Gå til innhold

hagetre

Gjest gartnerspiren

Anbefalte innlegg

Gjest gartnerspiren
Skrevet

Var på Plantasjen i dag og skulle kjøpe meg ett tre. Problemet er bare at jeg ikke vet hva det heter og da jeg forklarte hvordan det så ut for den unge damen kunne hun ikke hjelpe meg. Kanskje noe kloke hoder her inne kan hjelpe meg.

Altså, det er en prydbusk, som etterhvert kan bli til ett kjempestort tre. Den blomstrer i mai, og har masse små babyrosa blomster. Jeg har sett masse av dem nedover på Sørlandet, men ingen her hvor jeg bor.

Noen som vet hva for en busk jeg mener?

Gjest gartnerspiren
Skrevet

Kan det være denne?

http://www.norphoto.com/r/s.php?p=4281&l=nor&w=10

De finnes i utrolig mange forskjellige størrelser og former.

Den er det! Tusen takk. Nå vet jeg hva jeg skal spørre etter.

Turen gå til plantasjen igjen i morgen, og hvis de ikke har, kan de kanskje bestille.

Skrevet

Det er ikke Rhododendron du mener da?

I Bergen blir den til trær (vet ikke hvordan det er på sørlandet), mens på Østlandet blir den busker.

Gjest gartnerspiren
Skrevet

Det er ikke Rhododendron du mener da?

I Bergen blir den til trær (vet ikke hvordan det er på sørlandet), mens på Østlandet blir den busker.

Nei, det er ikke Rhododendron, det har jeg fra før. Det er japansk kirsebærtre som jeg fikk tips om fra AneM. De er bare så utrolig fine, syns jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...