, Hannover, Hamburg, Kiel, Aten...

Mulighetene er uendelige!!!

Takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...