Gå til innhold

Mistet lappen pga festing og naboklage...!

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Det er på grunn av støy han mistet stereoanlegget. Han andre mistet førerkortet på grunn av alkohol(mis)bruk. Dette er faktisk ikke ett uvanlig virkemiddel. Blir du tatt for fyll ute på byen kan førerkortet ditt ryke.

"Blir du tatt for fyll ute på byen kan førerkortet ditt ryke."

Men eh.. det er da ikke ulovlig å være full. Så lenge han ikke er anmeldt for andre grovere saker så er faktisk dette helt på tryne.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

20

• mrxx

19

• Lillemus

6

• Mary Poppins

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Husk at jeg har så lav bil at jeg sikkert kunne "blåst i tuten hans" gjennom vinduet... ;o)

Den var nok i rett høyde, så det var bare å gape opp:-)

Skrevet

"Blir du tatt for fyll ute på byen kan førerkortet ditt ryke."

Men eh.. det er da ikke ulovlig å være full. Så lenge han ikke er anmeldt for andre grovere saker så er faktisk dette helt på tryne.

Du skjønner helt sikkert at dette ikke har med vanlig fyll å gjøre, men gjentatte episoder hvor politiet har vært innvolvert.

Forøvrig er dette dekket i vegtrafikkloven § 24

Skrevet

Det er mulig, men jeg husker i alle fall dette og nå fant jeg hvor det sto også.

Vegtrafikfikloven § 24

Jeg har faktisk et vagt minne om at dette ble sagt den gang jeg drev med kjøreopplæring.

Skrevet

Ser fremdeles ikke sammenhengen:(

En som _aldri_ har brutt loven, skal heller ikke straffes i følge loven.

Å være alkoholiker er ikke engang straffbart i Norge, og mange har lappen...

Inndragelse av førerkort er ikke "straff" per definisjon.

Skrevet

Jeg har faktisk et vagt minne om at dette ble sagt den gang jeg drev med kjøreopplæring.

Jeg er helt sikker på at det er nevnt hos de som påstår de ikke husker det også, men det ble ikke noen stor sak ut av det.

Mary Poppins
Skrevet

Du skjønner helt sikkert at dette ikke har med vanlig fyll å gjøre, men gjentatte episoder hvor politiet har vært innvolvert.

§24 "Dersom innehaveren av føreretten ikke er edruelig.."

Her er det ikke snakk om en fyllik men en unggutt som tydeligvis er glad i en fest. Kan neppe katergoriseres som uedruelig.

"eller hans vandel for øvrig er slik at han ikke anses skikket til å føre motorvogn

Han har plettfritt vandel så denne holder heller ikke.

Jeg er for strenge straffer altså, men ikke helt banale straffer som dette. Han burde heller få en kraftig bot å ha forstyrret "lov og orden"

hidi, the scorpion
Skrevet

Her er det ikke snakk om en fyllik men en unggutt som tydeligvis er glad i en fest. Kan neppe katergoriseres som uedruelig.

"eller hans vandel for øvrig er slik at han ikke anses skikket til å føre motorvogn

Jeg er for strenge straffer altså, men ikke helt banale straffer som dette. Han burde heller få en kraftig bot å ha forstyrret "lov og orden"

Det er min konklusjon òg;)

Mary Poppins
Skrevet

Det er min konklusjon òg;)

og det er også den beste konklusjonen ;-)

Skrevet

Kanskje, men jeg tror at politiet har sett seg lei på hele mannen og gått til dette skrittet. Dette er garantert en gjenganger og når han ikke har vett til å gi seg så får han tåle dette, kanskje han lærer.

Skrevet

Kjære tid, jeg mister lappen snart...!!!

Du er helt sikkert ikke en gjenganger som denne mannen helt sikkert er:-)

Mary Poppins
Skrevet

Og en annen ting, selv når man faktisk _kjører_ i beruset tilstand mister de færreste lappen i 3 år.

3 uker hadde til nød vært greit.. 3 år, er som nevnt, fullstendig på tryne.

Mary Poppins
Skrevet

Kanskje, men jeg tror at politiet har sett seg lei på hele mannen og gått til dette skrittet. Dette er garantert en gjenganger og når han ikke har vett til å gi seg så får han tåle dette, kanskje han lærer.

Merkelig å være gjenganger og likevel ha helt plettfritt vandel. En bot på noen tusener ville nok svidd det også for en 19-20 åring.

Skrevet

Og en annen ting, selv når man faktisk _kjører_ i beruset tilstand mister de færreste lappen i 3 år.

3 uker hadde til nød vært greit.. 3 år, er som nevnt, fullstendig på tryne.

Nå var det vel ikke første gangen naboene hadde klaget på festbråk fra ham såvidt jeg skjønte. Antagelig har han fått et utall advarsler tidligere.

Men jeg er enig i at det å ta lappen ikke henger helt på greip her.

Skrevet

Merkelig å være gjenganger og likevel ha helt plettfritt vandel. En bot på noen tusener ville nok svidd det også for en 19-20 åring.

Havner en - eller ti - telefoner til politiet for festbråk på vandelsattesten?

Gjest endelig reaksjoner!!
Skrevet

Hurra endelig gjør politiet noe vettugt som svir!

Er så lei alle som gjør noe og som bare får et klapp på skulderen!

Dessuten har jeg naboer som fester mye og det er helt pyton!!!! Tror at de som reagerer på dette med festingen og misting av lappen ikke er vant til fyll og bråk for da hadde dere syntes noe annet!! Særlig hvis det er unger som skal sove i dette bråket!!

Skrevet

Jeg var vel antagelig for opptatt av å drømme meg bort i teorilærerens grønne øyne under en lys lugg... ;o)

*LOL*

*Lotte er i _veldig_ godt humør*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1241072003' post='4141344]

*LOL*

*Lotte er i _veldig_ godt humør*

Fått deg litt nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...