Gå til innhold

Paris i oktober ?

Anbefalte innlegg

Gjest vet du det
Skrevet

Hvordan er været i Paris i høstferien, uke 41 ?

Lurte på Disney World ......

Fortsetter under...

Skrevet

Værmeldingen for den uka har ikke tikket inn her enda ;-)

Gjest kuawai
Skrevet

Skal vi se: Store sjanser for regn, vind og torden, men også litt sol innimellom. Vanskelig å spå så langt fram i tid, men mener det skal bli ca sånn :-)

Gjest vet du det
Skrevet

Skal vi se: Store sjanser for regn, vind og torden, men også litt sol innimellom. Vanskelig å spå så langt fram i tid, men mener det skal bli ca sånn :-)

he-he

er det høstvær som her hjemme var det mer jeg tenkte på :)

Gjest vet du det
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1240925715' post='4140350]

Værmeldingen for den uka har ikke tikket inn her enda ;-)

he-he

Skrevet

Har vært i Paris i uke 40. da var det ned mot 0 grader om natten og sommertemperaturer om dagen. Kjempevanskelig å kle seg, men en fin tid med ikke så mye turister hverken i Paris eller i Disneyland.

God tur!

Annonse

Skrevet

he-he

Å ja ;-)

vintermor har et mer vettugt svar.

Skrevet

Væet kan man ikke garantere for uansett årstid - men det er morro i Disneyland, uansett vær, synes nå jeg... Har vært der i finvær med laaaaaaaange køer, og regnvær med korte køer - og jeg foretrekker korte køer og regnvær, ja.

Man kan selvsagt slumpe til laaaaange køer OG regnvær, og DET ville jeg nok ha litt mer problemer med, ja...

tzatziki1365380058
Skrevet

Har vært forskjellige steder i Frankrike i oktober, blant annet Paris, og har hatt sommervarme om dagen hver gang. Til og med hele oktober den gangen jeg bodde der. Kaldere om kvelden og natta, naturligvis.

November, derimot, har jeg veldig dårlig erfaring med. Regn, regn, regn...

Gjest Elextra
Skrevet

Har vært i Paris alle tider på året, og vil si oktober er en av de beste månedene å besøke byen :-).

Risikoen for regn er jo større enn i juli, men på den andre siden er risikoen for tropevarme (lite behagelig i en storby) mindre. Og høyst sannsynlig er temperaturen langt mer behagelig enn hjemme på den tiden.

Turiststrømmen er dessuten betydelig mindre enn vår og sommer.

Skrevet

I uke 40 i 2008 var været slik (første halvdel i Disneyland - andre halvdel i selve Paris):

Startet opp som ganske mildt og med tilløp til sol, og de første dagene kunne vi til og med ta av oss jakka i perioder.

Mot slutten av uka ble det bare kaldere og kaldere og våtere og våtere, og da vi siste dagen var på toppen av Eiffeltårnet angret jeg meg på at jeg ikke hadde tatt med vinterjakke!

Skrevet

Har vært forskjellige steder i Frankrike i oktober, blant annet Paris, og har hatt sommervarme om dagen hver gang. Til og med hele oktober den gangen jeg bodde der. Kaldere om kvelden og natta, naturligvis.

November, derimot, har jeg veldig dårlig erfaring med. Regn, regn, regn...

Jeg har vært i Paris mange ganger i slutten av oktober, og jeg tror jammen meg det har regnet hver gang! Men ikke hele dagen da.

Annonse

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har vært i Paris mange ganger i slutten av oktober, og jeg tror jammen meg det har regnet hver gang! Men ikke hele dagen da.

Det synes jeg nesten er utrolig. Da jeg bodde i frankrike, ikke så langt fra Paris, hadde vi en fantastisk, nærmest sommervarm oktober, og folk der sa at det var temmelig vanlig. Men så slo det også brått om, omtrent på dagen 1. november.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...