Gå til innhold

Fullkornslasagne - Toro

Anbefalte innlegg

Gjest Slanke-Sara
Skrevet

Hei

Er på slanker'n, og trenger litt hjelp med kaloriberegningen...?

På TORO Fullkornslasagne står det 500 kcal pr 330 g. tilberedt med kjøttdeig. Noen som vet hvor mye jeg kan trekke fra når jeg bruker karbonadedeig?

Skrevet

Karbonadedeig inneholder 104 kcal / 100 g mot kjøttdeigs 190 kcal / 100 gram.

Om du bruker 400 gram pr. lasagneform (som er mest vanlig vel?) så blir kaloriforskjellen på en hel form altså 760 kcal - 416 kcal = 344 kcal.

Oj. Der var det litt å spare - hva er prisforskjellen på karbonadedeig og kjøttdeig? Og smaker det det samme?

Gjest annlovinda
Skrevet

Om du bruker 400 gram pr. lasagneform (som er mest vanlig vel?) så blir kaloriforskjellen på en hel form altså 760 kcal - 416 kcal = 344 kcal.

Oj. Der var det litt å spare - hva er prisforskjellen på karbonadedeig og kjøttdeig? Og smaker det det samme?

Karbonadedeig smaker mye bedre, det er jo mye renere kjøtt.

Men det er dyrere for karbonadedeig framfor kjøttdeig. Vet ikke eksakt forskjell. Vi bruker ALDRI kjøttdeig lenger, tror ikke jeg har kjøpt det på 2-3 år.

Skrevet

Men det er dyrere for karbonadedeig framfor kjøttdeig. Vet ikke eksakt forskjell. Vi bruker ALDRI kjøttdeig lenger, tror ikke jeg har kjøpt det på 2-3 år.

''Karbonadedeig smaker mye bedre, det er jo mye renere kjøtt.''

Nå er det jo ofte fettet som setter smak da. :o) Men, om ikke prisforskjellen er aldeles avskrekkende, skal jeg prøve det neste gang!

Den fullkornslasagnen er forøvrig knallgod!!!

Gjest annlovinda
Skrevet

''Karbonadedeig smaker mye bedre, det er jo mye renere kjøtt.''

Nå er det jo ofte fettet som setter smak da. :o) Men, om ikke prisforskjellen er aldeles avskrekkende, skal jeg prøve det neste gang!

Den fullkornslasagnen er forøvrig knallgod!!!

Tror vel fort kg prisen for karbonadedeig kan være 80-90 kr. De har pakker med 400 gram karbonadedeig på rema for 35 tror jeg.

Kjøper det aller meste av vår karbonadedeig i sverige, er derfor ikke helt sikker på priser her hjemme.

Har også en pakke av den fullkornslasagnen hjemme, ble kjøpt inn til eldstemann var alene hjemme, men ble ikke brukt. Selv har jeg kun laget lasagne fra bunnen av, men tror nok jeg skal prøve denne pakka i helga.

Skrevet

Tror vel fort kg prisen for karbonadedeig kan være 80-90 kr. De har pakker med 400 gram karbonadedeig på rema for 35 tror jeg.

Kjøper det aller meste av vår karbonadedeig i sverige, er derfor ikke helt sikker på priser her hjemme.

Har også en pakke av den fullkornslasagnen hjemme, ble kjøpt inn til eldstemann var alene hjemme, men ble ikke brukt. Selv har jeg kun laget lasagne fra bunnen av, men tror nok jeg skal prøve denne pakka i helga.

''Tror vel fort kg prisen for karbonadedeig kan være 80-90 kr. De har pakker med 400 gram karbonadedeig på rema for 35 tror jeg.''

Det er vel ikke store forskjellen fra kjøttdeig vel? Vanlig pris på Gilde kjøttdeig er rundt 30-35 pr. 400 gram mener jeg.

Fullkornslasagnen lages med bare vann, ikke melk og har _mye_ mer smak enn den vanlige! Mmmmm!

