Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg fikk sannelig 10 av 12 ;-)

Ship o'hoi!!

Annonse

Mrs. Wallace
Skrevet

''Du fikk 10 rette av 12 mulige, Splitte mine korssting, nå snakker vi, og en flaske med rom''

Men det var da en underlig quiz? Når det rette svaret på hva en brigg er, er: "I alle fall den gamle lettølen til Ringnes uansett hva det måtte være for skute.'" Huh?

Skrevet

''Du fikk 10 rette av 12 mulige, Splitte mine korssting, nå snakker vi, og en flaske med rom''

Men det var da en underlig quiz? Når det rette svaret på hva en brigg er, er: "I alle fall den gamle lettølen til Ringnes uansett hva det måtte være for skute.'" Huh?

Jeg fikk faktisk rett på den. Jeg aner ikke hvordan en brigg (skute) ser ut, men jeg vet jo om det gamle lettølet, så dersom et av de to andre svaralternativene var riktig beskrivelse av skuta, måtte det være to riktige svaralternativer. Og det går jo ikke;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg fikk faktisk rett på den. Jeg aner ikke hvordan en brigg (skute) ser ut, men jeg vet jo om det gamle lettølet, så dersom et av de to andre svaralternativene var riktig beskrivelse av skuta, måtte det være to riktige svaralternativer. Og det går jo ikke;-)

Ja, men det er jo teit at riktig svar på en quiz om sjøkunnskaper går på at man ikke vet hva slags båt en brigg er, men at det i hvert fall er en type øl! ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er en del i båt og har jo båtførerprøven, men her måtte jeg sannelig melde pass:

''Du fikk 5 rette av 12 mulige, Du har troen på deg selv, men den er uberettiget, dekksgutt er fortsatt din stilling ettersom du "rygger" skuta og ser deg til "høyre", "venstre" og "bakover"''

Skrevet

Jeg er en del i båt og har jo båtførerprøven, men her måtte jeg sannelig melde pass:

''Du fikk 5 rette av 12 mulige, Du har troen på deg selv, men den er uberettiget, dekksgutt er fortsatt din stilling ettersom du "rygger" skuta og ser deg til "høyre", "venstre" og "bakover"''

jeg er også mye i båt, men det var mye der som var utenfor "mitt område";-)

Annonse

Skrevet

Ja, men det er jo teit at riktig svar på en quiz om sjøkunnskaper går på at man ikke vet hva slags båt en brigg er, men at det i hvert fall er en type øl! ;o)

DET er jeg helt enig i! :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Du fikk 7 rette av 12 mulige, Splitte mine korssting, nå snakker vi, og en flaske med rom

Og så jeg da, som aldri er i båt unntatt på danskeferga.

Skrevet

Du fikk 7 rette av 12 mulige, Splitte mine korssting, nå snakker vi, og en flaske med rom

Og så jeg da, som aldri er i båt unntatt på danskeferga.

*he he* Kanskje du var heldig med gjettinga?

Gjest høstløv
Skrevet

*he he* Kanskje du var heldig med gjettinga?

Ja, jeg hadde ikke mye peiling, men har jo lest en del bøker oppigjennom årene, så alt var ikke like uforståelig.

Skrevet

Et skarve poeng mer enn deg og ''Splitte mine korssting, nå snakker vi, og en flaske med rom'' :)

Skrevet

Et skarve poeng mer enn deg og ''Splitte mine korssting, nå snakker vi, og en flaske med rom'' :)

det var jo en mye mer kul 'karakter', da:-)

Skrevet

det var jo en mye mer kul 'karakter', da:-)

Enig i det, et svært avgjørende gjett mao... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...