Gå til innhold

Mistet lappen pga festing og naboklage...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra endelig gjør politiet noe vettugt som svir!

Er så lei alle som gjør noe og som bare får et klapp på skulderen!

Dessuten har jeg naboer som fester mye og det er helt pyton!!!! Tror at de som reagerer på dette med festingen og misting av lappen ikke er vant til fyll og bråk for da hadde dere syntes noe annet!! Særlig hvis det er unger som skal sove i dette bråket!!

Jeg syns sure, grinete og klagende naboer bør kvalifisere til å miste lappen. Gretne folk kan være trafikkfarlige.

:-D

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

20

• mrxx

19

• Lillemus

6

• Mary Poppins

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dere husker dårlig, jeg som er eldre enn dere husker dette:-)

Eldre mennesker har mer selektiv hukommelse. De TROR også de husker ting som kanskje egentlig ikke er tilfelle. :-)

Skrevet

Eldre mennesker har mer selektiv hukommelse. De TROR også de husker ting som kanskje egentlig ikke er tilfelle. :-)

En ting er sikkert, dette er sant:-) Det står jo til og med i vegtrafikkloven.

Skrevet

Dette hørtes merkelig ut, en kan da ikke bli dømt for noe man ikke har gjort. Det å miste førerkortet skal ha direkte årsak i bilkjøringen. Man kan være dritings akkurat så mye man vil, men hvis man har vett nok til å la bilen stå, så gjør da ikke det noe?

Mistenker at kanskje avisen vrir litt på denne saken her?

Skrevet

Fra §34 i Vegtrafikkloven

Dersom innehaveren av føreretten ikke er edruelig eller hans vandel for øvrig er slik at han ikke anses skikket til å føre motorvogn, kan politimesteren eller den han gir myndighet, tilbakekalle retten til å føre førerkortpliktig motorvogn for en bestemt tid eller for alltid, hvis hensynet til trafikksikkerheten eller allmenne hensyn ellers krever det.

Jøss, det var jeg ikke klar over. Jeg kan se sammenhengen, men samtidig har jeg vanskelig for å forstå det, og mener at så lenge man har vett nok til å holde seg unna motoriserte kjøretøyer når man drikker, så kan da ikke dette ha noen sammenheng...

Gjest Elextra
Skrevet

Dette hørtes merkelig ut, en kan da ikke bli dømt for noe man ikke har gjort. Det å miste førerkortet skal ha direkte årsak i bilkjøringen. Man kan være dritings akkurat så mye man vil, men hvis man har vett nok til å la bilen stå, så gjør da ikke det noe?

Har du lest saken? Jfr. veitrafikkl. § 24 (http://www.handboka.no/Vgslarer/Lover/Vegtrafikk/veg04.htm#a24)

Forøvrig helt enig med deg - sprøtt at det skal være noen sammenheng mellom fyll og spetakkel og førerkort - så lenge en holder seg unna trafikken.

Skrevet

Har du lest saken? Jfr. veitrafikkl. § 24 (http://www.handboka.no/Vgslarer/Lover/Vegtrafikk/veg04.htm#a24)

Forøvrig helt enig med deg - sprøtt at det skal være noen sammenheng mellom fyll og spetakkel og førerkort - så lenge en holder seg unna trafikken.

Ja, jeg så loven lenger ned i tråden jeg også, så jeg ser at det kan være riktig, men jeg synes fortsatt ikke det har noen sammenheng...

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg så loven lenger ned i tråden jeg også, så jeg ser at det kan være riktig, men jeg synes fortsatt ikke det har noen sammenheng...

Dessverre er ikke "synsing" god jus ;)

Skrevet

Dessverre er ikke "synsing" god jus ;)

Jeg vet det da:-) Men jeg som ikke-jurist kan synse akkurat så mye jeg vil;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/dalane/1.6589067

Tror ikke de har vridd på den nei;))

hidi, the scorpion
Skrevet

Hurra endelig gjør politiet noe vettugt som svir!

Er så lei alle som gjør noe og som bare får et klapp på skulderen!

Dessuten har jeg naboer som fester mye og det er helt pyton!!!! Tror at de som reagerer på dette med festingen og misting av lappen ikke er vant til fyll og bråk for da hadde dere syntes noe annet!! Særlig hvis det er unger som skal sove i dette bråket!!

Det må da finnes andre og bedre måter å få slutt på festing som konstant forstyrrer andre. Å miste lappen for det, synes jeg ikke har noe med den saken å gjøre!

Hvorfor ikke heller beslaglegge musikkanlegget? Det ble gjort i Arendal og naboene fikk endelig fred...

hidi, the scorpion
Skrevet

Synes dette høres helt høl i huet ut!

Det synes virkelig jeg også;))

Gjest endelig reaksjoner
Skrevet

Jeg syns sure, grinete og klagende naboer bør kvalifisere til å miste lappen. Gretne folk kan være trafikkfarlige.

:-D

Eh..og poenget var??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...