Gå til innhold

Noen som kan forklare meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Strikking
Skrevet

Jeg holder på å strikke en figur som jeg skal fylle med vatt etterhvert.

Eller rettere sagt jeg har forsøkt å strikke, men må ta opp igjen gang på gang.

Lurer på om det er noen som kan forklare meg om jeg gjør noe feil?

1. Når man strikker en maske i en maske, altså øker: Da strikker man masken som vanlig over på høyre pinne, for så å gå tilbake og strikke den en gang til før man hekter av hele masken?

Har jeg forstått den rett?

2. Jeg strikker med 5 pinner, noe jeg aldri har gjort før. Men strikketøyet blir jo ikke rundt. Hva gjør jeg feil? Jeg lar pinnene ligge inntil hverandre. Skal de i stedet legges i en runde, i såfall hvordan og etter hvor mange omganger?

Skrevet

For å strikke rundt på 5 pinner må du koble dem sammen når du har lagt opp masker på fire pinner. Legg dem i en "diamant" med nøstet hengende fra den øverst til høyre, pass på at opplegget ikke er vridd. Så tar du garnet som henger fast i pinnen øverst til høyre (lengst borte fra deg), og bruker den femte pinnen til å strikke med garnet i maskene som sitter på pinnen øverst til venstre. Da blir de hengende sammen.

For å øke en maske strikker du først som vanlig, men uten å ta masken du strikket av pinnen. Så strikker du en maske til i bakre del av masken, før du til slutt tar masken av.

Gjest Strikking
Skrevet

For å strikke rundt på 5 pinner må du koble dem sammen når du har lagt opp masker på fire pinner. Legg dem i en "diamant" med nøstet hengende fra den øverst til høyre, pass på at opplegget ikke er vridd. Så tar du garnet som henger fast i pinnen øverst til høyre (lengst borte fra deg), og bruker den femte pinnen til å strikke med garnet i maskene som sitter på pinnen øverst til venstre. Da blir de hengende sammen.

For å øke en maske strikker du først som vanlig, men uten å ta masken du strikket av pinnen. Så strikker du en maske til i bakre del av masken, før du til slutt tar masken av.

Tusen takk for svar, ikke rart jeg ikke får det til. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...