Gå til innhold

Pandemi - vår redning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klimaendringene er menneskehetens største utfordring. Innenfor dette problemet er overbefolkning det desidert viktigste problemet. Det er dessverre verbalisert av svært få fordi det er politisk ukorrekt/betent.

Holdningskampanjer vil ikke virke der behovet er størst, nemlig i u-land. De vil produsere barn over en lav sko uansett hva vi i vesten gjør.

Det eneste som kan redde oss før oppvarming og matmangel begrenser oss, er enten flere alvorlige pandemier eller 3. verdenskrig. Det siste vil dessverre medføre en radioaktiv forurensning som vil gå ut over de gjenlevende. En pandemi vil derimot kunne begrense befolkningstallet og samtidig virke mest der behovet for befolkningsreduksjon er størst.

Kanskje skal vi se på pandemier som en redning for menneskeheten?

Gjest the secret
Skrevet

Tror det er slik jorden fungerer jeg. Det må komme epedimier med jevne mellomrom. Det dukker jo hele tiden opp nye typer sykdommer etterhvert som vi finner medisiner/vaksiner imot de "gamle."

Jeg tror dette må til for å holde folketallet nede ja. Se på naturen og dyrene også. Blir det for mange elg f.eks vil det bryte ut sykdom osv. Hele naturen er et samspill, dreper vi ei mus, får det innvirkning på andre dyr osv,osv.

Det er også den sterkeste som stort sett overlever sykdom, slik holder "menneskerasen" seg sterk og sunn.

Gjest for mange amerikanere
Skrevet

''samtidig virke mest der behovet for befolkningsreduksjon er størst.''

Det er ikke befolkningen i u-landene som bruker opp verdens ressurser.

Skrevet

''samtidig virke mest der behovet for befolkningsreduksjon er størst.''

Det er ikke befolkningen i u-landene som bruker opp verdens ressurser.

Nei, det er korrekt.

Men de forbruker mest i forhold til hva de produserer.

Skrevet

Jeg er faktisk tilbøyelig til å være enig med deg. Naturen har bestandig hatt sin egen måte å holde bestander nede på, men med vitenskapens vekst har vi mennesker kunnet overgå naturen i så måte... Derfor vil det sannsynligvis til slutt gå veldig galt.

Gjest kynisme
Skrevet

Det virker litt for kynisk synes jeg, de fattige må dø for at vi rike skal overleve sammen med kloden.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Slik samfunnet nå er, med mye reising etc, så spres smitten ekstra lett. Og en pandemi kan få spredd seg fort og effektivt.

Kan være enig i det du sier- selv om dette neppe er PK.

Skrevet

Nei, det er korrekt.

Men de forbruker mest i forhold til hva de produserer.

Hæ? Stemmer det virkelig at folk i u-land forbruker mer enn de produserer? Trodde de eksporterte det meste av det de produserer til i-land jeg?

Gjest minnah
Skrevet

Dette har jeg ment lenge, men ordet redning må pakkes inn i anførselstegn.

Befolkningsvekst medfører katastrofer/pandemier, som i sin tur igjen reduserer folketallet, før det setter i gang nye runder katastrofer/sykdommer.

Vi tror utrydder oss selv om ikke altfor lenge, kanskje 100-150 år..

tror pessimistiske

Gjest minnah
Skrevet

Det virker litt for kynisk synes jeg, de fattige må dø for at vi rike skal overleve sammen med kloden.

Finnes ikke noe mer rått og kynisk enn naturen. Rettferdighet er ikke en faktor i seleksjon.

Gjest mulig jeg får kjeft nå...
Skrevet

har faktisk tenkt det samme selv,at i det store og det hele kan det virke positivt.men HVEM som bør forlate jorda ser det ut som vi er uenige i(ser jeg lenger ned på tråden). Ikke at det har noe med ondskap å gjøre,men hvilkne verdier som bør være igjen.

Dette var min objektive mening.Subjektivt vil det virke jævlig å miste noen jeg er glad i:( spesielt barn!

