Gå til innhold

Sykepenger fra NAV...

Anbefalte innlegg

hjernetrimmern
Skrevet

Når får man egentlig dem....har ringt og sjekket at alle mine opplysninger er riktige, til og med kontonummer. Har krav på sykepenger fra 10.04 og fremover, så det er snakk om litt penger!!

Ringte dem på mandag, og da sa de at de hadde utbetalingsdager rundt 5.-6. og 27.-28. i hver måned....men jeg har ikke fått noe ennå! Kanskje i morgen?? Eller over helgen....

Min mor får også sykepenger derfra om dagen, riktignok i nabokommunen, men hun fikk sine penger 23.april....har de ikke samme datoer da...blir litt forvirret jeg!!

hjernetrimmern
Skrevet

Her finner du utbetalingsdatoer på de forskjellige utbetalingestyper fra NAV:

http://www.nav.no/page?id=1073744027

Takk!! Den siden har jeg ikke sett før!! Har studert de NAV-sidene, men ikke godt nok da...

Blir spennede når jeg får penger da, skjønner jeg! Har ikke fått i dag heller...men jeg overlever jeg!!

Skrevet

Det lønner seg å kontakte dem og sjekke om ting stemmer og spørre hva som skjer ganske raskt etter at utbetalingsdatoene er forbi og du ikke har fått penger, fordi de bruker å være regelmessige på datoene de har.

hjernetrimmern
Skrevet

Det lønner seg å kontakte dem og sjekke om ting stemmer og spørre hva som skjer ganske raskt etter at utbetalingsdatoene er forbi og du ikke har fått penger, fordi de bruker å være regelmessige på datoene de har.

Ok, da sjekker jeg konto'n i morgen, og hvis ingen penger, ringer jeg dem og sjekker det opp!!

Har ikke vært med på dette før, så det er greit å få noen råd!

Tungvindt når det ikke kan gå gjennom arbeidsgiver....

Skrevet

Her ligger de veldig etter å behandle sykepengesakene. Har hørt om folk som ikke har fått pengene sine før etter 2-3 mnd etter at sykemelding ble sendt dem. Var jeg deg, ville jeg sjekket om hvorvidt din sak er fullklarert i systemet. Har ikke ditt lokale NAV kontor gjort sin del av jobben, vil ikke NAV Abetal kunne kjøre ut noen betaling til deg da den på grunnnivå ikke er gjort klar, på en måte godkjent.

Mvh.

Gjest Ich Weiss
Skrevet

Takk!! Den siden har jeg ikke sett før!! Har studert de NAV-sidene, men ikke godt nok da...

Blir spennede når jeg får penger da, skjønner jeg! Har ikke fått i dag heller...men jeg overlever jeg!!

Vet om et par fylker som har enorm lang saksbehandlingstid. Nesten tilfeldig om en fårpenger utbetalt raskt eller ikke......

hjernetrimmern
Skrevet

Her ligger de veldig etter å behandle sykepengesakene. Har hørt om folk som ikke har fått pengene sine før etter 2-3 mnd etter at sykemelding ble sendt dem. Var jeg deg, ville jeg sjekket om hvorvidt din sak er fullklarert i systemet. Har ikke ditt lokale NAV kontor gjort sin del av jobben, vil ikke NAV Abetal kunne kjøre ut noen betaling til deg da den på grunnnivå ikke er gjort klar, på en måte godkjent.

Mvh.

Takk for mange svar!

Har ringt Nav i dag, og de manglet en D-del fra sykmelding i mars som gjorde at utbetalingen uteble.Har ordnet dette med regnskapskontoret i dag, og da får jeg penger over helgen....for NAV sa pengene ligger der og venter på meg!!

Så da ordner det seg tenker jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...