Gå til innhold

Mistet lappen pga festing og naboklage...!

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Dette var garantert et tema den gangen du tok førerkort også, jeg husker at det var et tema den gangen jeg tok førerkortet på bil i 1975.

Dette er ikke min logikk, men myndigheten sin. Men jeg forstår at det kan brukes i noen tilfeller.

Jeg tok lappen syv år senere enn deg, og vi lærte selvfølgelig om promillekjøring, men ingenting annet.

At en pillemisbruker eller alkoholmisbruker kan miste lappen, synes jeg er greit, men denne gutten drakk kun i helger, og var _aldri_ tatt for promillekjøring, selv om jobben innebærer mye kjøring..!

Skal politiet saumfare puber hver helg for å finne "syndere"?

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

20

• mrxx

19

• Lillemus

6

• Mary Poppins

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dette var garantert et tema den gangen du tok førerkort også, jeg husker at det var et tema den gangen jeg tok førerkortet på bil i 1975.

Dette er ikke min logikk, men myndigheten sin. Men jeg forstår at det kan brukes i noen tilfeller.

''Dette var garantert et tema den gangen du tok førerkort også, jeg husker at det var et tema den gangen jeg tok førerkortet på bil i 1975.''

Jeg kan slett ikke husket at det var et tema da jeg tok lappen i 1993, men det er jo mulig det var det i yngre steinalder. ;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Dette var garantert et tema den gangen du tok førerkort også, jeg husker at det var et tema den gangen jeg tok førerkortet på bil i 1975.''

Jeg kan slett ikke husket at det var et tema da jeg tok lappen i 1993, men det er jo mulig det var det i yngre steinalder. ;o)

Ei heller i -82:))

Skrevet

Jeg tok lappen syv år senere enn deg, og vi lærte selvfølgelig om promillekjøring, men ingenting annet.

At en pillemisbruker eller alkoholmisbruker kan miste lappen, synes jeg er greit, men denne gutten drakk kun i helger, og var _aldri_ tatt for promillekjøring, selv om jobben innebærer mye kjøring..!

Skal politiet saumfare puber hver helg for å finne "syndere"?

Dette har garantert ikke vært noen enkelthendelser og heller ikke som deg og meg når vi er på byen en tur. Dette har helt sikkert dreid seg om flere episoder hvor politiet har vært innvolvert og de har nå gått lei av hele mannen og tar i fra han førerkortet.

Skrevet

Om det ikke var noe stort tema, så husker jeg at det ble nevnt at det å ha førerkort innebærer ansvar og en viss form for edruelighet. Det vil du helt sikkert finne i lovverket og noe som er brukt i dette tilfellet. Forøvrig er ikke dette noen enkelstående sak, jeg har lest om flere slike saker opp i gjennom årene.

Skrevet

Ei heller i -82:))

Dere husker dårlig, jeg som er eldre enn dere husker dette:-)

Skrevet

...eller kanskje det bare ikke festet seg fordi man anså det som svært lite sannsynlig at dette noen gang skulle ramme dem (oss)? ;-)

Skrevet

Fra §34 i Vegtrafikkloven

Dersom innehaveren av føreretten ikke er edruelig eller hans vandel for øvrig er slik at han ikke anses skikket til å føre motorvogn, kan politimesteren eller den han gir myndighet, tilbakekalle retten til å føre førerkortpliktig motorvogn for en bestemt tid eller for alltid, hvis hensynet til trafikksikkerheten eller allmenne hensyn ellers krever det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Dette har garantert ikke vært noen enkelthendelser og heller ikke som deg og meg når vi er på byen en tur. Dette har helt sikkert dreid seg om flere episoder hvor politiet har vært innvolvert og de har nå gått lei av hele mannen og tar i fra han førerkortet.

Ser fremdeles ikke sammenhengen:(

En som _aldri_ har brutt loven, skal heller ikke straffes i følge loven.

Å være alkoholiker er ikke engang straffbart i Norge, og mange har lappen...

hidi, the scorpion
Skrevet

Eller du husker feil:)

hidi, the scorpion
Skrevet

Dersom innehaveren av føreretten ikke er edruelig eller hans vandel for øvrig er slik at han ikke anses skikket til å føre motorvogn, kan politimesteren eller den han gir myndighet, tilbakekalle retten til å føre førerkortpliktig motorvogn for en bestemt tid eller for alltid, hvis hensynet til trafikksikkerheten eller allmenne hensyn ellers krever det.

Da ville mange av oss havnet i den kategorien...;)

Skrevet

Jeg var vel antagelig for opptatt av å drømme meg bort i teorilærerens grønne øyne under en lys lugg... ;o)

Skrevet

...eller kanskje det bare ikke festet seg fordi man anså det som svært lite sannsynlig at dette noen gang skulle ramme dem (oss)? ;-)

Det er mulig, men jeg husker i alle fall dette og nå fant jeg hvor det sto også.

Vegtrafikfikloven § 24

Skrevet

Eller du husker feil:)

Nei, det gjør jeg ikke, se svaret mitt jeg ga deg i sted.

Skrevet

Ikke 34, men 24.

Skrevet

Jeg ble forøvrig stoppa i promillekontroll i dag. Gjett hvem jeg lattermildt og lett rødmende tenkte på da fyren spurte:"Har du noe imot å blåse i tuten min?" ;-P

Hehe, du har god fantasi.

Skrevet

Hehe, du har god fantasi.

Husk at jeg har så lav bil at jeg sikkert kunne "blåst i tuten hans" gjennom vinduet... ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...