Gjest Strikking Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 Jeg holder på å strikke en figur som jeg skal fylle med vatt etterhvert. Eller rettere sagt jeg har forsøkt å strikke, men må ta opp igjen gang på gang. Lurer på om det er noen som kan forklare meg om jeg gjør noe feil? 1. Når man strikker en maske i en maske, altså øker: Da strikker man masken som vanlig over på høyre pinne, for så å gå tilbake og strikke den en gang til før man hekter av hele masken? Har jeg forstått den rett? 2. Jeg strikker med 5 pinner, noe jeg aldri har gjort før. Men strikketøyet blir jo ikke rundt. Hva gjør jeg feil? Jeg lar pinnene ligge inntil hverandre. Skal de i stedet legges i en runde, i såfall hvordan og etter hvor mange omganger? 0 Siter
citoyen Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 For å strikke rundt på 5 pinner må du koble dem sammen når du har lagt opp masker på fire pinner. Legg dem i en "diamant" med nøstet hengende fra den øverst til høyre, pass på at opplegget ikke er vridd. Så tar du garnet som henger fast i pinnen øverst til høyre (lengst borte fra deg), og bruker den femte pinnen til å strikke med garnet i maskene som sitter på pinnen øverst til venstre. Da blir de hengende sammen. For å øke en maske strikker du først som vanlig, men uten å ta masken du strikket av pinnen. Så strikker du en maske til i bakre del av masken, før du til slutt tar masken av. 0 Siter
Gjest Strikking Skrevet 28. april 2009 Skrevet 28. april 2009 For å strikke rundt på 5 pinner må du koble dem sammen når du har lagt opp masker på fire pinner. Legg dem i en "diamant" med nøstet hengende fra den øverst til høyre, pass på at opplegget ikke er vridd. Så tar du garnet som henger fast i pinnen øverst til høyre (lengst borte fra deg), og bruker den femte pinnen til å strikke med garnet i maskene som sitter på pinnen øverst til venstre. Da blir de hengende sammen. For å øke en maske strikker du først som vanlig, men uten å ta masken du strikket av pinnen. Så strikker du en maske til i bakre del av masken, før du til slutt tar masken av. Tusen takk for svar, ikke rart jeg ikke får det til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.