Gå til innhold

Lisens

Anbefalte innlegg

Gjest tinzytown
Skrevet

Har nettopp flytta på hybel og trenger tv med kanaler, men vil ikke betale lisens.

Er det lovlig å sette det i andre sitt navn eller ikke ?

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva tror du selv?

Dokumentforfalskning straffes strengt i Norge.

Skrevet

Hva tror du selv?

Dokumentforfalskning straffes strengt i Norge.

''Hva tror du selv?''

Just what I skull till to say!

Gjest hybelkanin
Skrevet

da jeg bodde på hybel leide min mor tv på Thorn, og den ble satt inn hos meg. Skjønner godt at du ikke vil betale lisens, det er noe herk.

Gjest tinzytown
Skrevet

''Hva tror du selv?''

har tydeligvis bodd hjemme for lenge.. Da vet jeg det ;)

Blondt spørsmål nummer 2,

må jeg pælme ut tvn når jeg ikke har kanaler eller kan jeg bruke den til å se på dvd ?

Er det tvn jeg må betale lisens for eller mottakeren ?

hidi, the scorpion
Skrevet

''Hva tror du selv?''

vi tink de same...;)))

Gjest majas mamma
Skrevet

må jeg pælme ut tvn når jeg ikke har kanaler eller kan jeg bruke den til å se på dvd ?

du må betale for tv, uansett. Om du flytter på hybel må du betale lisensen selv om det er en annen som faktisk eier tv´n. Og om tv ikke virker bryr lisensinnkreverene seg lite om, det er det at den står i boligen din som du må betale for. Men du betaler bare en lisens da, selv om du har en tv i hvert rom.

Skrevet

200 kroner i måneden klarer du å sette av til TV-lisensen, så det blir for dumt å gjøre seg til kriminell for så lite ;)

Det er ikke lov å gjøre det slik du beskriver.

Gjest tinzytown
Skrevet

200 kroner i måneden klarer du å sette av til TV-lisensen, så det blir for dumt å gjøre seg til kriminell for så lite ;)

Det er ikke lov å gjøre det slik du beskriver.

For det er jo så utrolig lett å ha råd til alt når man lever på stipend;)

Skrevet

Og hvorfor mener du at du ikke trenger å betale tv-lisens som alle oss andre??

Gjest firepile
Skrevet

da jeg bodde på hybel leide min mor tv på Thorn, og den ble satt inn hos meg. Skjønner godt at du ikke vil betale lisens, det er noe herk.

Man må betale for kvalitet, vet De.

Skrevet

Klart det, men 200 greier du hvis du vil ;)

Skrevet

*S*

Det er greit nok at man ikke vet alt, men selv om man ikke kan reglene om lisens, synes jeg det var litt pussig å skirve "Er det lovlig å sette det i andre sitt navn eller ikke ?" ;-)

Hadde du spurt om du fortsatt kunne omfattes av dine foreldres lisens selv om du flytter på hybel (svaret er fortsatt nei), så hadde det vært null problemas, men det er jo nokså opplagt at det ikke er lov til å jukse og skrive en annens navn, synes du ikke? ;-)

Gjest tinzytown
Skrevet

Og hvorfor mener du at du ikke trenger å betale tv-lisens som alle oss andre??

TROLL ;)

Skrevet

*S*

Det er greit nok at man ikke vet alt, men selv om man ikke kan reglene om lisens, synes jeg det var litt pussig å skirve "Er det lovlig å sette det i andre sitt navn eller ikke ?" ;-)

Hadde du spurt om du fortsatt kunne omfattes av dine foreldres lisens selv om du flytter på hybel (svaret er fortsatt nei), så hadde det vært null problemas, men det er jo nokså opplagt at det ikke er lov til å jukse og skrive en annens navn, synes du ikke? ;-)

I min ungdom var det lisens om man bare hade radio også. Når jeg kjøte radioer pleidde betjeningen spørre "Hva heter far din" (ja, jeg kjøpte nok mer enn en liten radio da jeg var skoleelev på hybel).

Jeg har vel trodd at det var Ok at skoleelever på hybel kunne benytte foreldrenes sin lisens. Ofte er det vel mor/far som har betalt TV'en, eller de har en med hjemmefra.

Skrevet

du må betale for tv, uansett. Om du flytter på hybel må du betale lisensen selv om det er en annen som faktisk eier tv´n. Og om tv ikke virker bryr lisensinnkreverene seg lite om, det er det at den står i boligen din som du må betale for. Men du betaler bare en lisens da, selv om du har en tv i hvert rom.

''Men du betaler bare en lisens da, selv om du har en tv i hvert rom.''

Jeg trodde det var et visst antall apparater man kunne knytte til en lisens (3 stk?) og utover det måtte man betale en ny lisens? Eller tar jeg helt feil? Det er godt mulig. :o)

Skrevet

Som student må man uansett prioritere. Har du ikke råd til lisens, har du to muligheter:

1) Du må avstå fra å ha TV

2) Du bryter loven og gjør som du skisserer.

Velger du alternativ to må du legge inn i budsjettet ditt de økonomiske konsekvensene det vil få om du blir tatt, noe som vil føre til at betalt lisens vil føles som en billig løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...