Gjest the secret
Skrevet

har faktisk tenkt det samme selv,at i det store og det hele kan det virke positivt.men HVEM som bør forlate jorda ser det ut som vi er uenige i(ser jeg lenger ned på tråden). Ikke at det har noe med ondskap å gjøre,men hvilkne verdier som bør være igjen.

Dette var min objektive mening.Subjektivt vil det virke jævlig å miste noen jeg er glad i:( spesielt barn!

Subjectivt sett vil det være akkurat like ille å miste et barn for ei mor i Africa som for ei i Norge. Tror ikke det er noen forskjell på dette. Bare at tanken på at dette skal kunne ramme en selv er mye verre.

Skrevet

Subjectivt sett vil det være akkurat like ille å miste et barn for ei mor i Africa som for ei i Norge. Tror ikke det er noen forskjell på dette. Bare at tanken på at dette skal kunne ramme en selv er mye verre.

nettopp,ikke langt fra mitt poeng(selv om det var litt dustete forklart):/

Gjest the secret
Skrevet

nettopp,ikke langt fra mitt poeng(selv om det var litt dustete forklart):/

Vel, det ble kanskje litt sånn "smør på flesk" ja :-). Vi er vel ganske så enige ser det ut til. Jeg tenker ofte på de stakkars mødrene rundt omkring i verden som mister, ikke bare et barn, men mange. De har problemer og utfordringer i forhold til smittsomme, dødelige sykdommer hver dag.

Her er vi nærmest hysteriske for at det -kan- komme en sykdom hit og avisene blåser dette enda værre opp. Jeg orker ikke å ta den sorgen på forskudd, tar det når og hvis det kommer. Har også tenkt å sove godt i natt, ihvertfall ikke være våken pga den svineinfluensaen, grynt, grynt :-)

Skrevet

Vel, det ble kanskje litt sånn "smør på flesk" ja :-). Vi er vel ganske så enige ser det ut til. Jeg tenker ofte på de stakkars mødrene rundt omkring i verden som mister, ikke bare et barn, men mange. De har problemer og utfordringer i forhold til smittsomme, dødelige sykdommer hver dag.

Her er vi nærmest hysteriske for at det -kan- komme en sykdom hit og avisene blåser dette enda værre opp. Jeg orker ikke å ta den sorgen på forskudd, tar det når og hvis det kommer. Har også tenkt å sove godt i natt, ihvertfall ikke være våken pga den svineinfluensaen, grynt, grynt :-)

vi er nok i bunn og grunn enige ja!:)

grynt grynt tilbake:P sov godt(samme skal jeg!)

Skrevet

Hæ? Stemmer det virkelig at folk i u-land forbruker mer enn de produserer? Trodde de eksporterte det meste av det de produserer til i-land jeg?

Det samme tenker jeg. Høres merkelig ut at de forbruker mer enn de produserer. Det er vi som forbruker det de (og vi) produserer. Tror jeg iallefall?

Skrevet

Og da kan man diskutere hvilke verdier som er verdt å ta vare på...

Jeg kjenner en fra Kenya som jobber i Norge dette året. Han har kone og barn hjemme i Kenya. En annen jeg kjenner (norsk) var i Kenya på besøk hos ham og familien hans. Hun ble møtt med glade og lykkelige unger som bodde i et hus laget av jord og kumøkk. Familien hadde dekket til rundt 10 gjester og hadde brukt all sin fantasi for å finne bord nok (bøtte opp ned etc.). De laga femretters middag og familien var så stolte over å vise fram hjemmet sitt :)

Her i Norge hadde hun jeg kjenner besøk av to kenyanere. De forsøkte å skjule sin lattermildhet (og diskuterte smilende på sitt eget språk) når vi sleit med å få opp ei lysekrone til 5000 kroner (hvordan skjule ledninger, hvordan henge lampa beint etc.)

Kenyanerne syntes nok hele greia virka latterlig og "overfladisk" ;-)

Jeg tror jeg har kommet til at disse menneskene i mye større grad enn oss har tatt vare på de virkelige verdiene i livet ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...