Gå til innhold

Obligatorisk til indisk mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

skal ha en jentekveld snart og skal servere en knall god indisk rett. Som tilbehør skal jeg ha nan-brød, chutney og ris. MÅ jeg ha salat? Det er jo ikke typisk indisk, da. Er det noe annet jeg bør heller ha med? Håper noen vet bedre enn meg ;)

Gjest kokkelura
Skrevet

Piff-paff, grillkryder, rømme majones + skjært loff!

Nam!

Gjest Løveføtter
Skrevet

Piff-paff, grillkryder, rømme majones + skjært loff!

Nam!

Du glemte stuede tyttebær...

Gjest Løveføtter
Skrevet

Mmmm høres veldig godt ut, jeg er veldig glad i indisk mat ;o)

Jeg pleier å ha en yoghurtdressing hvis det er sterk mat. Har en knallgod oppskrift, hvis du vil ha.

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, du må ikke ha salat, selv om mange synes det er godt og friskt med litt grønt ved siden av.

Men raita og papadums er godt - og enkelt - å ha med!

Mary Poppins
Skrevet

Kunne du tenke deg å dele oppskriften?

*smiler pent*

Skrevet

Du glemte stuede tyttebær...

Seriøst? Tyttebær, grillkrydder og rømmemajones? Ehm...noe jeg ikke har fått med meg, tror jeg, for det der er da jommen ikke mye indisk, vel? ...Usj...

Skrevet

Seriøst? Tyttebær, grillkrydder og rømmemajones? Ehm...noe jeg ikke har fått med meg, tror jeg, for det der er da jommen ikke mye indisk, vel? ...Usj...

Det var en (tidligere) doler som brukte stuede tyttebær (hva det nå enn måtte være) til allslags mat.

Skrevet

Kunne du tenke deg å dele oppskriften?

*smiler pent*

Til 2-3-personer:

1 boks creme fraiche

2 ts karri

2 ss garam masala

2 løk

1 boks annanas

3 kyllingfileter

5 ss revet ost

en dæsj hvitløk

Kyllingfilet legges i biter i ildfast form. Rør sammen creme fraiche med krydder og hvitløk, og 5 ss revet ost. Hiv løk og annanas over kyllingen.

Hell balndingen over. Hiv enda mer ost på toppen.

Inn i ovnen på 180 grader, 30 minutter. Dette blir en herlig, spicy og kremete rett. Osten gjør at sausen blir fyldig og snadder :)

Bon apetit! :)

*smiler pent tilbake*

Skrevet

Det var en (tidligere) doler som brukte stuede tyttebær (hva det nå enn måtte være) til allslags mat.

Ugg! :(

Skrevet

Til 2-3-personer:

1 boks creme fraiche

2 ts karri

2 ss garam masala

2 løk

1 boks annanas

3 kyllingfileter

5 ss revet ost

en dæsj hvitløk

Kyllingfilet legges i biter i ildfast form. Rør sammen creme fraiche med krydder og hvitløk, og 5 ss revet ost. Hiv løk og annanas over kyllingen.

Inn i ovnen på 180 grader, 30 minutter. Dette blir en herlig, spicy og kremete rett. Osten gjør at sausen blir fyldig og snadder :)

*smiler pent tilbake*

Jah, ser man det...jeg skrev alt under hverandre, men du verden, her kom alt på linje...Håper du skjønner likevel :)

candyqueen_83
Skrevet

Til 2-3-personer:

1 boks creme fraiche

2 ts karri

2 ss garam masala

2 løk

1 boks annanas

3 kyllingfileter

5 ss revet ost

en dæsj hvitløk

*smiler pent tilbake*

ÅÅÅÅÅ, tusen takk. Denne retten skal prøves av meg også ;O)

Skrevet

Mmmm høres veldig godt ut, jeg er veldig glad i indisk mat ;o)

Jeg pleier å ha en yoghurtdressing hvis det er sterk mat. Har en knallgod oppskrift, hvis du vil ha.

Ja takk, alt nytt er gøy :))

Skrevet

ÅÅÅÅÅ, tusen takk. Denne retten skal prøves av meg også ;O)

Bare hyggelig, den er virkelig god og jeg får mye skryt for den. Verdt å prøve, håper du liker den :))

Skrevet

Jeg pleier å ha raita og indisk pickles. Kanskje papadums også. :) Indisk mat er knallgodt. Jeg må ha raita, pickles og chutney. Smakene utfyller hverandre utrolig godt.:)

Mary Poppins
Skrevet

Til 2-3-personer:

1 boks creme fraiche

2 ts karri

2 ss garam masala

2 løk

1 boks annanas

3 kyllingfileter

5 ss revet ost

en dæsj hvitløk

*smiler pent tilbake*

Gjett om jeg ble sulten nå!! Den hørtes kjempegod ut! Og virket ikke så vanskelig å lage heller!! Tusen takk :-)

Gjest Løveføtter
Skrevet

Ja takk, alt nytt er gøy :))

5 dl naturell yoghurt

1 tomat

½ løk

1 cm skrellet agurk

1 ½ ts salt

pepper

1 kokt potet

Litt persille eller gressløk

Hvitløk 1-2 fedd

Alt skjæres i små små biter. Persillen klipper jeg i en kopp...

Alt blandes til slutt sammen. Veldig godt til sterk indisk mat, nøytraliserer litt det sterke.

Gjest Løveføtter
Skrevet

Nei, det er ikke seriøst ;o) Men tror det er kokkelura som gnålte om piffpaff krydder og stuede tyttebær osv... til alle som skrev om mat for en stund siden...

Skrevet

Papadoum med dip synes jeg er utrolig godt ved siden av indisk mat, evt som forrett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...