Gå til innhold

Hvor mange timer bruker du lese til eksamen?

Anbefalte innlegg

Gjest Examine
Skrevet

Jeg skal snart ha eksamen i 3 fag(økonomi), og bruker ca 8-10 timer på studier hver dag. Før kunne jeg studere 15 timer pr dag, men det resulterte i tinnitus(kan oppstå ved stress) så klarer jeg ikke lese like mye lengre(også redd for at tinnitus skal forverres)

Hvor mye bruker du i gjennomsnitt pr dag til eksamenslesing?

Skrevet

Nå er det endel år siden jeg tok eksamen, men så lang tid som deg tok jeg meg iallefall ikke tid til ;)

Jeg blir også plaget av tinnitus når jeg stresser og/eller er sliten, så jeg prøvde å leve som normalt før eksamen også. Det ble endel skippertakslesning rett før eksamen, men det holdt med tre-fire timer hver dag. Dagen før eksamen leste jeg bare kjapt over notatene. Selv erfarte jeg at for mye lesning nærmest endte med "jernteppe"....

Skrevet

1-2 timer pr. dag nå i innspurten. Har tre eksamener igjen (siste er 26. mai) og har 3 dager da jeg kan regne med å få tid til litt ekstra. Disse dagene blir det nok 4-6 timer.

Gjest nettopp ferdig utdannet! :o)
Skrevet

Jeg har akkurat hatt eksamen og jeg leste ca 4-5 timer daglig uka før eksamen. Det viktige er å ha lest jevnt gjennom hele skoleåret, tatt notater for å fylle inn med egne kommentarer slik at du lettere forstår stoffet, - rett og slett å ha en jevn flyt slik at ikke "alt" skal leses rett før eksamen.

- Ta et overblikk; hva kan du godt og dermed kan bruke lite/mindre tid på, og hva MÅ du gå igjennom noen ganger ekstra. Disponer tiden din bedre.

- Gjør oppgaver for å få stoffet til å sitte.

- Lær deg stoffet i grove trekk før du bruker tid på detaljene.

- Se ting i sammenheng. Lag knagger som du kan henge stoffet på.

- Få gjerne noen til å spørre deg om du har muligheten til det.

LYKKE TIL! :o)

Gjest mallet
Skrevet

Den gang jeg var student leste jeg ca 6 timer hver dag i innspurten. Mer enn det klarte jeg ikke før jeg mistet konsentrasjonen og ikke lenger hadde nytte av lesingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...