Gå til innhold

Hvem foreslår venner for meg på Facebook?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Er det noen av mine venner som gjør det, eller skjer det automatisk?

Og hvis jeg takker nei til et nytt vennebeskjenntskap vil den vennen som anbefalte vedkommende få vite det?

Skrevet

Vennene dine foreslår venner for deg. De vil ikke få beskjed om du takker ja eller nei til forespørselen.

Gjest best wishes
Skrevet

Vennene dine foreslår venner for deg. De vil ikke få beskjed om du takker ja eller nei til forespørselen.

ok

Skrevet

Stemmer det da?

Jeg har foreslått venner for folk, og har da alltid fått beskjed om at "X og Y er nå venner slik du foreslo." Ergo vet du jo om vedkommende har takket ja til forslaget ditt eller ikke.

Skrevet

Jeg tror dette er noe som Facebook-programmet foreslår selv. Jeg får automatisk opp forslag til venner, som jeg vet at ingen av mine venner har foreslått, men som regel er det felles bekjente.

Skrevet

Det er to ulike varianer av dette. Den ene ligger fast i høyre marg og er et utvalg av personer du pr i dag ikke er venn med, men som mange av dine venner er venn med, og dermed kan tro at du ønsker å bli venn med. Dette styres automatisk av Facebook, og ingen vet hvem at de står på din liste. Dersom du klikker "legg til som venn" på noen av disse navnene får denne personen forespørsel fra deg om å bli venn på vanlig måte, og klikker "aksepter" eller "ignorer".

Den andre varianten går via dine venner. NN1 har da fått spørsmål om "kjenner du noen du tror kjenner NN2" når h*n selv har addet NN2 som venn, og har trodd at også du kjenner NN2. Dersom du ignererer, hører hverken NN1 eller NN2 noe som helst fra deg, men dersom du legger til NN2 får NN2 beskjed om at du har lagt h*n til som venn, mens NN1 får beskjed om at du har blitt venn med NN2, slik h*n foreslo.

Ble mye NN1 og NN2 her nå, men håper det likevel ble forståelig. :)

jubalong70
Skrevet

Stemmer det da?

Jeg har foreslått venner for folk, og har da alltid fått beskjed om at "X og Y er nå venner slik du foreslo." Ergo vet du jo om vedkommende har takket ja til forslaget ditt eller ikke.

Jo, når du sier det så... Beklager.

Skrevet

Jo, når du sier det så... Beklager.

Ingen årsak! :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...