morsan Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 ''Du fikk 6 rette av 12 mulige, Du har troen på deg selv, men den er uberettiget, dekksgutt er fortsatt din stilling ettersom du "rygger" skuta og ser deg til "høyre", "venstre" og "bakover"'' http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?method=start&id=7395 0 Siter
morsan Skrevet 28. april 2009 Forfatter Skrevet 28. april 2009 Jeg fikk sannelig 10 av 12 ;-) Ship o'hoi!! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 ''Du fikk 10 rette av 12 mulige, Splitte mine korssting, nå snakker vi, og en flaske med rom'' Men det var da en underlig quiz? Når det rette svaret på hva en brigg er, er: "I alle fall den gamle lettølen til Ringnes uansett hva det måtte være for skute.'" Huh? 0 Siter
morsan Skrevet 28. april 2009 Forfatter Skrevet 28. april 2009 ''Du fikk 10 rette av 12 mulige, Splitte mine korssting, nå snakker vi, og en flaske med rom'' Men det var da en underlig quiz? Når det rette svaret på hva en brigg er, er: "I alle fall den gamle lettølen til Ringnes uansett hva det måtte være for skute.'" Huh? Jeg fikk faktisk rett på den. Jeg aner ikke hvordan en brigg (skute) ser ut, men jeg vet jo om det gamle lettølet, så dersom et av de to andre svaralternativene var riktig beskrivelse av skuta, måtte det være to riktige svaralternativer. Og det går jo ikke;-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Jeg fikk faktisk rett på den. Jeg aner ikke hvordan en brigg (skute) ser ut, men jeg vet jo om det gamle lettølet, så dersom et av de to andre svaralternativene var riktig beskrivelse av skuta, måtte det være to riktige svaralternativer. Og det går jo ikke;-) Ja, men det er jo teit at riktig svar på en quiz om sjøkunnskaper går på at man ikke vet hva slags båt en brigg er, men at det i hvert fall er en type øl! ;o) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Jeg er en del i båt og har jo båtførerprøven, men her måtte jeg sannelig melde pass: ''Du fikk 5 rette av 12 mulige, Du har troen på deg selv, men den er uberettiget, dekksgutt er fortsatt din stilling ettersom du "rygger" skuta og ser deg til "høyre", "venstre" og "bakover"'' 0 Siter
morsan Skrevet 28. april 2009 Forfatter Skrevet 28. april 2009 Jeg er en del i båt og har jo båtførerprøven, men her måtte jeg sannelig melde pass: ''Du fikk 5 rette av 12 mulige, Du har troen på deg selv, men den er uberettiget, dekksgutt er fortsatt din stilling ettersom du "rygger" skuta og ser deg til "høyre", "venstre" og "bakover"'' jeg er også mye i båt, men det var mye der som var utenfor "mitt område";-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. april 2009 Forfatter Skrevet 28. april 2009 Ja, men det er jo teit at riktig svar på en quiz om sjøkunnskaper går på at man ikke vet hva slags båt en brigg er, men at det i hvert fall er en type øl! ;o) DET er jeg helt enig i! :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Du fikk 7 rette av 12 mulige, Splitte mine korssting, nå snakker vi, og en flaske med rom Og så jeg da, som aldri er i båt unntatt på danskeferga. 0 Siter
morsan Skrevet 28. april 2009 Forfatter Skrevet 28. april 2009 Du fikk 7 rette av 12 mulige, Splitte mine korssting, nå snakker vi, og en flaske med rom Og så jeg da, som aldri er i båt unntatt på danskeferga. *he he* Kanskje du var heldig med gjettinga? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 *he he* Kanskje du var heldig med gjettinga? Ja, jeg hadde ikke mye peiling, men har jo lest en del bøker oppigjennom årene, så alt var ikke like uforståelig. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Et skarve poeng mer enn deg og ''Splitte mine korssting, nå snakker vi, og en flaske med rom'' 0 Siter
morsan Skrevet 28. april 2009 Forfatter Skrevet 28. april 2009 Et skarve poeng mer enn deg og ''Splitte mine korssting, nå snakker vi, og en flaske med rom'' det var jo en mye mer kul 'karakter', da:-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 det var jo en mye mer kul 'karakter', da:-) Enig i det, et svært avgjørende gjett mao... ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.