Gå til innhold

Lisens

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min ungdom var det lisens om man bare hade radio også. Når jeg kjøte radioer pleidde betjeningen spørre "Hva heter far din" (ja, jeg kjøpte nok mer enn en liten radio da jeg var skoleelev på hybel).

Jeg har vel trodd at det var Ok at skoleelever på hybel kunne benytte foreldrenes sin lisens. Ofte er det vel mor/far som har betalt TV'en, eller de har en med hjemmefra.

''I min ungdom var det lisens om man bare hade radio også. ''

Jeg husker også det, men tror jeg vil si "barndom" istedenfor "ungdom".

''Jeg har vel trodd at det var Ok at skoleelever på hybel kunne benytte foreldrenes sin lisens. Ofte er det vel mor/far som har betalt TV'en, eller de har en med hjemmefra.''

Det er nok ikke så uvanlig at skolelever/studenter som nyss har flyttet hjemmefra tar med en gammel TV uten at man tar kontakt med lisensavdelingen for å "melde seg".

– fresja

Skrevet

har tydeligvis bodd hjemme for lenge.. Da vet jeg det ;)

Blondt spørsmål nummer 2,

må jeg pælme ut tvn når jeg ikke har kanaler eller kan jeg bruke den til å se på dvd ?

Er det tvn jeg må betale lisens for eller mottakeren ?

Hvis du trenger dekoder for å se på TV og ikke har det, og således ikke KAN se på TV men bare DVD, så kan du visst slippe. Det var en gammel dame som lagde sak av det, og fikk NRK til å gi seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...