Gjest firepile
Skrevet

Syntes faktisk kjøttdeig smaker bedre, jeg.

Skrevet

Det er jo litt fett i kjøttdeigen og fettet setter jo smak da. :o) Skal prøve karbonadedeig en gang og se, for det var virkelig en del kalorier å spare der om man har det ofte...

Gjest ViViola
Skrevet

Karbonadedeig smaker mer kjøtt enn kjøttdeig, særlig den som inneholder både vann og salt.

Har ikke spist annet enn karbonadedeig de siste 2 årene, og kjenner det godt på smaken om jeg får servert kjøttdeig borte. Så - vær obs! om du prøver karbonadedeig, ikke sikkert du vil gå tilbake til den gamle. :-)

Skrevet

Jeg bruker alltid karbonadedeig. Aldri kjøttdeig. Smaken er like god (eller bedre). Men pris aner jeg ikke. Handler slikt i sverige, og der betaler jeg ca. 50,- pr. kilo:-)

Mary Poppins
Skrevet

Det kunne aldri falt meg inn å bruke kjøttdeig i mat. Masse unødvendig fett og kalorier, og dessuten smaker karbonadedeig myyye bedre.

Når det er sagt bruker jeg aller helst kyllingkjøttdeig.

candyqueen_83
Skrevet

Karbonadedeig smaker mer kjøtt enn kjøttdeig, særlig den som inneholder både vann og salt.

Har ikke spist annet enn karbonadedeig de siste 2 årene, og kjenner det godt på smaken om jeg får servert kjøttdeig borte. Så - vær obs! om du prøver karbonadedeig, ikke sikkert du vil gå tilbake til den gamle. :-)

Jeg syns faktisk ikke karbonadedeig er godt. Her går det i vanlig kjøttdeig, eller kyllingkjøttdeig.

candyqueen_83
Skrevet

Det syns jeg og :o)

candyqueen_83
Skrevet

''Tror vel fort kg prisen for karbonadedeig kan være 80-90 kr. De har pakker med 400 gram karbonadedeig på rema for 35 tror jeg.''

Det er vel ikke store forskjellen fra kjøttdeig vel? Vanlig pris på Gilde kjøttdeig er rundt 30-35 pr. 400 gram mener jeg.

Fullkornslasagnen lages med bare vann, ikke melk og har _mye_ mer smak enn den vanlige! Mmmmm!

400 g kjøttdeig på Rema koster 24,90, og karbonadedeig 39,90 tror jeg. Det er vel den billigste karbonadedeigen man får tak i.

Skrevet

400 g kjøttdeig på Rema koster 24,90, og karbonadedeig 39,90 tror jeg. Det er vel den billigste karbonadedeigen man får tak i.

Det var en kraftig prisforskjell...

candyqueen_83
Skrevet

Det var en kraftig prisforskjell...

Det skal visst koste å være sunn.

Skrevet

Vi bruker stort sett bare den "rene" kjøttdeigen uten salt og vann. :o)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg syns faktisk ikke karbonadedeig er godt. Her går det i vanlig kjøttdeig, eller kyllingkjøttdeig.

Smaken er som baken... :-)

plommeblomst
Skrevet

Jeg bruker alltid karbonadedeig. Aldri kjøttdeig. Smaken er like god (eller bedre). Men pris aner jeg ikke. Handler slikt i sverige, og der betaler jeg ca. 50,- pr. kilo:-)

Som jeg skulle sagt det sjøl....

Skrevet

Hei

Er nok dyrere med karbonadedeig, men så mye bedre både i forhold til fettinnhold/kalorier og smak! jeg har konsekvent kjøpt karbonadedeig de siste 8-10 årene fordi jeg syntes kvaliteten på kjøttdeig varierte så mye. Enkelte ganger var det mye "dritt" i kjøttdeigen (slintrer,bruksflak,klumper som ikke lot seg tygge...grøss...) Pass på når det er tilbud, og fyll frysen!! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...